Resolutie probleem op mijn tv

Pagina: 1
Acties:

• Beerkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 17:29
Ik heb een probleem met me tv.

Als ik die via een dvi naar hdmi kabel aansluit op me pc krijg ik een zwarte rand rondom het beeld.

De resolutie staat wel goed ingesteld alleen hij pakt hem miss niet goed.
Wat ik dus wil is gewoon full screen 1:1 pixel mapping.

Kan iemand mij hier bij helpen?

Gegevens pc:

Grafische kaart: HD4870 512 MB

Beeldscherm
  • Samsung Syncmast 225mw
  • Aansluiting: DVI naar DVI
  • Reso: 1680*1050
TV
  • Samsung l32b650
  • Aansluiting: DVI naar HDMI
  • Reso: 1920*1080

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat bedoel je met "De resolutie staat wel goed ingesteld"?

Je noemt twee schermen met verschillende native resoluties. Heb je ze beide tegelijkertijd aangesloten? Zo ja, heb je je desktop uitgebreid, of probeer je te clonen - of iets ander?

Oslik blyat! Oslik!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
De vraag is inderdaad wat je ingesteld hebt en hoe de boel aangesloten is?
Als je 1680 * 1050 uitstuurt naar een 1920 * 1080 scherm met 1:1 pixel mapping krijg je inderdaad een zwarte rand. Dit is bijvoorbeeld gewenst als je 1920 * 1080 beeld wilt hebben op een 1920 * 1200 monitor, zodat je geen vervorming krijgt bij het kijken van een 16:9 1080p film.

Gewoon 1920 * 1080 als resolutie bij Windows instellen voor je TV zou altijd goed moeten zijn. Ik zou verwachten dat Windows zelf de juiste resolutie kiest zodra je TV wordt aangesloten. Bij 2 monitoren werkt dit inderdaad alleen bij een extended desktop met verschillende resoluties. Of je TV ondersteuning heeft voor 1680 * 1050 beeldvullend betwijfel ik en je zult in dat geval wel vervorming krijgen.

• Beerkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 17:29
Ik heb 2 schermen aangesloten. 1 met een resolutie van 1690x1050 en een tv met de resolutie van 1920x1080.

Ik heb die resolutie's ook ingesteld op beide en gebruik extended desktop dus niet geclonend. Maar op me tv heb ik een zwarte lijst om het beeld heen.
Het beeld is dus niet volledig scherm. En ik wil die lijst weg hebben.

Alleen ik weet niet hoe.

[ Voor 8% gewijzigd door Beerkiller op 09-05-2010 19:24 ]

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Lijkt er toch op dat je gewoon 1680 x 1050 naar beide schermen stuurt. Staan de settings in Catalyst Control Center ook goed? Er zit daar ergens ook een optie 'Force Detect TV'.
Kijk verder goed naar de optie 'Desktop & Displays' in CCC waar je aan de verhoudingen eenvoudig kunt zien wat voor displays er gedetecteerd zijn.
Uiteraard kan het altijd helpen de laatste drivers van ATI te installeren en te kijken voor een specifieke update voor je TV (via Windows Update).
Kan het hier helaas niet testen, omdat ik geen TV aangesloten heb. Heb wel veel met verschillende formaten monitoren in extended desktop gewerkt en nooit echte problemen ondervonden. Draai nu ook met een 24 en 22". In het verleden was het alleen bij oudere CRTs nog wel eens nodig om met de hand de juiste resolutie in te geven, wat geloof ik niet meer kan in CCC.
Ook via Google vind ik zo gauw geen problemen met deze TV, dus je zult zelf gewoon wat dingen uit moeten proberen.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Overscan in CCC geprobeerd?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12 18:56
Ik heb dezelfde opstelling (andere merken monitor en TV), je moet idd de scaling optie van CCC aanpassen, heeft mij ook ff gekost om dat uit te vinden.
CCC =>Graphics=> Deskops & Displays=> klik op het zwarte driehoekje van de tv (onderste monitoren)
=>Configure=> Scaling Options, zet het schuifje helemaal naar rechts (0%)

Succes

Edit: Helaas onthoudt CCC deze instelling niet en moet ik dit elke keer weer doen als de tv uit is geweest, dat moet ik nog ff uitzoeken

[ Voor 17% gewijzigd door Damon op 09-05-2010 20:53 ]

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Pagina: 1