Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Ik heb gisteren een nieuw modem gekregen van Ziggo onder het mom "wij verhogen uw snelheid gratis!!!!!!!!11!!111".

Klinkt mooi en aardig, oude modem weggehaald en het nieuwe geactiveerd zoals het hoort en op de router gezet. Dit zouden de enige (simpele) stappen moeten zijn die nodig waren en ik zou weer lekker verder kunnen. Maar nu is er dus een probleem. Ik heb met 2 computers in het netwerk geen problemen, deze maken verbinding met de router en hebben internet. Dit zijn een pc met vista 32 bits, en een laptop met windows 7 64-bits.

Een andere pc met 64-bits vista, en een laptop met 32-bits vista maken ook prima verbinding met de router, alleen hierbij wordt geen verbinding gemaakt met internet. Ik heb aan geen een computer iets verandert en dus zou het moeten werken volgens mij, er zijn immers 2 computers waarbij het prima werkt.

Dus de "help"desk gebeld, en krijg ik een kneus aan de lijn die zegt dat hij niets kan doen omdat ziggo aan de verplichtingen voldoet omdat het bij 2 computers wel werkt. Nadat ik zei dat behalve de wettelijke verplichtingen het hem wel zou sieren om ook klantvriendelijk te zijn en mij te helpen met een probleem wat door een nieuw modem gestuurd door zijn bedrijf voor problemen aan mijn kant zorgt haalde ook niets uit. Wettelijke verplichting voldaan is blijkbaar voldoende.

Maar genoeg over de ziggo helpdesk, daar zijn genoeg andere uitlaatkleppen voor, ik vraag dan ook maar mensen die wellicht wel verstand hiervan hebben.

Alle instellingen staan, zoals altijd, op automatisch toewijzen.
Het nieuwe modem is van het merk "ubee", geen idee of hier nog iets mee gedaan kan worden.
Verder weet ik niet precies wat voor informatie er nog meer nodig is. Veel op internet kon ik er ook niet over vinden, enkel ziggo perikelen eigenlijk wat elke keer over iets anders gaat.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:42
Wat voor router gebruik je?
Ziggo heeft overigens wel gelijk. Ze kunnen onmogelijk ondersteuning bieden bij alle routers die er te koop zijn.
Als internet het doet achter het modem, dan hebben zij hun werk gedaan.

[ Voor 77% gewijzigd door FatalError op 09-05-2010 15:53 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Router:

Linksys Wireless-G router
WRT5462 V1

En ze mogen wel gelijk hebben, klantvriendelijk is het niet als er direct op een nonchalante manier gezegd wordt dat er aan de wettelijke veplichtingen zijn voldaan. Een klein beetje meedenken met wat het wel zou kunnen zijn, ook al komt er niets op uit en duurt het maar een minuut, is op zijn minst wel gepast. In een winkel zou niemand zo behandeld worden, tenzij er gescholden wordt, iets wat ik absoluut nooit zal doen.

Maar goed, das een andere discussie. Hoop dat iemand hier iets mee kan.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 26-08 21:04
Wat meer informatie zou leuk zijn natuurlijk.
Kom bijvoorbeeld eens met een ipconfig van een werkende, en een niet werkende pc.

Het modem moet hier eigenlijk helemaal geen rol spelen. Het modem hangt aan de wan-kant van je router.
Die pc's zitten allen aan de lan kant, dus die zouden elkaar moeten kunnen zien (test dat dmv een ping). Verwissel de stekkers in de lanpoorten eens, probeer te achterhalen wat de niet werkende pc's gemeen hebben.
Test het eens met een andere router.

[ Voor 64% gewijzigd door job op 09-05-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
De router en pc's hebben uitgestaan tijdens het vervangen van het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppiesaus100
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 12:01
Zodra je op 2 pcs wel internet hebt, ligt het niet aan je modem van ziggo. Daarin zit namelijk geen dhcp server dus die geeft 1 ip, in jou geval aan je linksys router. Je linksys router moet vervolgens nieuwe ip adressen uitgeven aan je pc in je netwerk. Controleer even op je pcs die niet werken of ze automatisch een ip verkrijgen via dhcp, en draai dan de volgende commands: "ipconfig /release" en "ipconfig /renew". Mocht het daarna nog niet werken post dan even een "ipconfig /all" van een pc die het doet en de 2 die het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Router al reset? En evt opnieuw ingesteld? Zou voldoende moeten zijn.

Probleem moet wel in routertje zitten aangezien 2 computers al connectie hebben met internet.

Wat je kan proberen:
pc die geen connectie maakt direct op modem aansluiten middels UTP kabeltje. Modem resetten. Geen connectie? Doorloop de volgende stappen:

CMD/opdrachtprompt uitvoeren als Administrator (ergens in bureauaccesoires staat dit)
Nu de volgende commando's gevolgd met ENTER:
ipconfig /release
ipconfig /flushdns
netsh int ip reset a.txt
netsh winsock reset

Hierna moet je je computer opnieuw starten, maar voor je dat doet ga je eerst naar je configuratiescherm en naar netwerkverbindingen (Windows key + R, dan ncpa.cpl invoeren). Hier ga je naar je netwerkkaartje, rechtermuisklik, kies je "Eigenschappen" en klik je op "Configure". Dan tabje "Driver" en kies "Uninstall". Alleen de kaart wegdoen, niet de driver definitief verwijderen. Doe dit ook voor je Netwerkverbinding die actief is als je via je router zit (draadloos wellicht?).

