Printer verkocht, vast aan servicecontract

Pagina: 1
Acties:

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:35

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Topicstarter
Hallo,

Ik heb voor een bewonerscommissie deze printer verkocht: V&A aangeboden: Toshiba E-Studio 200S. Nu blijkt dat er bij die printer een servicecontract zat. Er rest nog 3,5 jaar, ongeveer 650 euro.

De printer is dus verkocht en ze willen van het servicecontract af. Ze willen niet eens contact opnemen met Toshiba (contract is van Toshiba). Is Toshiba hier flexibel in, en wat zijn de andere rechten?

Alvast bedankt!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TomasH schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:11:
De printer is dus verkocht en ze willen van het servicecontract af. Ze willen niet eens contact opnemen met Toshiba (contract is van Toshiba). Is Toshiba hier flexibel in, en wat zijn de andere rechten?
Waarom zou Toshiba hier flexibel in zijn? Dit is toch niets anders dan een fout van jullie? Maar goed, begin eens met contact opnemen met Toshiba, mogelijk kun je het contract afkopen. Maar gratis zal het zeker niet zijn, dit is echt een geval van voortaan veel beter opletten.

Maar wie wil er geen contact opnemen met Toshiba? De kopers of de verkopers?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Topicstarter
Die commissie. Zij vinden dat het office center er voor moet zorgen, maar dat is denk ik niet zo. Ik ga ze toch nog maar eens adviseren om met Toshiba contact op te nemen.

Het office center wil één jaar van het contract afdoen, maar 450 euro is nog steeds best veel voor een bewonerscommissie. Aan wie moet je het dan afkopen, Toshiba of het office center?

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:46
Vaag verhaal dit.
Kun je het wat duidelijker uitleggen?
Wie heeft wat waar gekocht?
Dus over servicecontract & printer?
En hoe ben jij hier partij in geworden?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TomasH schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:18:
Die commissie. Zij vinden dat het office center er voor moet zorgen, maar dat is denk ik niet zo. Ik ga ze toch nog maar eens adviseren om met Toshiba contact op te nemen.

Het office center wil één jaar van het contract afdoen, maar 450 euro is nog steeds best veel voor een bewonerscommissie. Aan wie moet je het dan afkopen, Toshiba of het office center?
Waarom beginnen ze niet met het contract door te lezen? Daar staat de informatie in, dat ga je niet op een forum vinden. Dus: lezen met wie je het service contract hebt, en daarmee gaan praten.

Tja, dat 450 euro best veel is, kan ik me voorstellen. Maar aan de andere kant: billen branden, blaren zitten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Topicstarter
De bewonerscommissie (het is op naam van een oud-lid gekocht, dus eigenlijk kun je het daar op afdwingen. Maar dat is ook weer zo lullig) heeft het gekocht bij "ALL OFFICE VAN DE VEN KANTOOREXPERT". Ik ben de zoon van de penningmeester van de commissie, en ze hebben mij gevraagd om het te verkopen.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:46
TomasH schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:24:
De bewonerscommissie (het is op naam van een oud-lid gekocht, dus eigenlijk kun je het daar op afdwingen. Maar dat is ook weer zo lullig) heeft het gekocht bij "ALL OFFICE VAN DE VEN KANTOOREXPERT". Ik ben de zoon van de penningmeester van de commissie, en ze hebben mij gevraagd om het te verkopen.
Dan weet je vader hopelijk wel hoe ie dit afhandelt, daar hij de penningmeester is?

Ik ben het met Gambieter eens: wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TomasH schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:24:
Nou, zo makkelijk kom je er niet vanaf door het op het oud-lid te gooien, hoor. Hoogstens zal het oud-lid het dan moeten betalen, maar die zal best hard kunnen maken dat het de bewonerscommissie was.

Maar wat blijft staan: lees het contract.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je het bij office center hebt gekocht en de service daar ook hebt gekocht (van toshiba wellicht) moet je met office centre gaan praten.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-01 15:44
Tja.. contract is contract. Dat was vantevoren te voorzien als je dat ding gelezen had (of die commissie dan)

Je bent overgeleverd aan de coulance van hun, maar recht heb je niet. Als je een telefoonabbo neemt, een adsl abbo, of wat dan ook, ook al gebruik je het niet of steek je het in de fik, de contractstermijn doorbetalen moet je gewoon.

Of je bij een Officecenter wat bereikt.. geen idee. Pak het contract erbij. Daar staat in tussen welke 2 partijen dat is. Als het tussen Toshiba en <klant> is, is officecenter daar geen partij in

Verwijderd

Wel lekker makkelijk van die bewonerscommissie: zelf niet willen bellen en dus 'moeten' wij het hier maar even oplossen?

Maargoed, ik ken de details niet, maar in 99 van de 100 gevallen is het nogal eenvoudig: Je koopt bij een winkel een product en een servicecontract. Beide reken je af. Het product kun je meteen gebruiken, maar het servicecontract moet eerst worden geactiveerd. Zo'n contract is een verbintenis tussen de klant en het bedrijf dat het servicecontract uitvoert. Hier heeft de winkel dus niets mee te maken. Een contract teken je voor een bepaalde duur. Als je voor die tijd er vanaf wil, zal je het moeten afkopen. En dat is vrij logisch, dat is met telefonie-, internet- en krantenabonnementen ook zo.

Edit: ik type wat langzaam, maar wat de poster boven me dus zegt...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 20:01 ]

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:03
Heb je misschien overwogen om contact op te nemen met de koper van de printer? Misschien heeft hij wel interesse en dat de service van het contract dan via jullie loopt?

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Topicstarter
Er was in het contract afgesproken dat er één toner per jaar zou worden gegeven. De bewonerscommissie wil het nu in één keer betalen, maar dan mogen ze de toners niet meer hebben. Dit lijkt me behoorlijk raar, aangezien ze wel betalen maar er niets meer voor terug krijgen.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja ik zou zeggen: houd het contract aan en verkoop die toners fijn onderhands aan de nieuwe kopers. Lijkt me simpel ;).
Pagina: 1