Na de evaluatie van Windows 7 voorbij was, ben ik overgestapt naar Ubuntu 9.xx en voor het grote deel ben ik er tevreden over. Inmiddels een upgrade gedaan naar 10.04 LTS wat geen verandering heeft gebracht voor mijn probleem. Mijn netwerkkaart maakt verbinding op slechts 1Mb/s, af en toe springt hij wel over naar 2 of 6, maar houdt dit nog geen seconde vast. Het gaat hier om een Realtek 8185L chip. Met google gezocht of en hoe ik eventueel handmatig instellingen kan wijzigen liepen op niets uit. Het enige wat wel min of meer naar voren kwam is dat deze Realtek chip niet zo heel best ondersteund is, dit staat ook in de drivers die van de Realtek site zelf te downloaden valt.
Is deze chip onder ubuntu wel in staat om volledig benut te worden? Zo nee, wat voor chip is dat wel?
Onder windows XP en Windows 7 werkte alles gewoon zoals het hoort en sindsdien zijn er geen wijzigingen geweest. Het moet naar mening dan ook echt een driver/ondersteunings issue zijn,
Is deze chip onder ubuntu wel in staat om volledig benut te worden? Zo nee, wat voor chip is dat wel?
Onder windows XP en Windows 7 werkte alles gewoon zoals het hoort en sindsdien zijn er geen wijzigingen geweest. Het moet naar mening dan ook echt een driver/ondersteunings issue zijn,