Home cinema set in combinatie met PS3?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Hallo,

Ik heb jullie advies nodig. Ik heb een PS3 (Slim) die goed gebruikt wordt voor games, muziek, films en ook gewoon als Blu-Ray speler. Voor het beeld en geluid gebruik ik gewoon een HDMI kabel en de speakers van de TV.

Ik heb nog nooit een home cinema set gekocht, maar ik ben nu al een paar keer bij mensen geweest die het wel hebben. Het beeld ziet er dan mooi uit, maar ook het geluid vooral. Je raadt het al: nu wil ik dus ook zo'n home cinema set. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik dit moet aanpakken. Bij de ene heb je gelijk een Blu-Ray speler, en bij de andere weer niet. Ik hoef er geen Blu-Ray speler bij, aangezien ik al de PS3 heb. Het beeld van de PS3 is in HD ook gewoon perfect. Ik wil dus eigenlijk nog het liefste nog dat mooie geluid: als ik Modern Warfare 2 of BF: BC2 speel dan wil ik de kogels letterlijk om m'n oren horen vliegen. Als ik een voetbal spelletje speel wil ik letterlijk het publiek uit alle kanten horen, en als ik een film kijk wil ik gewoon het beste geluid.

Ik ben van plan om er eentje volgende maand te kopen en het budget zal zo rond de 400 euro liggen. Ik denk dat ik al goed geld bespaar doordat ik geen Blu-Ray speler erbij hoef omdat ik al een PS3 heb. Nu is mijn vraag: wat raden jullie mij aan? Wat is het beste te doen? Waar moet ik rekening meehouden? En, kan je dat geluid ook voor de 'gewone' televisie gebruiken?

Ik weet niet hoe ik moet beginnen en hoe ik niet onnodig veel geld uitgeef (want zoals ik al zei: ik heb bijvoorbeeld geen nieuwe Blu-Ray speler nodig).

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 09-05-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
-- tweede post apart, hier ga ik 'eventuele keuze's' posten --

edit 1 Is dit bijvoorbeeld niet iets?

pricewatch: LG HB965TZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik denk dat je de door jou genoemde geluidsbeleving (kogels om oren, publiek, etc) niet gaat beleven met een setje van 400 euro. Wellicht een idee om door te sparen voor een goede versterker en tweedehands wat speakertjes scoren. Vervolgens doorsparen voor betere speakers. Daar heb je meer aan dat zo'n el-cheapo Sony/LG/whatever alles-in-1 setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ik denk dat het de Z-5500 wordt. Is dat misschien wat i.c.m. een PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvaud
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07-2020
Ik heb zelf de sony ht-sf100 voor 425,- gekocht. Gebruik hem ook in combinatie met de ps3. Het is alleen een (dunne) receiver met luidsprekers, maar er zitten wel 3 hdmi-aansluitingen op, zodat je gewoon je ps3 met één (hdmi-)kabel kan verbinden. Ik heb zelf ook bfbc2 en mw2 en het klinkt echt goed (kan natuurlijk altijd beter/duurder/ingewikkelder -> losse componenten). Bovendien ziet er echt goed uit i.c.m. een ps3 (en een sony bravia tv in mijn geval). Het geluid kan je ook voor gewone televisie gebruiken, maar dat is dan geen echte dolby / dts 5.1 surround, maar uit 2.0 gesimuleerde dolby prologic 5.1.

Wellicht past de ht-ss100 wat beter in je budget. Die is bijna identiek; alleen de speakers zijn kleiner.

Die lg ziet er redelijk compleet uit, maar ik heb zelf niet zo'n hoge pet op van lg (misschien wel ongegrond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Nee, de LG wordt het niet. Ik zal eens kijken naar die van Sony zelf. Werkt misschien ook beter omdat het beide van Sony is. Ik lees ook allerlei dingen over Teufel, is dat misschien ook wat?

Is dit misschien wat: http://www.teufel.de/PC-Systeme/Concept-E300.cfm
Redelijke prijs en beter dan de Z-5500 lees ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Uniciteit op 10-05-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvaud
Daar zit volgens mij geen digitale ingang op en is vooral bedoeld als pc-set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Er staat dat het ook voor consoles is :P
Maar goed, misschien dan toch Z-5500 aangezien ik bij de Teufel ook nog alle kabels apart moet kopen. Ik heb me laten vertellen dat bij de Z-5500 je alleen een optical kabel nodig hebt.

[ Voor 70% gewijzigd door Uniciteit op 10-05-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Teufel heeft voor de PC speaker sets inderdaad alleen analoog in, voor optical (coax, spdif) moet je nog apart een decoder station aanschaffen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:33:
Teufel heeft voor de PC speaker sets inderdaad alleen analoog in, voor optical (coax, spdif) moet je nog apart een decoder station aanschaffen.
Dan wordt het de Z-5500 want anders wordt het nog steeds duur als je ook nog eens de kabels, decoder etc. er apart moet bij aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor de onkyo ht-s3305
gaan

Wel zo handig als je er ook even bij zet WAAROM dat jouw keuze is. Op deze manier voegt een dergelijke post niets toe.

[ Voor 57% gewijzigd door FeaR op 11-05-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Squatjj schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:46:
[...]

Dan wordt het de Z-5500 want anders wordt het nog steeds duur als je ook nog eens de kabels, decoder etc. er apart moet bij aanschaffen.
De top series van THX hebben wel coax of spdif in, maar daar hangt ook een flink prijskaartje aan.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
SinergyX schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:58:
[...]

De top series van THX hebben wel coax of spdif in, maar daar hangt ook een flink prijskaartje aan.
Inderdaad, en dat prijskaartje kan ik niet 1, 2, 3 betalen :P

Maar ik zie nu nog een hele mooie van Teufel: http://www.teufel.de/Heimkino/Concept-S.cfm

Alleen aangezien mijn Duits niet zo heel goed is, kan ik het niet echt goed vergelijken met de Concept E 300. Is de Concept S beter of slechter? Als iemand mij dat zou kunnen vertellen zou dat heel mooi zijn. Verder is weer de vraag: kan ik hier wel een optische kabel insteken (voor de PS3)?

http://www.teufel.de/Heimkino/Concept-S.cfm?show=order
Dan heb ik het daar over Concept S set 1.

[ Voor 13% gewijzigd door Uniciteit op 11-05-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

SinergyX schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:58:
[...]De top series van THX hebben wel coax of spdif in, maar daar hangt ook een flink prijskaartje aan.
Wut? THX heeft niets te maken met het wel of niet hebben van digitale S/PDIF ingangen. THX is gewoon een logo, een keurmerk...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
FeaR1986 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:31:
[...]

Wut? THX heeft niets te maken met het wel of niet hebben van digitale S/PDIF ingangen. THX is gewoon een logo, een keurmerk...
Maarrrr hoe zit het nou met de Concept S?

EDIT: Schijnbaar dus meerdere versies en allemaal een beetje vaag. Dan toch maar bij de PC Speakers blijven hangen (en ik weet nu eindelijk de Engelstalige site!)

[ Voor 23% gewijzigd door Uniciteit op 11-05-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Squatjj schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:34:
[...]Maarrrr hoe zit het nou met de Concept S?
Concept S is zo te zien alleen een 5.1 set qua speakers, om die aan te sluiten heb je dus nog een receiver nodig. En zoals gezegd levert Teufel geen kabels mee zodat je die zelf kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FeaR1986 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:31:
[...]

Waar heb je het over? :?

Ik praat over de THX series van teufel:
http://www.teufelaudio.com/home-cinema-thx.html#thx-select

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
FeaR1986 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:51:
[...]

Concept S is zo te zien alleen een 5.1 set qua speakers, om die aan te sluiten heb je dus nog een receiver nodig. En zoals gezegd levert Teufel geen kabels mee zodat je die zelf kan kiezen.
Ik zie het net. Toch maar bij de Concept E 300 blijven, maar ik zit er nog steeds over in dat ik 'm niet even makkelijk op de PS3 kan aansluiten. Is het dan voor mij niet beter om toch de Logitech Z-5500 te doen? Dan bespaar ik wel weer al die extra kosten. Dan hoef ik maar 1 kabeltje apart erbij.

Of ken jij nog een betere (met een goede prijs-kwaliteit verhouding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dan moet je de Teufel Concept E300 Digital nemen. Deze set is compleet met 5 speakers, subwoofer, kabels en het decoderstation. Laatste heb je nodig om de PS3 via de optiche uitgang aan te sluiten op de Teufel. Concept E300 op zich kan je niets mee.

Teufel is wel (veel) beter dan Logitech, maar het is maar net hoe veel je er voor over hebt. Als je genoegen neemt met 250 euro en een boemerige bas dan kan je voor de Z-5500 gaan. Wil je wat meer uitgeven aan realistischer geluid dan neem je Teufel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
Je kunt ook even wachten tot er weer zo'n dagaanbieding met een leuk surroundsetje komt, die zijn er best vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
FeaR1986 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:12:
Dan moet je de Teufel Concept E300 Digital nemen. Deze set is compleet met 5 speakers, subwoofer, kabels en het decoderstation. Laatste heb je nodig om de PS3 via de optiche uitgang aan te sluiten op de Teufel. Concept E300 op zich kan je niets mee.

