Ik heb de afgelopen 2 dagen van alles geprobeerd maar kom er maar niet uit. Het enige wat ik wil is een doodeenvoudig mailtje versturen naar de gebruiker na het uitvoeren van een bepaalde actie in PHP. Dit doe ik aan de hand van het volgende testscriptje:
na het invullen van de php.ini parameters voor smtp mail onder win32 blijft het script eeuwig hangen. Het vervelende is ook dat er geen parameter is voor het opgeven van een smtp username/password in de php.ini file. Ik heb een ander extern programma gebruikt dat de sendmail executable van linux simuleert onder de win32 omgeving. Ook dit geeft 0 resultaat (ook in de logs is niks terug te vinden). Ik probeer dit te laten werken met een google gmail account. Iemand een idee? Wordt er wanhopig van..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php // The message $message = "test1"; // In case any of our lines are larger than 70 characters, we should use wordwrap() $message = wordwrap($message, 70); // Send mail('mijnandereadres@gmail.com', 'test', $message); ?> |
na het invullen van de php.ini parameters voor smtp mail onder win32 blijft het script eeuwig hangen. Het vervelende is ook dat er geen parameter is voor het opgeven van een smtp username/password in de php.ini file. Ik heb een ander extern programma gebruikt dat de sendmail executable van linux simuleert onder de win32 omgeving. Ook dit geeft 0 resultaat (ook in de logs is niks terug te vinden). Ik probeer dit te laten werken met een google gmail account. Iemand een idee? Wordt er wanhopig van..