Internet verbreekt bij binnenkomende telefoon

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-02 15:58
Situatie:

Normale analoge telefoonlijn met ADSL splitter en een speedtouch ADSL modem.
Als er een binnenkomend gesprek op de analoge telefoon binnekomt word de ADSL verbinding gereset, is even verbroken en na 30 seconden ongeveer weer up.

Zelf modem/splitter vervangen, KPN gebeld, niets helpt en probleem blijft hetzelfde.
Iemand ervaring wat dit zou kunnen zijn?

Provider KPN.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Verkeerd aangesloten. Heb ik vroeger ook wel eens gehad, maar na het opnieuw lezen van de handleiding en opnieuw, maar dan goed, aansluiten werkte het wel goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Gé Brander op 10-05-2010 08:16 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-02 15:58
c70070540 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 08:16:
Verkeerd aangesloten. Heb ik vroeger ook wel eens gehad, maar na het opnieuw lezen van de handleiding en opnieuw, maar dan goed, aansluiten werkte het wel goed.
Maar hoe verkeerd aangesloten?
Stekker van anloge telefoon in splitter PSTN, vanaf splitter "line" naar analoge telefoon, vanaf splitter "ADSL" naar modem, dat kan toch niet verkeerd zijn?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Jawel, LINE moet de inkomende draad van buiten zijn. PHONE moet je telefoon zijn. Jij hebt het andersom geloof ik.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-02 16:21

samo

yo/wassup

Of je splitter is niet goed, dat kan ook. Of je kabel van isra naar splitter is niet goed. Sluit eerst modem eens aan ipv splitter (dus zonder splitter, zonder telefoon) en bel jezelf dan eens. Als je verbinding dan nog steeds weg valt, vervang de isra-splitter kabel. Houdt die kabel zo kort mogelijk.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

EJVL schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:16:
[...]

Maar hoe verkeerd aangesloten?
Stekker van anloge telefoon in splitter PSTN, vanaf splitter "line" naar analoge telefoon, vanaf splitter "ADSL" naar modem, dat kan toch niet verkeerd zijn?
Line inderdaad naar de PSTN aansluiting, ADSL naar modem en PHONE naar telefoon. Dus was verkeerd.

Dat had ik dus ook fout gedaan net als jij.

[ Voor 5% gewijzigd door Gé Brander op 10-05-2010 12:24 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-02 07:15
Heb je toevallig meerdere telefoons in huis waarop je op sommige toestellen een ruis hoort?
Als dat zo is dan heb je de splitter niet direct op de inkomende lijn staan en knalt daarom je lijn eruit :)
Pagina: 1