Teufel is wel (veel) beter dan Logitech, maar het is maar net hoe veel je er voor over hebt. Als je genoegen neemt met 250 euro en een boemerige bas dan kan je voor de Z-5500 gaan. Wil je wat meer uitgeven aan realistischer geluid dan neem je Teufel.
Dat was me helemaal niet opgevallen! Voor 400 euro met zo'n kasje. Wel balen dat de speaker stands zo duur zijn (http://www.teufelaudio.com/zubehoer/speaker-stands.html). Maar goed. Dan zit ik nog met een paar vragen waarvan ik het antwoord niet 1, 2, 3 kan vinden.

1) Zit er nou een optische kabel bij of niet? Zo te zien moet ik die er nog apart bijkopen.
2) Werkt de iTeufel Dock V2 ook met de iPhone en is het makkelijk te gebruiken met de E 300 Digital?

Dan koop ik 'm in juni. In juni ben ik namelijk jarig en misschien, als ik het heel lief vraag, willen mijn ouders wel de accessoires kopen... (maar goed, misschien zeggen ze ook dat ik de pot op kan :p) :) En zo nee, dan kan ik nog zeker wel 2 staande voeten kopen van het geld dat ik krijg. Maar goed, ligt er altijd aan wat ik krijg (maar de laatste jaren krijg ik bijna alleen maar geld, dus ik denk dat dat wel goed komt).

'T bedrag komt dus neer op 430 euro + eventuele accessoires.

Bedankt dat je deze nog even voor me hebt aangewezen. Ik was bijna voor de Z-5500 gegaan, maar ik ben er nu 99% zeker van dat ik voor de Teufel ga! :D
K0L3N schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:22:
Je kunt ook even wachten tot er weer zo'n dagaanbieding met een leuk surroundsetje komt, die zijn er best vaak.
Ik zal het proberen in de gaten te houden, maar ik denk dat het nu toch echt de Teufel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Optische kabel kost niet veel, ik heb een 4 meter voor 12 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Waar heb je die dan gekocht? :P
Goedkoopste die ik tot nu toe kan vinden is 2.5 m voor 10 euro ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bij toenmalige RadioShack, winkel bestaat hier niet meer. Ze hadden best leuk goedkoop spul daar, maar hij kon het niet meer boldraaien tegen de webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erhan12
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 23:20

erhan12

PMD

de sony ht-ddwg800. echte receiver, geen dunne htib shit, 3 hdmi ingangen, ondersteunt lpcm(dus je kan dts hd en dolby true hd afspelen, aangezien de ps3 dit kan sturen als lpcm, geen kwaliteitsverlies), 2 optische en 1 coaxiale ingang, nog een paar ingangen waaronder component. ~350 euro.
ps3>hdmi>receiver>hdmi>tv
tv>coax of optisch>receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En dan nog 50 euro voor een complete surround speaker set :+

http://www.teufel.de/lautsprecher-angebote/?partner_id=nl166
Dit zijn de huidige aanbiedingen, mischien nog wat leuks icm decoder station? (station3 zie je regelmatig 2de hands langskomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvaud
SinergyX schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:32:
En dan nog 50 euro voor een complete surround speaker set :+
Als je nou ff kijkt voordat je post had je gezien dat er al 5 speakers en een subwoofer bij zitten (dus eigenlijk wel htib-shit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, als hij een wall of text neerkwakt zonder enige link of vermelding dat er speakers bij zitten..

http://www.pixmania.nl/nl...re=tweakers&CodePromo=oui
309 euro zelfs.

[ Voor 41% gewijzigd door SinergyX op 12-05-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Maar goed. Is de Teufel E 300 Digital (dus dat ik alleen nog een optische kabel moet kopen voor de PS3) dus de beste waar ik met mijn budget (300 tot maximaal 500 euro) voor moet gaan?

[ Voor 27% gewijzigd door Uniciteit op 12-05-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb geen ervaring met de sony set, enkel met Teufel (Magnum PE edition). Ik had de ruimte niet voor een aparte reciever, plus dat hij aan mijn PC kwam te hangen en ik dus zelf alles kon decoderen (DTS etc), ik koos voor de Teufelset, waar je enkel 5 speakers hebt en een grote subwoofer.

Nu las ik wel dat de Sony set geen analoge conversie heeft (t.net review, deze), dat analoge video ingangen niet 1 op 1 doorgaan naar de HDMI aansluiting, dat is mogelijk wel een punt waar je op moet letten, mocht dit daadwerkelijk zo zijn.

Daarnaast moet je ook eventueel rekening houden met sync problemen beeld-geluid, ik weet niet of de Decoderstation ook een vertragings-optie heeft of de PS3. Wil je gewoon alle media apparaten direct aan je TV hebben, dan is de Teufel de meest interessante keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 12-05-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ah, het wordt toch de Z-5500 van Logitech. Past denk ik beter in mijn kamer en ik bespaar een hoop kosten. Voor nu is de Z-5500, maar wie weet in de toekomst...
Pagina: 1