Toon posts:

Verbindingssnelheid draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-06 07:52
Na de evaluatie van Windows 7 voorbij was, ben ik overgestapt naar Ubuntu 9.xx en voor het grote deel ben ik er tevreden over. Inmiddels een upgrade gedaan naar 10.04 LTS wat geen verandering heeft gebracht voor mijn probleem. Mijn netwerkkaart maakt verbinding op slechts 1Mb/s, af en toe springt hij wel over naar 2 of 6, maar houdt dit nog geen seconde vast. Het gaat hier om een Realtek 8185L chip. Met google gezocht of en hoe ik eventueel handmatig instellingen kan wijzigen liepen op niets uit. Het enige wat wel min of meer naar voren kwam is dat deze Realtek chip niet zo heel best ondersteund is, dit staat ook in de drivers die van de Realtek site zelf te downloaden valt.
Is deze chip onder ubuntu wel in staat om volledig benut te worden? Zo nee, wat voor chip is dat wel?

Onder windows XP en Windows 7 werkte alles gewoon zoals het hoort en sindsdien zijn er geen wijzigingen geweest. Het moet naar mening dan ook echt een driver/ondersteunings issue zijn,

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 237905

Hij zou "out-of-the-box" moeten werken:
https://help.ubuntu.com/c...relessNetworkCardsRealTek
En volgens mij werkt hij ook gewoon bij anderen onder Ubuntu.

Misschien ligt het aan het merk kaartje waar die chip op zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-06 07:52
Vond tijdens het surfen iets over ndiswrapper en gebruik van windows drivers. Hiermee is m'n probleem opgelost. Minimale connectie snelheid is nu 24Mb/s en het internet vertraagd niet meer wanneer er wat gedownload wordt.
Out of the box werkt het wel, alleen met beperkte prestaties.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 237905

Toch vreemd hoor, dat je die ndiswrapper nodig hebt.
Normaal gesproken zou die chip gewoon met volle snelheid moeten werken.
Maar goed, via een workaround heb je het toch werkend gekregen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee