pc werkt niet meer behalve de power led

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 19:20
Mijn computer doet niks meer behalve de power led laten branden, de enige manier om die uit te krijgen is door de powerswitch achter op de kast om te zetten.
tijdens het spelen van een game stopte de pc zonder een waarschuwing, de fans stopten, geen beeld, alleen de power led bleef branden.

specs
amd phenom II 810
asrock m3a770DE moederbord
4 gig valueram ddr 3 1333 mhz werkgeheugen
1 TB seagate HDD
Ati radeon HD4870 1 gig van XFX
550 watt voeding

heeft iemand een idee wat het probleem is en nog belangrijker hoe ik het op kan lossen

want ik weet het niet meer. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
niks werkt, dus waarschijnlijk is mijn moederbord brak, maar ik hoopte dat er nog een andere mogelijkheid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 00:23
darasta schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:06:
niks werkt, dus waarschijnlijk is mijn moederbord brak, maar ik hoopte dat er nog een andere mogelijkheid was.
Je trekt conclusies terwijl je niks getest hebt, dat er stroom op je voeding staat, betekend niks, kan defect zijn of wel goed. Zie bovenstaande link en ga testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
"niks werkt" had betrekking op het bovenstaand artikel.
ben begonnen bij de voeding, heb geprobeert om hem te starten zoals daar uitgelegd staat, door de groene kabel door te schakelen naar een zwarte, geen resultaat.
aangezien zelfs mijn ventilatoren niet draaien is de kans groot dat het aan mijn moederbord ligt,
mobo piept niet, zoiezo al fout, dus heb ik alles wat mogelijk was onder conflicten bij moederbord gedaan, dat hielp ook niet, dus als ik iets gemist heb zeg het dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:17
darasta schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:34:
"niks werkt" had betrekking op het bovenstaand artikel.
ben begonnen bij de voeding, heb geprobeert om hem te starten zoals daar uitgelegd staat, door de groene kabel door te schakelen naar een zwarte, geen resultaat.
aangezien zelfs mijn ventilatoren niet draaien is de kans groot dat het aan mijn moederbord ligt,
mobo piept niet, zoiezo al fout, dus heb ik alles wat mogelijk was onder conflicten bij moederbord gedaan, dat hielp ook niet, dus als ik iets gemist heb zeg het dan maar
Wacht even. Je probeerde de groene en de zwarte te koppelen, en de fan (van de voeding!!!) ging niet draaien? dan lijkt t me niet aan je mobo te liggen, maar aan je voeding. ik neem aan dat je je voeding hebt losgekoppeld van de rest van je componenten voordat je dit uit ging proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
de ventilator ging inderdaad niet draaien en ik had inderdaad alles afgekoppeld. wat ik dan wel vreemd vindt is dat de led en de dvd drive wel werken en de voeding is net nieuw, de vorige was kaduuk. dus deze had ik gister uit de garantie gekregen, de pc heeft in totaal misschien 5 uur rustig werk gehad, sketchup, muziek en internet maximaal een uur gaming en toen hield die op.
dus waarschijnlijk is het wel mijn voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
Bleek toch de voeding te zijn, binnen een week heb ik een nieuwe, probleem opgelost

bedankt voor alle hulp
Pagina: 1