Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:28
Was vandaag bezig om 4 F3's in RAID5 te hangen in m'n GA-Q35M-S2. Allemaal goed gelukt tot en met de 2008 server installatie.

Ik laad de 64- ​bit Intel® RST Driver Files for F6 Install RAID driver in welke compatible is met mijn Intel® Q35 + ICH9 DO Chipset.

Echter als ik de ongepartioneerde ruimte van mijn RAID array selecteer krijg ik de volgende foutmelding:
"Windows cannot be installed to this disk. This computer's hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disk's controller is enabled in the computer's BIOS menu".

- BIOS staat naar mijn weten gewoon goed ingesteld en staat uiteraard op RAID modus (kan hier geen extra opties bij selecteren);
- BIOS heeft de laatste firmware;
- Op mijn niet RAID volume kan hij het wel installeren;
- Heb geprobeerd eerst een partitie aan te maken, maar ook hierop kan hij niets.

Ikzelf denk dat het misschien toch de foute RAID drivers zijn / een BIOS instelling. Search leverde weinig resultaat op, probleem komt wel vaker voor op internet maar meestal niet in een RAID opstelling.

Zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
Hoe groot is je array? MBR partities gaan namelijk maar tot 2TB, is wel op te lossen door GPT partities te gebruiken maar dan kan Windows er zonder EFI ondersteuning niet van opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Een EFI heeft hij sowieso niet, denk ik, met een GA-Q35M.

Overigens: misschien is je raid driver niet helemaal lekker, hoewel ik het betwijfel. We hebben het niet meer over antiek XP, maar over een Vista-Like, wat als je setup naar de "gewone" driver verwijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:28
Mijn array is 2,5TB inderdaad...

@Umbrah,
Je bedoeld naar de gewone sata driver?

Ik ben vandaag niet thuis, maar zal in elk geval morgen eens proberen met een 2TB array.

Edit
Mijn mobo ondersteunt trouwens wel efi (http://wiki.psystar.com/index.php/Motherboards), maar niet volledig. Lijkt me dus niet verstandig...

Maar trouwens, MBR partitie mag niet groter zijn dan 2TB? Mijn RAID array is 2,5TB, maar heb wel een partitie van 75GB aangemaakt voor Windows? Dat zou dan toch wel gewoon moeten werken?

Edit 2
Het werkt :D, na het opnieuw aanmaken van de RAID array van 2TB werkt het :)

Bedankt!

[ Voor 59% gewijzigd door S_tef op 11-05-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat het opgelost is.

Deze foutmelding komt ook regelmatig voor als je nog een USB stick / USB floppy in je computer heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Maar trouwens, MBR partitie mag niet groter zijn dan 2TB? Mijn RAID array is 2,5TB, maar heb wel een partitie van 75GB aangemaakt voor Windows? Dat zou dan toch wel gewoon moeten werken?
Nee, je partitietabel is ofwel MBR, ofwel GPT, geen mix.
MBR heeft een limiet van 2TB.

En de link die je gaf is voor Rebel EFI, een softwarematige EFI implementatie zodat je zonder veel moeite OSX kan installeren.
Pagina: 1