Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:06
Ik heb net een HTPC in elkaar gezet als vervanging van mijn Popcorn Hour A-110
Wilde toch meer in de huiskamer doen als alleen films/foto's kijken

Ik zal eerst even opsommen wat ik heb :

Case : MS Tech MC-380 (ingekort om passend te maken voor meubel)
Mobo: Asus M2N-XE
CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+
Mem: Kingston 1 Gig (2 x)
Video: Radeon HD4550
Audio: onboard Spdif coax out op Home Theater
Voeding : ATX 400 W
Bediening: Keysonic mini toetsenbord (BT)

Aangesloten en daar komt de eerste vraag:

Perfect beeld via HDMI (ingesteld op 1080P (1920 x 1080) ) wat de kaart ook als aanbevolen stelde.
Het beeld echter is kleiner dan het volledige plasma scherm aankan ( Samsung PS50B650)

Nergens in het menu van de ATI 4550 kan ik strechen en ook niet in het menu v/d plasma??!!
Ik kan me wel herinneren ergens een mogelijkheid gezien te hebben om te kiezen voor monitor of TV maar dit kan ik nergens meer vinden.
Hoe 1080P volscherm te krijgen ?

Ik kwam al gauw met temp problemen te zitten...vooral als ik Bleuray afspeelde.
het is natuurlijk ook een kleine kast in een meubel , in de case moet dan de voeding ook nog eens zijn warmte kwijt ( beetje rare manier v/d kastontwerpers, ik had de voeding naar buiten laten blazen)

Ik heb de stockkoeler nu vervangen voor een Skyte Shuriken , tevens een fan geplaatst die vanuit de zijkant v/d kast naar buiten blaast en nu blijft het netjes in de kast . 8)

Ik vindt het jammer dat niet alles met XBMC afgespeeld kan worden , XBMC heeft geen Hardwareversnelling v/d videokaart in zich en dat zie je met afspelen BlueRAy.
Ik gebruik nu nog alles door elkaar heen,VLC , windows Mediacentre, XBMC , PowerDVD. :|
Kijken waar ik uiteindelijk voor kies, mooist zou zijn XBMC denk ik , hem daarmee laten opstarten zodat ook de vrouw gemakkelijk kan kijken zonder allerlei dingen moeten opstarten.

Alle tips/adviezen zijn welkom in deze

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tja, als je bij XBMC onder Linux blijft, heb je de verkeerde hardware gekozen. Ondanks dat er ontwikkelingen in de goede richting zijn, is hardwareversnelling van video alleen mogelijk op nVidia gpu's. Wat overblijft is het afspelen via de cpu, maar met jouw HT1.0 (vziw) chipset gaat dat niet lukken.

Wat je wil bereiken is dat je gebruik kan maken van DXVA en daar zal je een Windows based oplossing voor moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Geeft niets, ik speel films en audio en foto via xbmc af en dat gaat perfect en vloeiend.
De Blueray films speel ik via powerdvd en die heeft hardware versneller dus iedereen blij :+

Enig probleem wat ik heb is dus de 1080P die als het even kan geheel fullscreen op mijn Samsung moet komen.
wie?

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
scorpio schreef op zondag 09 mei 2010 @ 17:46:
Geeft niets, ik speel films en audio en foto via xbmc af en dat gaat perfect en vloeiend.
De Blueray films speel ik via powerdvd en die heeft hardware versneller dus iedereen blij :+

Enig probleem wat ik heb is dus de 1080P die als het even kan geheel fullscreen op mijn Samsung moet komen.
wie?
Als je eenmaal weet waar het zit is het heel simpel ;)

Je moet Catalyst Control Centre opstarten, dan naar Graphics --> Desktops and Displays.

Daar zie je dan je beeldscherm(en) staan, éénmaal groot, in het midden van CCC, en onderin, in een lijstje. je moet dan die monitor in dat lijstje onderin rechtsklikken en configure kiezen. Daar zit dan weer een tabblad met scaling opties, daar kan je het aanpassen.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
_/-\o_ dank je _/-\o_

Ik heb het uitgeprint en ga t proberen zodra ik de plasma weer ff voor mezelf heb , de vrouw zit er nu voor :+

Het zal vast werken zo, dit had ik niet makkelijk gevonden , thnx 8)

>> Het heeft geholpen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door scorpio op 11-05-2010 10:00 ]