Hierna rebooten en je netwerkkaartjes opnieuw laten vinden, dit duurt een minuutje of 2. Hierna weer opnieuw connectie proberen te maken. Werkt het dan nog niet? Ga dan in je browser kijken naar proxy instellingen of andere ongein. Alles weghalen. Zet tevens alle niet gebruikte connecties UIT, ook je firewire/bluetooth enz enz.

Zodra het werkt, hang je router ertussen (en reset eerst modem, dan router), en sluit je je laptop of PC aan via UTP op de router, niet draadloos. Kijk of het dan ook werkt. Zo ja? Draadloos proberen. Werkt dit niet? Kijk je draadloos instellingen na, ook in je router. Of meldt dit hier. Werkt het niet via UTP? Dan router opnieuw configureren. Helemaal terug naar factory defaults en opnieuw aan de slag.

Succes ermee.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:45

Umbrah

The Incredible MapMan

Onder het mom: een plaatje zegt meer dan 1000 woorden: teken het eens uit. Zei het schematisch:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[Modem RJ45 data out]---cat5 straight --- [Linksys WRT54GV2 WAN poort]
                                         WRT54G geeft DHCP adressen in linie: 10.0.0.2-10.0.0.250
                                         WRT54G heeft intern IP 10.0.0.1
                                         WRT54G krijgt extern IP via DHCP: 94.212.X.X

[Linksys WRT54GV2 Switch poort1] --- Cat5e straight --- [PC1: Via DHCP 10.0.0.2]
[Linksys WRT54GV2 Switch poort1] --- Cat5e straight --- [PC2: Via DHCP 10.0.0.2]
[Linksys WRT54GV2 WLAN] --- 802.11G 80% signaal WPA2 --- [PC3: Via DHCP 10.0.0.3]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
noes schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:12:
Router al reset? En evt opnieuw ingesteld? Zou voldoende moeten zijn.

Probleem moet wel in routertje zitten aangezien 2 computers al connectie hebben met internet.

Wat je kan proberen:
pc die geen connectie maakt direct op modem aansluiten middels UTP kabeltje. Modem resetten. Geen connectie? Doorloop de volgende stappen:

CMD/opdrachtprompt uitvoeren als Administrator (ergens in bureauaccesoires staat dit)
Nu de volgende commando's gevolgd met ENTER:
ipconfig /release
ipconfig /flushdns
netsh int ip reset a.txt
netsh winsock reset

Hierna moet je je computer opnieuw starten, maar voor je dat doet ga je eerst naar je configuratiescherm en naar netwerkverbindingen (Windows key + R, dan ncpa.cpl invoeren). Hier ga je naar je netwerkkaartje, rechtermuisklik, kies je "Eigenschappen" en klik je op "Configure". Dan tabje "Driver" en kies "Uninstall". Alleen de kaart wegdoen, niet de driver definitief verwijderen. Doe dit ook voor je Netwerkverbinding die actief is als je via je router zit (draadloos wellicht?).

Hierna rebooten en je netwerkkaartjes opnieuw laten vinden, dit duurt een minuutje of 2. Hierna weer opnieuw connectie proberen te maken. Werkt het dan nog niet? Ga dan in je browser kijken naar proxy instellingen of andere ongein. Alles weghalen. Zet tevens alle niet gebruikte connecties UIT, ook je firewire/bluetooth enz enz.

Zodra het werkt, hang je router ertussen (en reset eerst modem, dan router), en sluit je je laptop of PC aan via UTP op de router, niet draadloos. Kijk of het dan ook werkt. Zo ja? Draadloos proberen. Werkt dit niet? Kijk je draadloos instellingen na, ook in je router. Of meldt dit hier. Werkt het niet via UTP? Dan router opnieuw configureren. Helemaal terug naar factory defaults en opnieuw aan de slag.

Succes ermee.
Noes, heel erg bedankt! Het werkt inmiddels allemaal like a charm.

Ik vind dat jij een lintje moet krijgen ;)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 26-08 21:04
En wat was nou de oplossing? Wellicht handig om te vermelden mochten anderen hier ook tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
job schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:00:
En wat was nou de oplossing? Wellicht handig om te vermelden mochten anderen hier ook tegenaan lopen.
Nou, ik heb dus alles gereset, en de opdrachten via opdrachtprompt zoals vermeldt. Ik heb al die stappen precies zo gedaan zoals er stond, dus wat de cruciale stap was weet ik niet. Denk dan haast dat het de combinatie van firmware upgrade en noes zijn info samen was.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Thnx Marruk, fijn dat het werkt! Die commando's trekken iedere gare netwerksetting weer recht en verminderden mn calltijd van bijna een uur voor complexe netwerkproblemen die aan laptop/pc lagen naar zo'n 10 mins :D

* noes is oud casema/ziggo helpdesk medewerker. (maar inmiddels software engineer bij n ander bedrijf) Het zijn lang niet allemaal slechterikken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door noes op 10-05-2010 18:20 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Pagina: 1