Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje met de laptop van mijn schoonouders, op hun Sony VAIO (Windows Vista Home Premium SP2) lukt het blijkbaar niet meer om updates (updates van => java, flash, acrobat reader, firefox, ...) of nieuwe programma's (programma's => winamp, treesize, ...) te installeren

Of ik nu de installatebestanden met met Firefox of IE download maakt geen verschil, zelfs rechtstreeks van FTP afhalen werkt niet ... vanaf ik een installatie / setup start krijg ik één of andere vage error zoals "Unexcepted Installation Error ..." (Microsoft Fix It werkt dus zelfs niet :9)

Het vreemde is dat bestaande installatiebestanden die al eerder waren opgeslagen op de HDD wel zonder problemen werken, het probleem doet zich dus alleen voor met nieuwe downloads & updates. (even opmerken, portable exe's of direct uitvoerbare programma's werken wel zonder problemen, het gaat dus enkel over programma's die geïnstalleerd moeten worden). Het de-ïnstalleren van een programma is ook geen oplossing.

UAC staat uit, de rechten staan naar mijn idee ook goed, een virusscanner (Norton) is ook aanwezig & up-to-date, ik heb ook even gekeken met Hijackthis, Stinger er al eens op losgelaten ... niets vreemd opgemerkt, niets dat zou kunnen verwijzen naar spyware of virussen. Ook de Logboeken brengen mij niet wijzer, ik vind wel de fouten terug van de installatie's die foutlopen maar zonder extra informatie dan de foutmelding zelf ... Mijn schoonouders zijn ook dus brave computer gebruikers ;) (mailen, surfen & homebanking); ik kan me dus niet voor stellen dat ze iets zouden hebben geprobeerd te installeren of te experimenteren met vage programma's die het probleem zouden kunnen veroorzaken.

Wel nog even opmerken dat het maar een eerste snelle analyse is van het probleem, ik ga zelf ook nog zeker verder op zoek naar het probleem (niet echt evident zonder duidelijke foutmeldingen) maar als iemand al een idee heeft?

Update 1Maar deze foutmeldingen moet ik nog even verder uitzoeken in Google, maar nu even geen tijd voor, de laptop zal dus een weekje op bezoek naar mij thuis mogen ;)

Nieuwe gebruikersaccount / Safe Mode ga ik zeker ook zo snel mogelijk proberen!

Update 2

Een nieuwe gebruikers-account was een gedeeltelijke oplossing voor o.a Java & Firefox. Maar Acrobat wou nog steeds niet updaten, ik heb niet verder gezocht naar de oorzaak maar intuïtief enkele zaken uitgeschakeld / verwijderd, en het verwijderen van Norton AV was blijkbaar de oplossing, alle updates / installaties werken nu zonder problemen. Vreemd probleem, ook omdat er geen vermeldingen waren in de logboeken, ook niet in de logs van Norton en Auto-Protect even uitschakelen was ook geen oplossing. Als alternatief voor de AV houden we het dus vanaf nu bij Microsoft SE.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 21:43 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Wat gebeurd er als je een nieuw gebruikersprofiel aanmaakt of opstart in Veilige Modus?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.