Toon posts:

Binnenkort een nieuw systeem.

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :)
Ik ga binnenkort weer eens wat nieuwe hardware bij elkaar verzamelen om een mooie brute kast in elkaar te zetten waar ik weer wat jaartjes mee vooruit kan.
Hierbij kan ik vast wel wat hulp gebruiken want ik weet wel iets, maar niet alles over hardware.
Hieronder zet ik een lijst met de hardware onderdelen die ik er denk in te steken, maar met jullie advies enzo zal hier ongetwijfeld wel wat aan veranderen :D

Systeemkast
Cooler Master Storm Scout
- Ik vind dit echt een uber mooie kast, mooi afgewerkt en helemaal zwart.. ook aan de binnenkant. De tool free mogelijkheden zijn natuurlijk ook handig. Er kunnen zo te zien ook meer dan genoeg fans in voor een goede koeling. Ook het knopje LED ON/OFF is super, ik heb thuis een Antec Nine Hundred staan en t is best kut als je 's avonds dat ding aan wilt laten staan.

Voeding
XFX Black Edition 850 Watt
- Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik deze hebt gekozen, maar puur omdat ik niet zo zeer weet waar je naar moet kijken als het op een voeding aan komt. Ik weet dat ik aardig wat kracht nodig heb, dus vandaag 850 watt. Modulair is ook geweldig en de mogelijkheid voor meerdere graphics kaarten is natuurlijk ook handig. Jullie kunden mij vast wel een betere aan raden?

Moederbord
MSI P55-GD85
- Lijkt mij een super moederbord. Ook in de laatste issue van Hardware.info heeft dit moederbord een Gold award gekregen. Veel mogelijkheden, laag energie verbruik en het is gewoon een beest. De OC genie knop vind ik ook geniaal, want ik weet helemaal niets van overclocken.

Processor
Intel Core i5-750
- Tja, gewoon een krachtige chip. Meer dan genoeg lijkt mij :D

Grafische Kaart.
Nvidia Geforce GTX 480
- Beste kaart op het moment. Ik wilde eerst 2x een 5870 er in zitten maar ik ga de GTX480 maar eens proberen. Misschien dat ik er in de toekomst nog een bij zet.

Geheugen
Dominator GT 4GB DDR3-1600
- Volgens mij is dit ook het beste geheugen wat ik er in kwijt zou kunnen. Als ik geld te kort kom zet ik hier gewoon valueram in hoor. Maar, is dit het beste setje? Of kan ik er beter wat anders in zetten?

Wat betreft harde schijven, ik denk dat ik voor een SSD ga puur voor de Windows 7 boot. Dus als iemand mij een klein SSD'tje met goede prijs/kwaliteit kan aanraden.. graag :)
Voor opslag zet ik er waarschijnlijk 2 Samsung Spinpoints van 1TB er in. Een schijf voor installatie's en de andere voor Media (Games, Muziek, Plaatjes etc)

Dus, wat voor advies hebben jullie medetweakers voor mij? Wat voor andere hardware kan ik beter gebruiken, wat kan ik er nog extra bij zetten voor meer performance?
Het hoeft niet extreem, ik ben niet zo rijk dus ik hoef geen i7 Extreme processor ofzo.

Verwijderd

Dit soort topics zijn niet meer toegestaan. Kijk eens in het topic van de Best Buy Guide en stel daar je vragen. Vaak zijn de systemen in deze guide ook aanraders. Overweeg die eens bij je koop.

Verwijderd

ik neem aan dat je wilt gaan gamen met je pc aangezien je een GTX 480 wilt? Ben je ook van plan om het systeem over te clocken? En wat is het budget?

een goede SSD is de OCZ agility 2 (lezen 285 en schrijven 275 mb/s) voor 50 GB betaal je wel rond de 190 euro...

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat mag er wel, of juist niet in CSL?
Wat we liever niet zien:
Probleemvragen over desktop PC's
Zie CSL Beleid#probleem
Driver en/of software (besturingssysteem) problemen
Bv. Ik kan geen driver voor mijn webcam vinden!
Welke PC moet ik kopen?
Is deze samenstelling onderdelen goed?
Welke laptop moet ik kopen? Is deze laptop wel goed?
Hoe kan ik mijn PC/laptop het beste upgraden?
Ik zou inderdaad even kijken in de laatste BBG's.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er juist mee gaan gamen ja, dat is wel de bedoeling. Ik heb nog niet echt een budget in gedachte, dit zal rond de 2000 euro zijn maar dat hoeft niet per se. Dan is het systeem duurder als mijn auto.

190 vind ik wel prijzig voor een SSD van 50 gig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had niet gedacht dat dit soort topic niet toegestaan zou zijn. Ik zie hem vanzelf wel verdwijnen dan. Ondertussen lees ik wel de reacties die ik nog wel hoop te krijgen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:49:
Ik wil er juist mee gaan gamen ja, dat is wel de bedoeling. Ik heb nog niet echt een budget in gedachte, dit zal rond de 2000 euro zijn maar dat hoeft niet per se. Dan is het systeem duurder als mijn auto.

190 vind ik wel prijzig voor een SSD van 50 gig.
met zo'n budget kan je ook voor een i7 920 of 930 gaan, dit zijn zeer goede processoren en misschien ook beter als je naar de toekomst kijkt, Intel zal namelijk nog wel een aantal processoren uitbrengen voor het 1366 platform.

190 euro is ook prijzig voor 50 gig maar als je kijkt naar andere fabriekanten van ssd's liggen de prijzen ook lager, maar daar liggen de schrijf snelheden ook vele malen lager dus het is maar net wat je wilt. ( de intel schijven hebben maar een maximale schrijf snelheid van 70 mb/s)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica