[Vodafone] Mobiel internet ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
.
In dit topic alle ervaringen voor Vodafone mobiel internet op de laptop.

Nuttige Links:
Dekkingskaart Vodafone. Waar is welke maximale snelheid mogelijk?
http://www.vodafone.nl/zakelijk/datanetwerk/dekkingskaart

Werkzaamheden. Waar kan de verbinding tijdelijk minder goed zijn?
http://zakelijk-klantense...created=&p_accessibility=

Firmware upgrades voor door Vodafone geleverde datacards:
http://www.vodafone.nl/mccsupport

Hier nog even mijn originele openingspost, voordat dit topic een meer algemeen ervaringen-topic werd..:
Met de recente tariefswijzigingen bij Vodafone overweeg ik een mobiel internet abonnement voor laptop bij hen af te sluiten.
Voordat ik de beslissing maak ben ik echter benieuwd naar ervaringen.

Volgens het artikel op Tweakers, zie link onderaan*, is bij het middelste en topabonnement de snelheid 'tot 7.2mbit down en tot 1.4mbit up'.
- Hoeveel van deze snelheid is aannemelijk haalbaar bij middelgrote tot grote steden?
- En op snelwegen (tijdens het rijden dus, als bijrijder is mobiel internet natuurlijk super)
- Hoe is de dekking waarbij een redelijke snelheid haalbaar is? Ik denk dat dit kritischer is dan bij gebruik van een mobieltje?
- Verdere ervaringen?

* Het linkje nog even naar de frontpage posting..
nieuws: Vodafone wijzigt tarieven en snelheden mobiel internet op laptop

[ Voor 31% gewijzigd door carnager op 29-09-2010 19:52 . Reden: Linkjes toevoegen in OP ]

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Mijn ervaring (nou die van mij pa dan)

kijk ermee uit!

Mijn pa heeft anderhalf jaar geleden mobiel internetten gehad van vodafone met zo datastick die je in je laptop stopt.. Koste 34 euro +-p/m en de eerste maanden prima. Toen ging mijn nichtje erop en die ging wat filmpjes van you tube bekijken zn..enz. Mijn vader kreeg een rekening daarop van 5800 euro!!! en 1maand erna nog 1 van 7400 euro :-( nu bleek dat mijn nichtje dus behoorlijk over dat data limiet van 1 gb te zijn gegaan.

Mijn pa heeft dit voor het gerecht laten komen en gewonnen, de rechter oordeelde dat zo'n groot data verschil direct gemeld had moeten worden aan de hand van een brief, vodafone verzuimde dit, dus bedrag werd terug gebracht naar 1000 euro. Alsnog pittig maar wel beter dan ruim 12.000 euro.

Mijn pa was niet de enigse, als je google erop na slaat komen 10-tallen van dit soort verhalen naar boven.

Kortom..pas ermee op!!!!

[ Voor 7% gewijzigd door marcel23456 op 09-05-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Marcel, da's best klote voor je pa! Ook ik heb al diverse van dit soort verhalen in de media gezien en was me dus al bewust van datalimiet. Bij deze abonnementen wordt echter na een x aantal gb de snelheid drastisch omlaag gebracht naar 128kbit i.p.v. dat je bij moet betalen. Een situatie met zo'n absurde rekeening zal dus zolang je in Nederland blijft niet voorkomen met deze abonnementen. In het buitenland moet je het gewoon niet -willen- gebruiken, klaar.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:27

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ok ik ben het grotendeels met julllie eens dat je er mee moet uitkijken maar ...als je je even inleest en de verschillende mobiele data abonnementen met elkaar vergelijkt zie je dat élke provider ook bundels aanbiedt die een vast bedrag per maand garanderen..

Bij deze abonnementen betaal je niet extra als je over het datalimiet heengaat maar gaan ze de snelheid afknijpen.. hierdoor wordt het wel onmogelijk om Youtube filmpjes etc. te kijken.

Je kunt ook beide (snelheid / hoog download limiet ) maarja dan betaal je rond de 75 / 80 euro in de maand...

