Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet helemaal of dit het juiste forumonderdeel is voor mijn vraag, maar ik gok het er maar op
Ik heb al ongeveer 2 jaar een ASUS X70Lseries 17" laptop en heb er eigenlijk nog geen problemen mee gehad.

Nu had ik laatst (ivm met aankoop mac) mijn laptop helemaal opgeschoond en Vista er opnieuw op laten zetten. Echter lijkt het wel of sindsdien het CPU verbruik telkens met 10-tallen procenten omhoog schiet), tijdens het typen van dit bericht schiet het CPU gebruik in één keer van 4%, naar 17%, en van 17% loopt het heeeeel snel op naar de 99%. Ik dacht eerst dat het lawaai dat mijn laptop maakte van de filter kwam ofzo, dat die iets doorgeblazen moest worden, maar ik ben nou in dit geval a-technisch als het dit soort zaken betreft.

Wie kan mij vertellen hoe zo'n hoog CPU-gebruik van vaak tegen de 70, 80% en andere keren weer onder de 10% mogelijk is, en hoe ik het lawaai dat mijn laptop maakt kan verminderen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welk(e) proces(sen) nemen dan op dat moment de meeste CPU tijd in beslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat ik wel raar vind is dat er 10 x over Chrome.exe staat aflopend van 77.00 kB tot 2500 kB en msnmsgr.exe met +/- 85.000 kB, en nog wat andere dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Bij Chrome is dat normaal, die splitst processen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 17:25
Je moet kijken bij het processorgebruik in taakbeheer, niet bij het geheugengebruik.
Wat staat er dan bovenaan met veel verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
onder welk tabje bedoel je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:15

epic_gram

undercover moderator

ctrl+alt+delete, en dan tabblad processen oid.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leetness schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:15:
Je moet kijken bij het processorgebruik in taakbeheer, niet bij het geheugengebruik.
Wat staat er dan bovenaan met veel verbruik?
epic_fail schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:25:
ctrl+alt+delete, en dan tabblad processen oid.
wat epic_fail zegt heb ik dus ook die paar gegevens van met Chrome.exe en msnmsgr.exe met 80.000 kB, nu op dit moment 96.000 kB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wederom, dat is de hoeveelheid geheugen dat ze gebruiken, niet de hoeveelheid processortijd :o

Sowieso klinkt dit als iets softwarematigs (het is nota bene na een herinstall opgetreden...), dus ik verplaats dit topic naar Windows Clients.

Enige tips die ik kan geven zijn om te checken of alle nodige drivers geinstalleerd zijn, dat er geen malware op de PC zit, en dat security software de boel niet kastreert (AVG Link Scanner :X )

Move PMG -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak eens printscreens van je taakbeheer en post die hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/8x0vtw.jpg

CPU gebruik is nu even laag omdat de laptop net aan staat denk ik? dit word met een uurtje of 2 wel meer en meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Kijk dan over een uurtje of meer dan weer, en maak dan een screenshot. Ik ben bang dat dit niet zo nuttig is. Dit is namelijk dood normaal!

Order tevens dat venster eens op "CPU gebruik aflopend", in plaats van "geheugen gebruik aflopend".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Umbrah dit is inderdaad dood normaal,

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/mt5ai1.jpg

Hij schommelt nu ong een half uur rond dit percentagie (70/80/90)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Op wat voor websites zit je op dat moment? Websites met zware objecten als flash en java? Of puur html?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-08 19:45
Ziet er uit als chrome inderdaad. Open eens een chrome venster en duw daar eens shift + esc in. Krijg je een taakbeheer van chrome die kan vertellen welke websites of plugins op dit moment zoveel CPU vragen. (Mijn gok is flash trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:20

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

goeie kans idd dat het flash is... zal wel een of andere tube-site zijn, of van die facebookspelletjes als farmville of caféworld, daarbij heb ik ook altijd hoog cpu gebruik

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Edit: toen ik net even mij Windows Taakbeheer keek zat mijn CPU gebruik zelfs op 100%, was echter te laat met screenshot nemen..

Edit 2: CPU Gebruik van 96%

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/30ayzc7.jpg

Edit 3: CPU gebruik 100%

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2yn1lpd.jpg

Hier taakbeheer van Chrome
;)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/mmtpac.jpg

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:47

ResuCigam

BOFH

Umbrah schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:22:
Order tevens dat venster eens op "CPU gebruik aflopend", in plaats van "geheugen gebruik aflopend".
Doe dit eens en plaats DAN een screenshot, zo kunnen we niet veel zeggen

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh schäde dat ben ik vergeten! zal vanavond screenshots doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ResuCigam schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:49:
[...]

Doe dit eens en plaats DAN een screenshot, zo kunnen we niet veel zeggen
Valt toch wel mee?
msnmsgr 33%
explorer 29%
taskmgr 29%

Samen bijna 100. Helaas weet ik zo geen gezamelijke reden waarom ze zoveel cycles wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

msnmessenger kan wat slurpen met de reclames aan, eigenlijk... en explorer zou ook wat extra aan het afhandelen kunnen zijn. Dat de taskmanager echter op 29% vind ik vreemd; hier komt hij amper boven 10% uit. Draait je CPU toevallig niet in een of andere 800MHz eco-modus ofzo? Super-zuinig energieprofiel aanstaan?

Dat één chrome tab (of meer) naar hoge CPU load springt verbaast me niks; 40% is dan praktisch volle load van één core van een dual core CPU (hoe windows het meet wil dat zeggen dat bij een dual core CPU een 50% belasting een 100% load van één van de cores is in de meeste gevallen, per-core grafiekje kan duidelijkheid bieden).

Dingen als HTML5, Flash zonder hardware versnelling (10.1 beta + leuke NV of ATI kaart is cool in video), SVG's, of ladingen javascript is nou eenmaal zwaar.
Pagina: 1