Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36
Ik heb deze week, vooral op basis van de goede reviews hier op tweakers, een TP-LINK WR1043N wireless router gekocht. Hoewel hij werkt, loop ik toch tegen een probleem aan: de wireless connectie is heel erg traag. Als ik de speedtest.nl download test doe via een bekabelde verbinding, dan kom ik boven de 1MB/s. Prima, geen probleem. Via wifi moet ik heel blij zijn als ik de 20KB/s haal. Dat is niet zoals het hoort.

Ik heb al diverse modi geprobeert. Omdat mijn laptops geen 802.11n ondersteunen, heb ik geprobeert of het helpt om over te schakelen naar de b, g of b+g modes, maar dat helpt niet, de verbinding blijft moeizaam. Overigens geven de signaalsterkte-indicatoren bijna altijd een volle uitslag. Ik had mijn met vorige router, een Draytrek Vigor, hier geen last van. Helaas heeft deze helemaal de geest gegeven, zo lijkt het. Dat is ook de reden voor de aanschaf van dit exemplaar.

Heeft iemand toevallig een suggestie waar ik nog naar kan kijken om dit probleem op te lossen? Ik heb de laatste firmware erop gezet, maar ook dat had geen effect.

edit: verzoek aan mod om titel te fixen: wii -> wifi

[ Voor 3% gewijzigd door ATS op 09-05-2010 14:05 . Reden: verzoek om typo in titel te fixen ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:52
Ik heb ook problemen met het apparaat (ook aangeschaft na de degelijke reviews)

Ik connect op de router (die in switch mode staat -> router->kabel naar ethernet port->Tlink (dhcp uit)) met een linux en een windows7 pc, heb de storage eraan hangen, en krijg op geen enkele wijze mijn speed over de 3,3 MB/s....
terwijl er 270 MBps geconnect wordt door de windows 7 pc enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet zo dat nu dan alle data via je andere router loopt?

opslag->TPlink->router->TPlink->Win7 pc

Wellicht dat je router beperkend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ATS schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:10:
Heeft iemand toevallig een suggestie waar ik nog naar kan kijken om dit probleem op te lossen? Ik heb de laatste firmware erop gezet, maar ook dat had geen effect.
Je hebt het oude netwerk verwijderd (en niet gewoon dezelfde SSID gebruikt als de Draytek)? De firmware/drivers van de netwerkkaart zijn ook up-to-date? Je hebt deze snelheid als je in dezelfde kamer als de router zit? Wat is dan de verbindingssnelheid (rechtermuisknop status netwerkverbinding)?
Wellicht even proberen zonder beveiliging op b/g/n mixed mode, en daarna ook eens WPA2 met AES encryptie. Anders ook eens van kanaal wisselen, beste is dan om 1,6 of 11 te selecteren, je zou natuurlijk ook kunnen scannen met inSSIDer om zo te zien waar de buren op zitten.
menn0 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 18:47:
heb de storage eraan hangen, en krijg op geen enkele wijze mijn speed over de 3,3 MB/s....
Dat is dan 3,3MBps via de wireless vanaf een USB aangesloten storage? Als dat het geval is, dan is het niet eens zo slecht. USB performance van routers is nog niet echt iets om over naar huis te schrijven helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

ahhhh nog een ontevreden klant meldt zich hier :-)

OOK ik heb het apparaat gekocht op basis van de reviews en bij het installeren ziet het er allemaal prima uit..

- Ik haal rechtstreeks op de router de beloofde 20mb van ziggo
- Ik haal op een meter afstand de beloofde 20 mb van ziggo

DAAR ligt het dus niet aan..

Op 2 meter afstand is de snelheid al teruggelopen naar een zo'n 13mb

Op 5 meter afstand (zelfde verdieping) is ie nog maar 9/10mb

Op de eerste verdieping..jawel..hou ik nog maar 6 mb over!!

Natuurlijk loopt je snelheid terug bij iets mindere ontvangst maar bij 3 a 4 "streepjes" meer dan een halvering vind ik echt SLECHT.