Vodafone zit dan rond de 5 tientjes zie ik :

http://www.vodafone.nl/sh...-Extra-2-jaar/sku51290029

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fromthehill
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-09 11:47
ik heb 2 weken geleden een 1-jarig contract voor mobiel internet met een datalimiet van 2GB afgesloten.
bij het abbonement kon ik kiezen tussen een dongel van 46 euro of een wireless mifi van zo'n 180 euro. beide kostte niets extra dus de keuze was snel gemaakt.

ik heb een mail gehad dat deze mifi tijdelijk niet leverbaar was. nu zie ik dat ze deze ook niet meer aanbieden.

heeft uberhaupt iemand zo'n mifi ontvangen?

• hayda
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik heb eind juli een vodafone internet abonnement gekocht voor op mijn laptop. Het betreft mobiel breedband internet Extra en heeft een maximale download snelheid van 28,8 Mbps (in sommige steden) en is onbeperkt.

Ik heb een usb dongle ontvangen dat tot 7,2 ondersteund, ik heb zelfde dag nog met hun gebeld en werd mij verteld dat nieuwe modems nog niet beschikbaar/leverbaar zijn en wanneer dit het geval wordt er automatisch ook eentje naar mij verzonden, terwijl ik voordat ik ging bestellen navraag hierover had gedaan.

Sindsdien bel ik dagelijks 5-10 x met verschillende afdeling om de juiste modem te kunnen krijgen, maar nee hoor niemand kan mij helpen. Ze weten niet eens dat ze zo'n abo verkopen of een usb modem.

Ik ben met vodafone helemaal klaar en NOOIT MEER VODAFONE (al 10 jaar blije gebruiker van kpn/telfort)

In Amsterdam waar op hun dekkingskaart aangegeven wordt dat bovengenoemd snelheid gehaald kan worden kom ik echter niet boven de 1 Mbps uit. Ik heb hun dekkingskaart bekeken en op meerdere locaties is dit het geval, haal niet meer dan 0,5/1 Mbps.

ADVIES AAN MENSEN: KOOP HET NIET HET IS BIJNA WEGGEGOOID GELD EN EEN BAGGER KLANTENSERVICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
@hayda
Ik heb zelf sinds enige tijd ook het 28.8Mbit (5.76Mbit up) abo van Vodafone en tja, ookal haal ik nog lang niet de geadverteerde MAXIMUM snelheden, het gaat toch best lekker buiten de piekuren om.
Maximaal heb ik zo'n 12Mbit down en 3Mbit up gemeten tot dusver, maar dat is wel vol bereik in het 28.8Mbit gebied.
Het geleverde modem (huawei k4505 usb sleutel) is overigens niet in staat 28.8Mbit te doen maar kan maximaal 21.6Mbit doen.
Navraag bij de klantenservice leert dat er nog geen firmware upgrade is om deze extra capaciteit te benutten, maar dat die beschikbaar komt op http://www.vodafone.nl/mccsupport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:19
Verkeerd gepost...

[ Voor 97% gewijzigd door Saeverix op 15-08-2010 20:42 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-08 23:00
hayda schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:55:
Ik heb eind juli een vodafone internet abonnement gekocht voor op mijn laptop. Het betreft mobiel breedband internet Extra en heeft een maximale download snelheid van 28,8 Mbps (in sommige steden) en is onbeperkt.

Ik heb een usb dongle ontvangen dat tot 7,2 ondersteund, ik heb zelfde dag nog met hun gebeld en werd mij verteld dat nieuwe modems nog niet beschikbaar/leverbaar zijn en wanneer dit het geval wordt er automatisch ook eentje naar mij verzonden, terwijl ik voordat ik ging bestellen navraag hierover had gedaan.

Sindsdien bel ik dagelijks 5-10 x met verschillende afdeling om de juiste modem te kunnen krijgen, maar nee hoor niemand kan mij helpen. Ze weten niet eens dat ze zo'n abo verkopen of een usb modem.

Ik ben met vodafone helemaal klaar en NOOIT MEER VODAFONE (al 10 jaar blije gebruiker van kpn/telfort)

In Amsterdam waar op hun dekkingskaart aangegeven wordt dat bovengenoemd snelheid gehaald kan worden kom ik echter niet boven de 1 Mbps uit. Ik heb hun dekkingskaart bekeken en op meerdere locaties is dit het geval, haal niet meer dan 0,5/1 Mbps.

