Toon posts:

Fritzbox. Netwerk ip adres veranderd. Nu geen toegang meer!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg me al een tijd af waarom ik op mijn bedrade netwerk geen van de pc's op het wireless kon zien..
En nu zat ik net mijn mobiel in die router te kijken.. En heb toen het netwerk adres is veranderd in het ip van mijn bedrade netwerk wat nog achter een router zit..

Enkel doet nu het wireless internet 't niet meer :$
En nu kan ik niet meer op de fritzbox kijken..
Normaal moet dit door eenvoudig naar fritz.box te surfen... Heb ook nog geprobeerd via het wlan, maar ik kom er niet meer in!!

Iemand een oplossing?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-12 16:20
Edit: excuus, ding heeft geen reset-button.

Misschien heb je hier wat aan?
Uw FRITZ!Box resetten? Zo doet u dat!

De FRITZ!Box is niet uitgerust met een reset-button, zoals u van vele andere apparaten gewend bent. Wel heeft de FRITZ!-apparatuur de mogelijkheid om deze via een aangesloten analoge telefoon te resetten.

Stel: u raakt uw wachtwoord kwijt, en wilt uw FRITZ! resetten.
Dan gaat u als volgt te werk:
- u sluit een analoge telefoon aan op één van de Voice-poorten van de FRITZ!Box
- u toetst dan de volgende code in: #991*15901590*
- u hoort een pieptoon
- blijft naar de FRITZ!Box kijken totdat u alle LED's aan- en uit ziet gaan
- hang pas dan op; de FRITZ! is nu gereset naar de fabrieksinstellingen

[ Voor 97% gewijzigd door HyperioN op 10-05-2010 00:31 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

(jarig!)
Trek die andere router los en verander het ip terug.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 10 mei 2010 @ 00:30:
Trek die andere router los en verander het ip terug.
Heb ik net even geprobeerd.. daarna even reboot gedaan..
Maar kan wel verbinden met de router via wireless.. Maar kan nog steeds niet internetten of in de router kijken :(..

Toen hij los gekoppeld was maar even gekeken op de router van het netwerk, maar hier kom ik ook niet meer in!
HyperioN schreef op maandag 10 mei 2010 @ 00:29:
Edit: excuus, ding heeft geen reset-button.

Misschien heb je hier wat aan?

[...]
nja ik heb hier geen telefoon met netsnoer :(

Verwijderd

Topicstarter
Is het trouwens een fout wat ik heb gedaan?

Ik heb Fr!tz adres gegeven: 192.168.17.0 en mijn router had 192.168.17.1
Krijg je dan conflicten.?*

*blijkbaar :(

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

192.168.17.0 is (in jouw geval waarschijnlijk) een netwerkadres, die kun je niet gebruiken. Slecht overigens dat de fritzbox dat niet tegen heeft gehouden. Mischien dat je 't nog kunt redden door op je pc even tijdelijk je subnet mask in te stellen op 255.255.0.0. Als dat werkt kun je dan 't ip terugveranderen naar wat 't was toen 't nog wel werkt en dan je subnet mask ook weer terugzetten.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 10-05-2010 00:59 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Volgens mij hoeft dat an sich geen probleem te zijn. Alles zit netjes in dezelfde range. Maar het hangt er natuurlijk vanaf hoe de rest van je netwerk is geconfigureerd.

Kun je niet een PC direct aan de Fritzbox hangen en dan gewoon connecten via IP. Het ingestelde IP of het IP adres wat je vindt met ipconfig?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
MediJack schreef op maandag 10 mei 2010 @ 01:00:
Volgens mij hoeft dat an sich geen probleem te zijn. Alles zit netjes in dezelfde range. Maar het hangt er natuurlijk vanaf hoe de rest van je netwerk is geconfigureerd.

Kun je niet een PC direct aan de Fritzbox hangen en dan gewoon connecten via IP. Het ingestelde IP of het IP adres wat je vindt met ipconfig?
is dat niet hetzelfde als het netwerk stekkertje eruit trekken en via WLAN te verbinden..? of is dat anders?

ik begrijp niet helemaal waarom dat opeens niet meer werkt :( |:(

@cyber
nee niks :( geen internet, geen fritzie

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 01:06 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dan moet je 'm toch resetten ben ik bang. Zie boven.

Verwijderd

Topicstarter
btw.. ik zie nu dat mijn router zich wel heeft aangepast, en ipv 192.168.17 heeft deze nu als laatst 22..
maar fritz geeft niet thuis..

Naja morgen maar even bellen met xs4all.. en anders maar even ergens een telefoon vandaan halen! :F
gelukkig is er verder niemand thuis O-)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 01:09 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarom heb je eigenlijk zowel een fritzbox als een losse andere router?

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik in een studentenhuis met 9 mensen, en iedereen heeft ook een bedrade poort..
Maar de meeste gebruiken wlan.

En de router zit helemaal vol met stekkers. Waardoor fritz met de wan poort op de router zit..
Dit kan ook via LAN lijkt me.? alleen dan moet ik er een stekker uithalen..

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

(jarig!)
Dan kun je beter een switch gebruiken. Anyway als je je pc aansluit op de fritzbox met een kabel, een ander ip indezelfde range instelt dan moet je er gewoon op kunnen. Gewoon even de aansluiting versimpelen, als het weer werkt kun je de rest weer aansluiten voor die 8 anderen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-12 17:56
Was een switch niet een beter idee geweest? Nu zit je met 2 verschillende ip ranges en 2 gateways, niet erg handig imho.. :) Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je vanaf de fritzbox niet de pc's die draadloos zitten (op die 2e router van jullie) kunt zien.

_@/'

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Misschien offtopic maar:

* JvW doet altijd al het geklooi in de router via de kabel. Lijkt toch altijd net wat beter te gaan, maar misschien is dat een kwestie van gevoel

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
Steephh schreef op maandag 10 mei 2010 @ 01:31:
Was een switch niet een beter idee geweest? Nu zit je met 2 verschillende ip ranges en 2 gateways, niet erg handig imho.. :) Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je vanaf de fritzbox niet de pc's die draadloos zitten (op die 2e router van jullie) kunt zien.
heb je helemaal gelijk in! Ik snap sowieso niet hoe ze het hier hebben gedaan.. magoed

Nog even via wireless die stap gedaan met 255.255.0.0
(moest op mijn mobiel (n900) dus was wel even uitzoeken hoe dat moest)
Maar via wireless werkte dit! en heb maar braaf de getallen weer ingevoerd zoals ze waren..
en nu doet al het internet het in ieder geval weer :D

alleen nu nog steeds het probleem dat mijn popcorn hour NMT niet wilt communiceren met mijn windows7 bak :( Myihome werkt niet.. kan wel connecten maar krijg error.. via netwerk zie ik geen bestanden.
Kan alleen gebruik maken van de streaming die W7 levert. Maar op 1 of andere manier krijg ik dan een zeer lage resolutie streaming ;(
magoed dat is een andere discussie eigenlijk..

Iig bedankt! kan nu rustig slapen, zonder dat ik mijn huisgenoten het nieuws over mijn daden hoef te vertellen O-)
Pagina: 1