https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
#3 vind ik qua moment erg mooi, jammer alleen dat ie niet helemaal scherp is. Ook nummer 1 lijkt iets aan scherpte te missen (edit: je focus lijkt daar vooral verkeerd te liggen, namelijk op de rots in plaats van op de beer).
Wat mij betreft hadden de meeste foto's iets krapper gekaderd mogen worden, bij 5&6 had er rondom wel iets afgekund.
Wat mij betreft hadden de meeste foto's iets krapper gekaderd mogen worden, bij 5&6 had er rondom wel iets afgekund.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 19:51 ]
Ik mis de pit in de foto's en dan bedoel ik voornamelijk qua kleuren. Speel eens wat met contrast en zo
The devil is in the details.
Het zijn leuke platen maar ze zouden een stuk intressanter zijn als er betere momenten waren gekozen.
Ik weet niet of je gewoon een dagje dierentuin deed of er puur voor de fotografie was, maar het zal wel belonend zijn geweest als je iets langer gewacht had per dier tot dat je een leuker moment had kunnen vastleggen. Nummer 3 is dan wel weer leuk, maar misschien iets te lange sluitertijd genomen.
Verder had je (bijvoorbeeld) bij 1 en 6 wat meer tele kunnen gebruiken. ik zie dat ze op +- 100 en +-70mm genomen zijn, maar met wat meer tele had je het onderwerp al beter kunnen laten opvallen.
Wat meer contrast in de platen zal indd ook al goed doen.
Ik weet niet of je gewoon een dagje dierentuin deed of er puur voor de fotografie was, maar het zal wel belonend zijn geweest als je iets langer gewacht had per dier tot dat je een leuker moment had kunnen vastleggen. Nummer 3 is dan wel weer leuk, maar misschien iets te lange sluitertijd genomen.
Verder had je (bijvoorbeeld) bij 1 en 6 wat meer tele kunnen gebruiken. ik zie dat ze op +- 100 en +-70mm genomen zijn, maar met wat meer tele had je het onderwerp al beter kunnen laten opvallen.
Wat meer contrast in de platen zal indd ook al goed doen.
Jorg: bedankt! Daar kan ik wat mee.
Mute: bedoel je dan in de nabewerking, of kan ik beter een ander profiel in de camera zelf selecteren?
Scirocco: het was gewoon een dagje dierentuin, als ik te lang bleef staan wachten was ik m'n broertje en vriendin steeds kwijt
Daarnaast is de 70-300 niet echt geschikt voor tele in mijn handen, want ik mis toch echt de stabilisatie.
Mute: bedoel je dan in de nabewerking, of kan ik beter een ander profiel in de camera zelf selecteren?
Scirocco: het was gewoon een dagje dierentuin, als ik te lang bleef staan wachten was ik m'n broertje en vriendin steeds kwijt
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Profielen moet je niks mee doen, white balance lekker op auto laten staan en pas later aanpassen. Dus ik bedoelde nabewerking ja
The devil is in the details.
Verwijderd
Leuke serie!
Enige extra opmerking die ik heb is dat op foto5 allebei de apen scherp hadden moeten zijn. De compositie is zo dat je beide apen als onderwerp hebt, ik vind het een tikkeltje storend dat de voorste aap niet scherp is. Dus wat meer tele op de achterste aap zodat die het solo onderwerp wordt, of allebei scherp.
Enige extra opmerking die ik heb is dat op foto5 allebei de apen scherp hadden moeten zijn. De compositie is zo dat je beide apen als onderwerp hebt, ik vind het een tikkeltje storend dat de voorste aap niet scherp is. Dus wat meer tele op de achterste aap zodat die het solo onderwerp wordt, of allebei scherp.
Pagina: 1