Neon TIP voor de mensen die het niet weten.

Pagina: 1
Acties:

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:22
Ik heb twee NEON balkjes, en ik kwam tot de ontdekking dat als je de twee draden die naar het buisje zelf toe lopen bij elkaar bind, dat de lamp dan een stuk minder fel gaat branden.......

(Nu heb ik zelf die draadje verlengt mischien dat dat er wat mee te maken heeft)
Mischien dat iemand er wat aan heeft.

(edit Typo's :P )

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op vrijdag 09 maart 2001 21:57 schreef _Cyber_ het volgende:
Ik heb twee NEON balkjes, en ik kwam tot de ontdenkking dat als je de twee draden die naar het buisje zelf toe lopen bij elkaar bind, dat de lamp dan een Stuk minder F>>vel gaat branden.......

(Nu heb ik zelf die draadje verlengt mischien dat dat er wat mee te maken heeft)
Mischien dat iemand er wat aan heeft.
Goeie ontdekking nu alleen nog een cursus Nederlands :+

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Zit er niet gewoon ergens een breuk in je kabel?
Want hier heb ik nog nooit van gehoord :?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
dus nu 2x neon op 1 inverter dat = een slecht ID, werkt todat de inverter is uitgefikt namelijk je loopt het ding nu over te belasten

• _Cyber_
Nee er zit geen breuk in de kabel.....

Inverter???? Bedoel je niet Trafo????

En als je trafo bedoeld, heb ik gezegd dat ze op 1 trafo zitten?

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 22:41 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
inverter
hmmm een inverter zit volgens mij niet voor een neonlamp... een inverter zit in een IC das zo'n geval dat van een 0 een 1 maakt en andersom.
zal id zoals _Cyber_ zei een trafo zijn...

ps: voor de duidelijkheid: MIJN NICK IS NIET AFKOMSTIG VAN DE NEON zoals die jullie in je kast gooien :) kvon hem tamelijk origineel totdat ik hier op forum kwam :'(

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
nope, inverter, van 12V DC naar 150 V voor een CCFL en naar een aantal kV voor echte Neon buizen

• _Cyber_
Op vrijdag 09 maart 2001 23:36 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
nope, inverter, van 12V DC naar 150 V voor een CCFL en naar een aantal kV voor echte Neon buizen
Wat dachtje van hoogspannings trafo :?

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
klopt, moet je tegen je metaal van je case plakken, zie je het pas echt, oplossing??.. jawel hoor die is er wel, koop dat spriwrap en doe dat om je draden, straalt het niet meer af, en heb je (lees hou je) je felle licht!! zorg er wel voor dart die spriwrap er strak omheen zit, dus niet dat het eronheenslobbert, de juiste diameter nemen...

Ik had ook al eens eerder gepost, kwam er zelf ook achter...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Krijg je een soort crosstalk in die draadjes ofzo:?
Dat de stroom alweer op de terugweg is voordat ie in de neonbuis is, zeg maar?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
hmm onder voorbehoud:

Het is hoospanning wat door die kabeltjes loopt.. en het wil nog wel eens overspringen, naar het metaal, zodat het voltsge lager word, isoleer die rommel goed dan straalt het niet meer af, dus hou je je spanning lekker hoog... Je krijgt een sooret trafo werking met een ijzerenstaaf als kast plaat metaal..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ja, dat bedoelde ik idd... hebben het nu op school (TKA op ROC Utreg) over dat soort dingen...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Vraagje kan iemand mij eens luid en duidelijk (duidelijk het belangrijkste lol ) uitleggen wat ccfl is ?
Pagina: 1