Na nog wat meer zoeken zijn we/ik niet de enige ook in de rest van de wereld hebben ze er last van.

Verkopen of terugbrengen kan niet meer na 3 weken dus het voordeel wat betreft de prijs van het modem ben ik zo kwijt aan een extra antenne/versterker..

ben benieuwd of alle 3 de antenne hetzelfde doen eigenlijk of dat ze allen voor een andere frequentie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Aan allemaal: ook andere kanalen geprobeerd? Liefst diegene die niet overlappen met de buren? Of iig zo min mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Timmert schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:34:
Aan allemaal: ook andere kanalen geprobeerd? Liefst diegene die niet overlappen met de buren? Of iig zo min mogelijk.
jezzz gedaan..heb progje wat hierboven werd voorgesteld..werden al veel kanalen gebruikt maar ik heb de gene gebruikt die nog niet bezet was maar bleef gewoon slecht.

nog even gekeken trouwens in de rest van de wereld maar juist dit punt wordt aangegeven:

http://www.pcpro.co.uk/re...56668/tp-link-tl-wr1043nd

[ Voor 17% gewijzigd door xon op 27-05-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

Heb je hem ook al op N-only gezet? Dat is sneller als je alleen maar N gebruikt.

Ik heb deze router trouwens ook, wel met de DD-WRT custom firmware. Geen problemen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xon schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:31:
- Ik haal rechtstreeks op de router de beloofde 20mb van ziggo
- Ik haal op een meter afstand de beloofde 20 mb van ziggo

DAAR ligt het dus niet aan..

Op 2 meter afstand is de snelheid al teruggelopen naar een zo'n 13mb
Op 5 meter afstand (zelfde verdieping) is ie nog maar 9/10mb
Op de eerste verdieping..jawel..hou ik nog maar 6 mb over!!

Natuurlijk loopt je snelheid terug bij iets mindere ontvangst maar bij 3 a 4 "streepjes" meer dan een halvering vind ik echt SLECHT.
Wat is de verbindingssnelheid en met wat voor een wireless netwerkkaart maak je verbinding? Welke wireless beveiliging gebruik je?
Verkopen of terugbrengen kan niet meer na 3 weken dus het voordeel wat betreft de prijs van het modem ben ik zo kwijt aan een extra antenne/versterker..

ben benieuwd of alle 3 de antenne hetzelfde doen eigenlijk of dat ze allen voor een andere frequentie zijn.
Denk dat je je modem niet moet verkopen hoor daar zal Ziggo niet blij mee zijn :+. Deze router kan je eventueel nog verkopen op V/A of Ebay mocht je dat willen. De drie Antennes doen inderdaad niet hetzelfde en afhankelijk van hoeveel antennes je wireless netwerkkaart heeft worden ze misschien ook niet eens gebruikt. Ze werken daarentegen gewoon op de 2,4GHz frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 17:10
Ik heb sinds vandaag deze router ook en ook ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb via de kabel gewoon 50mbit maar via draadloos haal ik maximaal 6 mbit dit terwijl hij op N only staat en hij volledig ontvangst heeft volgens windows.

Ik heb verscheidene instellingen en channels al geprobeerd alsmede diverse firmware updates.

Zie ik soms nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11
Probeer ook eens energiebesparingmodi van je wireless adapter op de laptop uit te schakelen.
Dit heeft bij mijn laptop een positief effect gehad.
Op een meter of 8 afstand met een muur er tussen was een file kopieren met 7MB/s over Wifi-N ineens mogelijk, terwijl ik eerder met moeite de 3MB/s haalde.

Wil niet zeggen dat dat de oplossing is, er kunnen nog veel meer oorzaken zijn. Maar dit is een geintje welke vaak "vergeten" wordt.
Daarnaast zijn drivers ook van belang natuurlijk, update ze! Want bij Windows moet je dat soort dingen helaas nog steeds zelf bijhouden.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1