Ik heb deze week, vooral op basis van de goede reviews hier op tweakers, een TP-LINK WR1043N wireless router gekocht. Hoewel hij werkt, loop ik toch tegen een probleem aan: de wireless connectie is heel erg traag. Als ik de speedtest.nl download test doe via een bekabelde verbinding, dan kom ik boven de 1MB/s. Prima, geen probleem. Via wifi moet ik heel blij zijn als ik de 20KB/s haal. Dat is niet zoals het hoort.
Ik heb al diverse modi geprobeert. Omdat mijn laptops geen 802.11n ondersteunen, heb ik geprobeert of het helpt om over te schakelen naar de b, g of b+g modes, maar dat helpt niet, de verbinding blijft moeizaam. Overigens geven de signaalsterkte-indicatoren bijna altijd een volle uitslag. Ik had mijn met vorige router, een Draytrek Vigor, hier geen last van. Helaas heeft deze helemaal de geest gegeven, zo lijkt het. Dat is ook de reden voor de aanschaf van dit exemplaar.
Heeft iemand toevallig een suggestie waar ik nog naar kan kijken om dit probleem op te lossen? Ik heb de laatste firmware erop gezet, maar ook dat had geen effect.
edit: verzoek aan mod om titel te fixen: wii -> wifi
Ik heb al diverse modi geprobeert. Omdat mijn laptops geen 802.11n ondersteunen, heb ik geprobeert of het helpt om over te schakelen naar de b, g of b+g modes, maar dat helpt niet, de verbinding blijft moeizaam. Overigens geven de signaalsterkte-indicatoren bijna altijd een volle uitslag. Ik had mijn met vorige router, een Draytrek Vigor, hier geen last van. Helaas heeft deze helemaal de geest gegeven, zo lijkt het. Dat is ook de reden voor de aanschaf van dit exemplaar.
Heeft iemand toevallig een suggestie waar ik nog naar kan kijken om dit probleem op te lossen? Ik heb de laatste firmware erop gezet, maar ook dat had geen effect.
edit: verzoek aan mod om titel te fixen: wii -> wifi
[ Voor 3% gewijzigd door ATS op 09-05-2010 14:05 . Reden: verzoek om typo in titel te fixen ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant