Toon posts:

Weer een vraagje , bestanden downloaden vanaf een server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Jullie hebben me tot nu toe altijd kunnen helpen en vroeg me af hoe ik andere mensen bestanden (bvb mp3tjes) vanaf een schijf op mijn server kunnen downloaden naar hun pc waarmee ze via RDP verbinding maken met mijn server? Andersom hoe ze data van hun lokale PC harde schijf op mijn server via extern bureablad kunnen zetten? Als een soort FTP server zeg maar. Kan dit? Of moet ik dan via mijn server een FTP server gaan hosten?

Beetje simpele vraag dit maar dat zijn jullie wel van me gewend :)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:11
Als ik het goed begrijp loggen mensen op jouw PC aan met RDP? Dan gewoon drivemappings aanzetten en kopieeren maar! Als ze niet aanloggen met RDP dan moet je inderdaad even FTP opzetten, aangezien je het over RDP hebt en dit Windows Servers is zou ik zeggen: "Zet IIS met FTP aan"

Verwijderd

Topicstarter
Ze loggen inderdaad in met RDP , accounts die ik voor ze aanmaak. Hoe kunnen ze dan kopieren van hun externe bureablad (Op mijn server dus) naar hun eigen lokale pc?

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Welke OS versie gebruik je? Als je een moderne Windows versie gebruikt, en een van de laatste RDP clients, kun je gewoon met kopiëren/plakken tussen de remote en lokale desktop heen en weer kopiëren. Moet je dat wel in het RDP protocol en de RDP client toestaan (standaard mag het)...

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:34:
Ze loggen inderdaad in met RDP , accounts die ik voor ze aanmaak. Hoe kunnen ze dan kopieren van hun externe bureablad (Op mijn server dus) naar hun eigen lokale pc?
Als je bij remote desktop connection (dus op de client PC) klikt op options - Local Resources - More kan je kiezen voor drives. Dan share je dus je lokale harddisk met je server, in je RDP sessie heb je nu een extra schijf en dat is je lokale schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:48:
[...]

Als je bij remote desktop connection (dus op de client PC) klikt op options - Local Resources - More kan je kiezen voor drives. Dan share je dus je lokale harddisk met je server, in je RDP sessie heb je nu een extra schijf en dat is je lokale schijf.
Ok helemaal top het werkt. Erg bedankt weer allemaal :)

Os is btw 2003 server
Pagina: 1