Bestanden netjes in mappen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik werk nu een paar dagen met Mac OS X en ik vind het helemaal geweldig werken. Niet gedacht dat ik er ook best snel aan kon wennen. Er is echter één ding waar ik last van heb. Als ik een bestand in een map sleep op plak komt deze niet echt netjes in de map. Of er staan pictogrammen over elkaar heen of ze staan midden in de map. Nu maak ik dat steeds weer netjes via sorteren op naam en dan staat het weer goed. Nu is mijn vraag kan ik instellen dat dit automatisch gebeurt en dat ik het niet steeds zelf hoef te doen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Als je de map open hebt die je automatisch wilt laten sorteren moet je de weergave opties openen:

Sorteren 1

En dan onderin het venster kun je kiezen hoe en of de bestanden automatisch gesorteerd worden:

Sorteren 2

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi bedankt voor je antwoord. Moet ik dit per map doen of gebeurt dit voortaan automatisch voor iedere map in Finder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik weet niet beter dan dat het voor elke map moet :o Daar wordt je waarschijnlijk niet blij van maar misschien is er een Tweaker die daar een truuk voor weet.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:40
*snip* trollen is niet de bedoeling

[ Voor 86% gewijzigd door Daedalus op 10-05-2010 12:20 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Als je iets aanpast in dat scherm, kan je onderaan op de knop "Use as default" klikken.. dan stelt hij het voor alles in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er naar uit dat het allemaal werkt. Bedankt!
Pagina: 1