Hallo,
ik heb een beginnersvraag, excuus als het antwoord al elders te vinden is, maar ik kan niet zo snel een duidelijk antwoord vinden.
Mijn situatie:
ik heb een Fritz Box WLAN 7120 router (802.11g) met adsl internetverbinding.
Verder 5 computers die ik draadloos met de router heb verbonden.
Probleem: sommige computers staan op een plek waar de ontvangst erg laag is, de verbinding valt regelmatig uit.
Voor 2 computers is een homeplug oplossing afdoende, maar door de klungelige (heb ik mij laten vertellen) manier van electra aanleggen in mijn huis werkt dat niet overal goed.
Wat heb ik nu nodig om overal goede draadloze ontvangst te hebben?
Ik kom dingen tegen als range extender, access point, router als access point?
Wat ik wil is:
1. een kastje wat ik "ergens" in huis ophang, dat het draadloze signaal van de Fritz Box opvangt (dus niet verbonden met een netwerkkabel) en vervolgens de computers draadloos met internet verbindt.
2. dat het kastje ervoor zorgt dat de computers draadloos met elkaar verbonden zijn via 802.11n (voor snel kopieren van grote bestanden en wellicht ook mediastreaming).
3. Het kastje kost niet meer dan ong. EUR100 a 150....
Alvast bedankt voor een antwoord!
Rene
ik heb een beginnersvraag, excuus als het antwoord al elders te vinden is, maar ik kan niet zo snel een duidelijk antwoord vinden.
Mijn situatie:
ik heb een Fritz Box WLAN 7120 router (802.11g) met adsl internetverbinding.
Verder 5 computers die ik draadloos met de router heb verbonden.
Probleem: sommige computers staan op een plek waar de ontvangst erg laag is, de verbinding valt regelmatig uit.
Voor 2 computers is een homeplug oplossing afdoende, maar door de klungelige (heb ik mij laten vertellen) manier van electra aanleggen in mijn huis werkt dat niet overal goed.
Wat heb ik nu nodig om overal goede draadloze ontvangst te hebben?
Ik kom dingen tegen als range extender, access point, router als access point?

Wat ik wil is:
1. een kastje wat ik "ergens" in huis ophang, dat het draadloze signaal van de Fritz Box opvangt (dus niet verbonden met een netwerkkabel) en vervolgens de computers draadloos met internet verbindt.
2. dat het kastje ervoor zorgt dat de computers draadloos met elkaar verbonden zijn via 802.11n (voor snel kopieren van grote bestanden en wellicht ook mediastreaming).
3. Het kastje kost niet meer dan ong. EUR100 a 150....
Alvast bedankt voor een antwoord!
Rene
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2