Ik heb net een HTPC in elkaar gezet als vervanging van mijn Popcorn Hour A-110
Wilde toch meer in de huiskamer doen als alleen films/foto's kijken
Ik zal eerst even opsommen wat ik heb :
Case : MS Tech MC-380 (ingekort om passend te maken voor meubel)
Mobo: Asus M2N-XE
CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+
Mem: Kingston 1 Gig (2 x)
Video: Radeon HD4550
Audio: onboard Spdif coax out op Home Theater
Voeding : ATX 400 W
Bediening: Keysonic mini toetsenbord (BT)
Aangesloten en daar komt de eerste vraag:
Perfect beeld via HDMI (ingesteld op 1080P (1920 x 1080) ) wat de kaart ook als aanbevolen stelde.
Het beeld echter is kleiner dan het volledige plasma scherm aankan ( Samsung PS50B650)
Nergens in het menu van de ATI 4550 kan ik strechen en ook niet in het menu v/d plasma??!!
Ik kan me wel herinneren ergens een mogelijkheid gezien te hebben om te kiezen voor monitor of TV maar dit kan ik nergens meer vinden.
Hoe 1080P volscherm te krijgen ?
Ik kwam al gauw met temp problemen te zitten...vooral als ik Bleuray afspeelde.
het is natuurlijk ook een kleine kast in een meubel , in de case moet dan de voeding ook nog eens zijn warmte kwijt ( beetje rare manier v/d kastontwerpers, ik had de voeding naar buiten laten blazen)
Ik heb de stockkoeler nu vervangen voor een Skyte Shuriken , tevens een fan geplaatst die vanuit de zijkant v/d kast naar buiten blaast en nu blijft het netjes in de kast .
Ik vindt het jammer dat niet alles met XBMC afgespeeld kan worden , XBMC heeft geen Hardwareversnelling v/d videokaart in zich en dat zie je met afspelen BlueRAy.
Ik gebruik nu nog alles door elkaar heen,VLC , windows Mediacentre, XBMC , PowerDVD.
Kijken waar ik uiteindelijk voor kies, mooist zou zijn XBMC denk ik , hem daarmee laten opstarten zodat ook de vrouw gemakkelijk kan kijken zonder allerlei dingen moeten opstarten.
Alle tips/adviezen zijn welkom in deze
Wilde toch meer in de huiskamer doen als alleen films/foto's kijken
Ik zal eerst even opsommen wat ik heb :
Case : MS Tech MC-380 (ingekort om passend te maken voor meubel)
Mobo: Asus M2N-XE
CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+
Mem: Kingston 1 Gig (2 x)
Video: Radeon HD4550
Audio: onboard Spdif coax out op Home Theater
Voeding : ATX 400 W
Bediening: Keysonic mini toetsenbord (BT)
Aangesloten en daar komt de eerste vraag:
Perfect beeld via HDMI (ingesteld op 1080P (1920 x 1080) ) wat de kaart ook als aanbevolen stelde.
Het beeld echter is kleiner dan het volledige plasma scherm aankan ( Samsung PS50B650)
Nergens in het menu van de ATI 4550 kan ik strechen en ook niet in het menu v/d plasma??!!
Ik kan me wel herinneren ergens een mogelijkheid gezien te hebben om te kiezen voor monitor of TV maar dit kan ik nergens meer vinden.
Hoe 1080P volscherm te krijgen ?
Ik kwam al gauw met temp problemen te zitten...vooral als ik Bleuray afspeelde.
het is natuurlijk ook een kleine kast in een meubel , in de case moet dan de voeding ook nog eens zijn warmte kwijt ( beetje rare manier v/d kastontwerpers, ik had de voeding naar buiten laten blazen)
Ik heb de stockkoeler nu vervangen voor een Skyte Shuriken , tevens een fan geplaatst die vanuit de zijkant v/d kast naar buiten blaast en nu blijft het netjes in de kast .
Ik vindt het jammer dat niet alles met XBMC afgespeeld kan worden , XBMC heeft geen Hardwareversnelling v/d videokaart in zich en dat zie je met afspelen BlueRAy.
Ik gebruik nu nog alles door elkaar heen,VLC , windows Mediacentre, XBMC , PowerDVD.
Kijken waar ik uiteindelijk voor kies, mooist zou zijn XBMC denk ik , hem daarmee laten opstarten zodat ook de vrouw gemakkelijk kan kijken zonder allerlei dingen moeten opstarten.
Alle tips/adviezen zijn welkom in deze
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra