Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie, http://img101.imageshack.us/i/intcon.jpg/

Het volgende probleem doet zich voor, mijn services die ik hier toevoeg verdwijnen automatisch. Nu ga ik het een dezer dagen helemaal opnieuw installeren maar ik wil toch even tijdelijk van dit probleem af zijn.

Nu had ik zelf bedacht een batch script te maken in een loopje wat dan steeds mijn service weer toevoegt om de zoveel sec/min (dat moet ik zelf nog even zien welke timing die krijgt.) Nu weet ik dat je best veel met het commando NETSH of NET kan in windows xp, weet er iemand misschien of het mogelijk is met een van die twee of perhaps een ander commando deze services die vallen onder Internet Verbinding toe te voegen?

Ik weet zelf wel hoe ik het dan in een batch script moet verwerken, het probleem is dat ik niet kan vinden of dit onderdeel wel te beheren valt via de windows console.. En dan is het lastig zoeken ;-) Een duwtje in de juiste richting is al voldoende. Ik zal hier mijn verdere bevindingen plaatsen zodat andere er later ook nog wat aan hebben misschien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het is mij niet helemaal duidelijk uit dat screenshot wat jij Internet Verbinding noemt en wat dat voor adapter (if at all) is.
Gebruik je soms een uPnP gateway ofzo?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He backslash , ( handige nickname >:) )

Ik bedoel t zo, je ziet 3 schermpjes die allemaal opvolgend van elkaar zijn, Op een Nederlands talige Windows XP heet het Internet Verbinding, te vinden onder netwerkverbindingen verwijst naar het venster in het midden, Internet Connection Properties (ICP) (zie screenshot ^ )

Nu weet ik dat je via het commando (NETSH) in Windows XP in een console / CMD box de firewall instellingen kan aanpassen van de ingebouwde firewall van Windows XP.

Het venster ICP en de port-forwarding tool die zich daaronder bevinden staan los van de Windows firewall, as far as I know... (dit brengt me nu op het idee dit eens te gaan testen) Misschien als ik een firewall instelling toevoeg er dan ook automatisch in de ICP een poort open gezet wordt. (probleem dan moet de firewall dus aan)

2e hamvraag
ICP is niet altijd aanwezig in het scherm My Network Connections / Mijn Netwerk Verb..., ik weet niet exact waar het van afhankelijk is, maar het valt me op dat vooral met een wireless verbinding je het icoontje te zien krijgt.

Ik weet de volgende dingen zeker betreft dat ICP waar het wel of niet afhankelijk van is, Het icoontje ICP kan ook zichtbaar zijn op een bekabeld netwerk. Het heeft sowieso met een protocol in de router vandoen en het is geen uPnP. Mijn Speedtouch van KPN (Experiabox) heeft dit protocol want ik heb ooit in een omstandigheid de optie gehad. Afijn zie de screenshot die komt van mij zelf af.
Iemand die me uit kan leggen of een uitleg weet te staan over het hoe en wat van dit ICP gebeuren?

Het gaat dus om 2 dingen, 1 poorten forwarden via de Console of in bijvoorbeeld in een Batch bestand en vervolgens moet ik weten wat dan die optie ICP triggert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand die dit weet? Misschien weet iemand waar ik dit wel kan vragen?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 21:11 ]

Pagina: 1