ATi Stream met zowel een AGP als een PCI videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Beste tweakers,

Is het mogelijk om werkgeheugen van een videokaart uit te schakelen d.m.v bios mod?

Waarom wil iemand dit nou doen?

Ik ben op het gebruikte systeem gelimiteerd tot het gebruik van een x86 O.S.
De hoofd videokaart is een HD 4670 AGP met 1024 MB grafisch geheugen.
Daar komt nog minimaal een HD 4350 pci met 512 MB werkgeheugen bij, liefst 2 stuks.

Helaas heeft windows een limietje gesteld aan het maximaal toe te wijzen geheugen.
Hoe meer video geheugen geadresseerd moet worden, des te minder werkgeheugen blijft er over.
Daarom wil ik van alle geplande grafische kaarten het beschikbare geheugen "halveren" zodat ik effectief toch nog ongeveer 2GB werkgeheugen van het moederbord ter beschikking heb.

Ik heb me suf gezocht op tech sites, google etc. maar kom er niet uit.
(logisch eigenlijk, want wie "hakt" nu de helft van z'n duur betaalde hardware af)

Iemand een suggestie over hoe ik te werk moet gaan?

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
overgaan naar 64bits? Lijkt me eens stuk nuttiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Videokaarten met dedicated geheugen nemen toch niks van je werkgeheugen?

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee, maar wel van je adresseringsruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja stomme vraag, maar waarom zou je niet gebruik kunnen maken van een 64 Bit OS? Dat lijkt mij namelijk de makkelijkste oplossing; ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van het halveren van het geheugen van een videokaart.

als het om de bak in je sig gaat, snap ik dat die geen 64 bit kan draaien, maar waarom zou je niet een relatieve goedkope upgrade doen naar een 64 bit platform? Een hogere performance dan een dual athlon MP is niet te lastig te vinden. Bordjes met AGP en afdoende PCI sloten zijn ook nog wel te vinden

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:52:
Tja stomme vraag, maar waarom zou je niet gebruik kunnen maken van een 64 Bit OS? Dat lijkt mij namelijk de makkelijkste oplossing; ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van het halveren van het geheugen van een videokaart.
Cpu's zijn alleen x86.

Gaat niet alleen om de bak in m'n sig, maar ook nog ander K7 pc's.

[ Voor 8% gewijzigd door Klunssmurf op 09-05-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Kun je niet iets doen met underclocken?
Of misschien een andere bios erop flashen?

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ook mijn edit; als je geen begruik maakt van exotische randapparatuur/software die niet op een 64 bit systeem werkt, zou ik gewoon voor een paar tientjes (tweedehands) een 'upgrade' zoeken. Bijv een AM2 systeem met AGP moederbord ofzo.

Edit: Over hoeveel systemen hebben we het eigenlijk?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 20:23
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:52:

als het om de bak in je sig gaat, snap ik dat die geen 64 bit kan draaien, maar waarom zou je niet een relatieve goedkope upgrade doen naar een 64 bit platform? Een hogere performance dan een dual athlon MP is niet te lastig te vinden. Bordjes met AGP en afdoende PCI sloten zijn ook nog wel te vinden
Die bak in z'n sig is idd een antiek beestje. Ik mag hopen dat ie niet zulke hardware in zo'n oud plankje wil drukken. Dan zijn zn videokaarten 4x zoveel waard als de rest, en profiteer je er no-way van.
Daar komt nog minimaal een HD 4350 pci met 512 MB werkgeheugen bij, liefst 2 stuks.
is die er uberhaupt in PCI? Is TS niet in de war met PCIe? En alsof dat enige vorm van performance geeft, PCI is way-too-traag daarvoor.

Los daarvan, trekt de voeding dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Ik begrijp de goed bedoede adviezen om over te stappen naar 64 bit...no worry's, die pc's heb ik ook staan.

Maar dat is de vraag niet....m'n vraag gaat over het halveren van grafisch geheugen. (voor gebruik op een x86 systeem.)

Btw...je zal versteld staan te kijken wat die antieke bak in m'n sig voor een gebruikers ervaring geeft...zelfs onder win7.(pci-x controllertje met leuke raidset doet wonderen)

[ Voor 28% gewijzigd door Klunssmurf op 09-05-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

optie 2: koop PCI videokaarten met 256MB (of minder) geheugen; 512MB geheugen is toch nutteloos met zo'n gelimiteerd systeem (laat staan 1GB!)
optie 3: bios flashen; kans op kapotte (en onherstelbare kaarten) is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

DJSmiley schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:58:
[...]

Die bak in z'n sig is idd een antiek beestje. Ik mag hopen dat ie niet zulke hardware in zo'n oud plankje wil drukken. Dan zijn zn videokaarten 4x zoveel waard als de rest, en profiteer je er no-way van.

[...]

is die er uberhaupt in PCI? Is TS niet in de war met PCIe? En alsof dat enige vorm van performance geeft, PCI is way-too-traag daarvoor.

Los daarvan, trekt de voeding dat?
Ja, die kaart is er in PCI en dat werkt prima. TS maakt hier helemaal geen vreemde keuzes.

Kunnen we weer terug naar de oorspronkelijke vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:04:
optie 2: koop PCI videokaarten met 256MB (of minder) geheugen; 512MB geheugen is toch nutteloos met zo'n gelimiteerd systeem (laat staan 1GB!)
optie 3: bios flashen; kans op kapotte (en onherstelbare kaarten) is groot.
De keuze is op deze videokaarten gevallen van wege ATI Stream (GPGPU) ondersteuning.
Met de pci kaarten heb ik dus geen andere keuze deze.

Wel is er nog de mogelijkheid om de i.p.v. de ATI pci kaarten er nVidia 8400 gs kaarten met 256 MB in te knallen. Maar die draaien niet echt lekker. Opzich kan ik wel een Cuda en Stream client tegelijk draaien maar liever houd ik het bij de ATI Stream client. (RC5-72)

*edit*

Antwoord op de vraag over hoeveel systemen het gaat.

5 in totaal,

3x dual proc AMD K7 op MSI K7D master
2x single AMD K7 nforce2 mobo

[ Voor 9% gewijzigd door Klunssmurf op 09-05-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. dan wil je wellicht iets dat simpwelweg niet kan. De vraag is dan even of je nu allemaal hardware moet gaan aanschaffen in de hoop dat je toch een mogelijkheid vindt of dat je gewoon je plan moet aanpassen en moet investeren in een nieuw platform.

Mogelijk kan je een moederbord vinden wat al onboard ATI graphics biedt (welke tegelijk kan werken met een add-on kaart), waarmee je de kosten van één extra kaart uitspaart.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Zou het gebruik van PAE hier kunnen helpen? Windows Server 2003 Enterprise x86 kan zo 64GB adresseren.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:55

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Een andere optie is misschien een OS erop zetten dat pae ondersteund? Dan ben je ook van het 4GB limit af, zonder aan een 64-bit OS vast te zitten.

edit:
En dan zijn er opeens 2 met dezelfde oplossing...

[ Voor 12% gewijzigd door Dirk op 09-05-2010 15:28 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
Ook ik was net van plan om iets over PAE te gaan posten.

Maar dat kan ook in Windows XP vanaf SP2. Moet je systeem wel ondersteunen, maar vooral op de dual MP bak lijkt me dat geen punt. De nForce chipjes zullen het wellicht niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:21:
Tja.. dan wil je wellicht iets dat simpwelweg niet kan. De vraag is dan even of je nu allemaal hardware moet gaan aanschaffen in de hoop dat je toch een mogelijkheid vindt of dat je gewoon je plan moet aanpassen en moet investeren in een nieuw platform.

Mogelijk kan je een moederbord vinden wat al onboard ATI graphics biedt (welke tegelijk kan werken met een add-on kaart), waarmee je de kosten van één extra kaart uitspaart.
Ik hoor al vele jaren dat wat ik doe niet kan..en toch doe ik/probeer ik het.

Een HD 4670 AGP op een AMD mpx chipset "kan ook niet", toch is het me gelukt.
SLI op een crossfire bord kon ook niet....
Physx met een ATI kaart voor het beeld kan ook niet...
En toch zijn er genoeg tweakers waarbij het wel draait

Mijn vraag is dan ook om me op weg te helpen en niet om een idee af te raden...dan kan ik net zo goed ff naar de Media Markt gaan.

*EDIT*

Aangaande PAE:

Windows XP Service Pack 2 and later, by default, on processors with the no-execute (NX) or execute-disable (XD) feature, runs in PAE mode in order to allow NX.[11] The no execute (NX, or XD for execution disable) bit resides in bit 63 of the page table entry and, without PAE, page table entries on 32-bit systems have only 32 bits; therefore PAE mode is required in order to exploit the NX feature. However, "client" versions of 32-bit Windows (Windows XP, Windows Vista, Windows 7) limit physical address space to the first 4 GB for driver compatibility [12] and licensing[13] reasons, even though these versions do run in PAE mode if NX support is enabled.

Werkt dus niet onder win XP, vista en 7.

Linux ondersteuning voor de genoemde videokaarten is beroerd. Geen hardware acceleratie.

[ Voor 29% gewijzigd door Klunssmurf op 09-05-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 29-07 21:57
Klunssmurf schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:38:
[...]
Linux ondersteuning voor de genoemde videokaarten is beroerd. Geen hardware acceleratie.
Weet je dat wel zeker? Ik kan het me namelijk niet voorstellen, tenzij PCI kaarten onder linux niet ondersteunt worden door Ati. Maar `normale' (lees PCIe) kaarten van dit type werken gewoon prima onder linux met de Ati drivers (heb zelf drie pc's: onboard HD3200, een HD4870 en een HD5770, dat werkt allemaal prima... op de onboard kaart na zijn het natuurlijk wel PCIe kaarten).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Is idd specifiek agp linux HD 4xxx, nu nog een "no go", maar hoop dat hier snel verandering in komt.

Windows Server 2003 Enterprise x86 heb ik nog niet geprobeerd, geen idee hoe het met de hardware acceleratie en ATI Stream support zit. Zal dat dus ff moeten uitzoeken.

[ Voor 46% gewijzigd door Klunssmurf op 09-05-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 29-07 21:57
Even iets totaal anders: je geeft aan dat je de kaarten voor Ati stream computing wilt gebruiken. Ik weet niet of je support voor doubles nodig hebt, maar anders zou ik nog maar eens héél goed nakijken of de kaarten die je noemt wel doubles ondersteunen. Eigenlijk geloof ik dat de gehele 4xxx serie dit wel doet, maar ik weet het niet zeker. Ik weet wel dat in de 5xxx series alleen de HD5850, HD5870 en de HD5970 double native ondersteunen.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
The Flying Dutchman schreef op zondag 09 mei 2010 @ 17:56:
Even iets totaal anders: je geeft aan dat je de kaarten voor Ati stream computing wilt gebruiken. Ik weet niet of je support voor doubles nodig hebt, maar anders zou ik nog maar eens héél goed nakijken of de kaarten die je noemt wel doubles ondersteunen. Eigenlijk geloof ik dat de gehele 4xxx serie dit wel doet, maar ik weet het niet zeker. Ik weet wel dat in de 5xxx series alleen de HD5850, HD5870 en de HD5970 double native ondersteunen.
Ik weet het ook niet zeker, te meer omdat vrijwel niemand PCI en/of AGP gebruikt voor ATI Stream computing.
Informatie hierover is dan ook niet of nauwelijks te vinden.
Ik kom er vanzelf wel achter of het wel of niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Goed nieuws...misschien wel een primeur?

ATI Stream met 1 AGP video en 1 PCI kaart werkt volledig.
Toegepaste Stream software: ATI Avivo en RC5-72 Stream-client.

Gebruikte hardware:

Grafische kaart 1: Club3D HD4670 AGP edition 1024 MB GDDR3
Grafische kaart 2: Club3D HD4350 PCI edition 512 MB GDDR2
Moederbord : MSI K8T Neo2-F V2.0
CPU : AMD X2 4200+ s939
Mem : 2x 1GB Corsair DDR400 LL PRO
KVM Switch : Belkin 2 port VGA
Monitor : ADI s500 15" tft 1024x768 max.

Aan de koeling van beide videokaarten is niets gewijzigd, de agp kaart wordt dus actief gekoeld en de pci kaart passief.

Het gebruikte besturingssysteem is Windows XP SP3 (x86)

Als 1e heb ik de AGP kaart geinstalleerd met de 10.4 AGP hotfix driver, de HD audio driver en daarna de 10.4 Avivo driver.
Als 2e de pci kaart erin, in safe mode opgestart en toen de HD audio driver, en daarna windows automatisch de grafische driver laten installeren.

Nu was het nog zaak om de 2e grafische kaart te activeren, dit kan je doen door een 2e beeldscherm aan te sluiten of (zoals ik heb gedaan) gebruik te maken van een KVM switch om zo met één monitor te werken.

Daarna heb ik in de beeldscherm instellingen het bureaublad uitgebreid naar het 2e scherm, dit is er natuurlijk niet maar door de KVM switch wordt het O.S. voor de gek gehouden.
Mocht de muis pointer per ongeluk toch op het 'andere' scherm staan kan je met 1 klik omschakelen en deze weer terug halen naar het hoofdscherm.

Daarna liet ATI CCC keurig zien dat beide videokaarten geactiveerd zijn.

Toen ik de Stream-client van RC5-72 opstarte werd de 2e videokaart direct gezien en werden er 2 crunchers gestart i.p.v. de gebruikelijke 1 bij gebruik van alleen maar de AGP kaart.

Met de HD 4670 AGP haal ik max. 205.000.000 keys/sec, gemiddeld 176.000.000 keys/sec.
Met de HD 4670 AGP en de HD 4350 PCI max. 265.000.000 keys/sec, gemiddeld 215.000.000 keys/sec

Even ter vergelijking de CPU client:
Met de CPU op stockspeed haal ik max. 18.000.000 keys/sec.

Aangezien ik de pci kaart niet voor grafische prestaties gebruik maar puur voor het brute-forcen in RC5-72 heb ik geen last van de beperkte bandbreddte van de 32 bit/33MHz PCI-bus.

Er zit nog een behoorlijke rek in beidde videokaaten met overclocken, dat is het volgende waarmee ik me bezig ga houden.

Ook ga ik het nog testen met een 2e HD 4350 PCI,daarna nog o.a. op een nForce 2 moederbord met K7 CPU en daarna alles in het systeem zoals in m'n 'sig' staat

*EDIT*

Misschien titelfix: ATI Stream met AGP/PCI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:00
mooi dat het werkt! :)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Zeker als veel tweakers twijfelen aan de haalbaarheid en het toch lukt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Misschien titelfix: ATI Stream met AGP/PCI
done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klunssmurf schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:14:
Zeker als veel tweakers twijfelen aan de haalbaarheid en het toch lukt. :*)
Maar heb je dan al je 4GB limiet omzijld? Want daar zat het probleem toch eerst? Volgens mij heeft er (bijna) niemand wat gezegd over het samenwerken tussen PCI en AGP.

Als de PCI-bus niets uit maakt, dan zou dat nog een goede reden zijn om naar een nieuw platform (voor de 5 bakken) over te stappen. Deze kun je dan gewoon volproppen met PCI-e videokaarten. Volgens mij kan je PCI-e 16x kaarten namelijk gewoon in PCI-e 1x slots stoppen, zolang deze laatste maar 'open ended' zijn.

De tweedehands markt voor PCI-e videokaarten uit de 4xxx / 5xxx serie lijkt mij veel groter dan de markt van PCI kaarten.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Het probleem van de 4gb limiet is nog niet opgelost.

Ik heb het in eerdere topics en in "real life" al gehad over Cuda en Stream met AGP/PCI.
In dit topic is daar idd niet veel over gezegd maar je mag me op m'n tweakers-ogen geloven dat er ernstig getwijfeld werd aan de haalbaarheid hiervan.
Denk ook dat het komt omdat velen het nut ervan niet inzien en dat het daarom niet kan?
Maar goed, het werkt dus.

Waar ik nu wel tegen aanloop is dat ik nog geen software heb gevonden waarmee ik de pci kaart kan overklokken. De AGP heb ik nu al van 750 MHz naar 825 geclocked, dus die wil wel.

PCI-E kan altijd, maar dat is juist wat ik niet doe. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Klunssmurf op 16-05-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Majapro

Deventer

wanneer ik de Stream-client van RC5-72 opstart kan ik wel configureren maar na het starten van een crunch werd }:O gelijk afgesloten > win7 64bit met een asus 4970 ati. Ook als admin opstart ;(

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Ik draai onder XP x86, welke client gebruik je?

Ik kan nl. geen 64 bit stream client vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door Klunssmurf op 18-05-2010 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
Majapro schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 02:45:
wanneer ik de Stream-client van RC5-72 opstart kan ik wel configureren maar na het starten van een crunch werd }:O gelijk afgesloten > win7 64bit met een asus 4970 ati. Ook als admin opstart ;(
dat komt omdat hij je kaart niet herkent, een 4970 bestaat niet namelijk 8)7

@klunssmurf,

welke programma's heb je gebruikt?

msi afterburner getest? rivatuner, gewoon via CCC, als je via CCC niet verder komt kun je ook de maximale waarde in je bios verhogen, ff bios extracten, aanpassen en terug flashen.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
@ nedernakker

Ik heb MSI Afterburner en AMD GPU clock tool geinstalleerd, Rivatuner kan niet met de kaarten overweg.

De enige manier waarop ik tot nu toe voor elkaar gekregen heb om beide kaarten te overclocken is als volgt:

MSI Afterburner starten, dan de RC5-72 client starten. De PCI kaart gaat dan in 3d mode, van 110 naar 600 MHz is dat. De AGP kaart laat geen verschil zien, draait volgens Afterburner en AMD tool altijd op 750 MHz.
Dan clock ik met Afterburner de PCI kaart naar 650 MHZ, dit is de limiet van de kaart (maximale waarde blijkbaar in het bios, had hier nog nooit van gehoord maar door wat jij schreef weet ik het nu dus, thanks!)
Vervolgens open ik dan de AMD GPU clock tool en kan ik daarin de AGP kaart overclocken.
Tot nu toe ben ik nog niet verder gegaan dan 850 MHz waarbij de temperatuur, onder constante belasting van de GPU core met 98%, oploopt tot 70 graden met open kast. De PCI kaart bereikt een temp van maximaal 55 graden, dat is passief.
Dit lijkt me een nette waarde al heb ik nog geen flauw idee wat de GPU kan hebben.

Overclocken van de PCI kaart lukt alleen maar met Afterburner, het overclocken van de AGP kaart kan zowel met Afterburner als met de AMD clock tool.
Ga ik echter in een andere volgorde dan bovenstaande te werk dan kan ik maar één kaart overclocken.
Bij het op of herstarten moet ik de procudere weer herhalen, overclockprofielen saven werkt niet.

Een paar dingen die ik nu nog moet uitzoeken hoe verder te komen:

-hoe moet ik precies het bios van de PCI kaart aanpassen en flashen.
Kaart wordt gezien als PCI-E X1 maar is daadwerkelijk PCI dus weet ik nog niet of ik zomaar kan flashen over de pci-bus

-Hoeveel vermogen ik maximaal uit het pci-slot kan trekken, de grafische kaart heeft geen extra stroom aansluiting, alle energie komt dus het het pci-slot. Het kan dus heel goed mogelijk zijn dat het kaartje opzich wel lekker hard wil lopen maar dat er simpelweg niet genoeg vermogen door het moederbord geleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
probeer eens in de cfg file van afterburner de optie :enableunofficialoverclocking van 0 naar 1 te zetten, hierdoor overschrijdt afterburner de door de bios opgelegde grens.

die gpu's kunnen 100 graden hebben, dus qua temps heb je nog zat rek, al zeg ik, airflow is alles...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
nedernakker schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:07:
probeer eens in de cfg file van afterburner de optie :enableunofficialoverclocking van 0 naar 1 te zetten, hierdoor overschrijdt afterburner de door de bios opgelegde grens.

die gpu's kunnen 100 graden hebben, dus qua temps heb je nog zat rek, al zeg ik, airflow is alles...
De cfg file veranderen werkt helaas niet, de pci kaart is dan niet meer aan te sturen met Afterburner.
Bios flashen zal waarschijnlijk de enige oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
dan wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Majapro

Deventer

zit nu op 85 Graden C, is btw de eah4890

een gemiddelde van 600 mkeys/sec }:O

dank u weppie

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Pagina: 1