Verbindingssnelheid draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-09 18:44
Na de evaluatie van Windows 7 voorbij was, ben ik overgestapt naar Ubuntu 9.xx en voor het grote deel ben ik er tevreden over. Inmiddels een upgrade gedaan naar 10.04 LTS wat geen verandering heeft gebracht voor mijn probleem. Mijn netwerkkaart maakt verbinding op slechts 1Mb/s, af en toe springt hij wel over naar 2 of 6, maar houdt dit nog geen seconde vast. Het gaat hier om een Realtek 8185L chip. Met google gezocht of en hoe ik eventueel handmatig instellingen kan wijzigen liepen op niets uit. Het enige wat wel min of meer naar voren kwam is dat deze Realtek chip niet zo heel best ondersteund is, dit staat ook in de drivers die van de Realtek site zelf te downloaden valt.
Is deze chip onder ubuntu wel in staat om volledig benut te worden? Zo nee, wat voor chip is dat wel?

Onder windows XP en Windows 7 werkte alles gewoon zoals het hoort en sindsdien zijn er geen wijzigingen geweest. Het moet naar mening dan ook echt een driver/ondersteunings issue zijn,

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zou "out-of-the-box" moeten werken:
https://help.ubuntu.com/c...relessNetworkCardsRealTek
En volgens mij werkt hij ook gewoon bij anderen onder Ubuntu.

Misschien ligt het aan het merk kaartje waar die chip op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-09 18:44
Vond tijdens het surfen iets over ndiswrapper en gebruik van windows drivers. Hiermee is m'n probleem opgelost. Minimale connectie snelheid is nu 24Mb/s en het internet vertraagd niet meer wanneer er wat gedownload wordt.
Out of the box werkt het wel, alleen met beperkte prestaties.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vreemd hoor, dat je die ndiswrapper nodig hebt.
Normaal gesproken zou die chip gewoon met volle snelheid moeten werken.
Maar goed, via een workaround heb je het toch werkend gekregen.