ADVIES AAN MENSEN: KOOP HET NIET HET IS BIJNA WEGGEGOOID GELD EN EEN BAGGER KLANTENSERVICE.
Inderdaad. Heb voor mijn dochter mobiel breedband internet extra abo via surfspot afgesloten. Zij woont in het centrum van amsterdam en de snelheid is hopeloos. Regelmatig valt de verbinding weg. Volgens mij is de capaciteit in bepaalde delen van amsterdam ronduit slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Niet online
carnager schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:22:
@hayda
Ik heb zelf sinds enige tijd ook het 28.8Mbit (5.76Mbit up) abo van Vodafone en tja, ookal haal ik nog lang niet de geadverteerde MAXIMUM snelheden, het gaat toch best lekker buiten de piekuren om.
Maximaal heb ik zo'n 12Mbit down en 3Mbit up gemeten tot dusver, maar dat is wel vol bereik in het 28.8Mbit gebied.
Het geleverde modem (huawei k4505 usb sleutel) is overigens niet in staat 28.8Mbit te doen maar kan maximaal 21.6Mbit doen.
Navraag bij de klantenservice leert dat er nog geen firmware upgrade is om deze extra capaciteit te benutten, maar dat die beschikbaar komt op http://www.vodafone.nl/mccsupport
waar woon jij dan ongeveer? ik zit ook in 28 mbit gebied (bos en lommerweg bereik 5 & bilderdijkstraat bereik 1) maar kom niet boven de 1-2 mbit uit (van 09:00 tot 24:00 hetzelfde). heb wel de oude usb modem k3765. ze willen maar niet de juiste modem opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
hayda schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:05:
[...]

waar woon jij dan ongeveer? ik zit ook in 28 mbit gebied (bos en lommerweg bereik 5 & bilderdijkstraat bereik 1) maar kom niet boven de 1-2 mbit uit (van 09:00 tot 24:00 hetzelfde). heb wel de oude usb modem k3765. ze willen maar niet de juiste modem opsturen.
Vlakbij dan eigenlijk, bij plein 40-45.
Zou er dan zoveel verschil zitten in die paar km?
In de binnenstad (omgeving dam) is het wel wat langzamer maar niet -zo- langzaam, een mbitje of 4-5 is daar best haalbaar.. Dit overdag op zaterdag gemeten vanaf een terras. Bij rembrandtplein is de snelheid wel bedroevend binnen, maar dat geldt ook voor netwerkbereik dus dat zal wel verwant zijn imo.

Ik zou ze toch maar eens stevig op de vingers tikken dat ze je het correcte modem sturen.

Oh, trouwens, in wat voor computer heb je je modem hangen? Netbook, volwaardige laptop? En welke energiestanden? Dat maakt namelijk wel verschil. Ook stroomschema maakt verschil, hoe minder zuinig hoe beter het gaat. En last but not least, laptop met netvoeding gaat nog weer beter, zelfs bij gebruik van hetzelfde energieprofiel. Misschien kan ie dan net even 0,1a meer leveren op de usb poort? Al zou dit -officieel- geen verschil mogen opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Niet online
ik heb de laatste macbook pro 13 inch (april 2010) en werk bijna altijd op volle energie en performance.

speedtest.net gegevens van zonet: ping 83ms down 0,83 Mb/s up 0,11 Mb/s. Zit in bilderdijkstraat binnen ongeveer 4-5 meter van straat. bereik is 1-2 streepjes UMTS.

Jullie moesten eens weten hoe vaak ik met vodafone gebeld heb en wat ik allemaal niet heb geprobeerd. Vodafone medewerkers zijn allemaal onervaren en weten niet eens wat ze verkopen en hoe ze zo'n klein probleem moeten oplossen. Iedereen verbind maar door, iedereen geeft mij gelijk, maar niemand kan mij helpen. Uiteindelijk een klachtenbrief opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
hayda schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:41:
ik heb de laatste macbook pro 13 inch (april 2010) en werk bijna altijd op volle energie en performance.

speedtest.net gegevens van zonet: ping 83ms down 0,83 Mb/s up 0,11 Mb/s. Zit in bilderdijkstraat binnen ongeveer 4-5 meter van straat. bereik is 1-2 streepjes UMTS.

Jullie moesten eens weten hoe vaak ik met vodafone gebeld heb en wat ik allemaal niet heb geprobeerd. Vodafone medewerkers zijn allemaal onervaren en weten niet eens wat ze verkopen en hoe ze zo'n klein probleem moeten oplossen. Iedereen verbind maar door, iedereen geeft mij gelijk, maar niemand kan mij helpen. Uiteindelijk een klachtenbrief opgestuurd.
Nou aan je apparatuur en settings mag het dan niet liggen lijkt mij. Misschien zijn de mac drivers een beetje rot? Al eens op windows geboot en dan geprobeerd? Die dekking is wel minder trouwens, voda heeft bijna overal volle bak behalve in bunkerbouw en nieuwbouw met gewapend beton enzo, en in kelders in de kalverstraat oa fame, heheheh

Je kan als je de beschikking hebt het kaartje ook nog eens in een mifi hangen en dan via wifi op je mbp, dan heb je iig geen gelazer met chipsets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten de bundel betaal je 12,5 cent per megabyte. Als je het goedkoopste abonnement neemt en meer dan 200 MB buiten je bundel downloadt, was je goedkoper uitgeweest met het duurste onbeperkte (fair use policy) abonnement. Overigens kan je rekening oplopen met 1620 euro per uur, mits je 28,8 Mbit weet te behalen.

Ik ben zelf aan het kijken voor een zakelijk abonnement. Betrouwbaarheid heeft een substantieel grotere prioriteit dan maximale snelheid. 3,6 Mbit zou voor mij genoeg zijn (veel sneller is hier toch niet haalbaar volgens de kaart), maar 500 MB datalimiet met 12,5 cent per MB extra is belachelijk. Dan liever een 'Extra' onbeperkt (fair use policy) abonnement.

Overigens verwacht ik dat 'onbeperkt' minder dan 10 GB is, want het 'Extra Pro' abonnement heeft een harde datalimiet van 10 GB en 0,008 cent per MB buiten de bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:53:
Buiten de bundel betaal je 12,5 cent per megabyte. Als je het goedkoopste abonnement neemt en meer dan 200 MB buiten je bundel downloadt, was je goedkoper uitgeweest met het duurste onbeperkte (fair use policy) abonnement. Overigens kan je rekening oplopen met 1620 euro per uur, mits je 28,8 Mbit weet te behalen.

Ik ben zelf aan het kijken voor een zakelijk abonnement. Betrouwbaarheid heeft een substantieel grotere prioriteit dan maximale snelheid. 3,6 Mbit zou voor mij genoeg zijn (veel sneller is hier toch niet haalbaar volgens de kaart), maar 500 MB datalimiet met 12,5 cent per MB extra is belachelijk. Dan liever een 'Extra' onbeperkt (fair use policy) abonnement.

Overigens verwacht ik dat 'onbeperkt' minder dan 10 GB is, want het 'Extra Pro' abonnement heeft een harde datalimiet van 10 GB en 0,008 cent per MB buiten de bundel.
Klopt inderdaad. Maar 28.8mbit haal je niet zo snel. Verder heb ik wel een goed bereik overal. Behalve bij m'n vriend in huis. Moet dan altijd naar buiten lopen om bereik te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Ik heb het 28.8Mbit abo vorige week ook gebruikt in Valkenburg (Lb) en daar is volgens de kaart 7.2Mbit mogelijk, echter bleef het daar beperkt tot rond de 800kbit down en rond de 1Mbit up. Ja, je leest het goed, de upstream was hier dus hoger dan de downstream. Tijd om de netwerkcapaciteit daar eens wat uit te breiden, Vodafone!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:24
*Kick

Ik ben nu bezig met verhuizen maar op mijn nieuwe adres is amper mobiel internet mogelijk. Een pagina als Google komt nog wel tevoorschijn, maar als ik nieuwssites bekijk, of dit forum dan laadt de pagina echt super super traag tot gewoon helemaal niet. En volgens de dekkingskaart zou ik 7,2mbps moeten kunnen halen. Aan mijn telefoon ligt het niet, het is een Samsung Galaxy S3. Zodra ik weer in Veendam ben werkt alles prima.

Kan ik nu het beste een melding maken richting Vodafone?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Is de slechte kwaliteit alleen binnenshuis? Of ook buiten.. Probeer het eventueel eens bij een raam, zo mogelijk op de bovenste verdieping als het een huis betreft met meerdere etages.. Als dat wél gaat, zou een MiFi een oplossing voor je kunnen zijn.
Is het buitenshuis ook waardeloos, dan kun je je inderdaad het beste tot Vodafone wenden, misschien gaat dat via Twitter nog het handigste oftewel snelste..: https://twitter.com/vodafonenl/

Pagina: 1