1 x HD 5870 of 2 x HD5770??

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351181

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe PC te gaan samenstellen,
maar ik twijfel nog tussen de videokaarten.
ik wil graag 1 x HD 5870 of 2x HD 5770 in CFX inbouwen.
zoals je in de titel al kon lezen
wat levert de beste prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Zoek eens in het ervaringentopic of neus wat rond door de BBG. Dergelijke vragen zijn al vaker aangehaald en dus al vaker beantwoord. Kort samengevat: Prestaties zijn nagenoeg gelijk, vaak iets in het voordeel van CFX HD5770. Prijs van een enkele HD5870 is hoger en het enige nadeel zou zitten in games die CFX niet goed ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verder kan je natuurlijk in de toekomst een keer een goedkope HD5850 op de kop tikken en deze in CF zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351181

Topicstarter
Wat bedoel je daarmee,viper?
Een 5850 inkopen en die in crossfire?

wat ik er van begreep:
wachten tot de 5850 goedkoper is en daar 2 van kopen,
of
1 5870 kopen nu, en dan later een 5850 erbij?
of
alleen een 5770 en die later in CFX met een 5850?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 351181 op 14-05-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 11:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat hij bedoeld is nu voor één kaart gaan en daar later, als prijzen gedaald zijn en je extra prestatie mogelijk nodig hebt, een extra kaart erbij halen.
Persoonlijk ben ik ook van mening dat als je dermate veel performance nodig hebt je beter voor één HD5850/70 kunt gaan in plaats van twee HD5750/70's.
Waarom? Het draaien van één kaart is meestal stabieler, geeft je meer flexibiliteit (je kunt later nog upgraden, mocht je hem later willen verkopen gaat dat ook makkelijk met één highend kaart, en je houdt ruimte in je kast over) en vaak is het stroomtechnisch ook efficiënter.

Wat de performance van beide opstellingen is en wat de eventuele verschillen zijn is ontzettend veel langsgekomen. Zowel in reviews als in de ervaringentopics in dit forum.
Een nieuw topic er over lijkt mij dan ook op dit moment niet nodig. Als er nieuwe vragen boven komen drijven kun je altijd nog een nieuw topic openen waarin je gerichte vragen kunt stellen, in plaats van vraag rond de performance in het wilde weg.
Je vraag is op dit moment sowieso niet te beantwoorden omdat je niet aangeeft welke performance je verwacht, misschien zoek je wel de beste verwarming voor je kamer. Nou ga ik er van uit dat je gaming bedoeld, en daar zul je met CrossFire een wisselend patroon zien. In de ene situatie is het vele malen beter en in de ander ben je beter af met de single card. Houdt dus ook in de gaten dat beide opties hun sterke kanten hebben en hun zwakheden, voor wat jij van plan bent. En als het niet uit maakt, dan maakt het niet uit, kies dan gewoon de veiligste weg.

Omdat hier verder weinig discussiewaarde aan zit sluit ik dit topic, mocht je daar vragen/opmerkingen over hebben kun je mij altijd DMen/mailen. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.