Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Hoi,

Ik heb een op een pc'tje windows 7 geinstalleerd met IIS en de hele rommel.
Daar heb ik nu een [sarcasme] pracht [/sarcasme] van een ASP.Net website op gezet.

Nu wil ik deze publiseren op het internet...dus dat iedereen naar www.species2175.nl/com/eu of whatever kan gaan.

Ik moet dus nog een domein naam laten registreren.
Waar kan ik dit het beste (goedkoopste :-)) laten doen?
Moet ik nog meer doen om mijn site in de lucht te krijgen?
(PS: Die win7 bak gaat dus als webserver dienen)

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Domein registreren bij een willekeurige hoster. DNS wijziging doen en het A record verwijzen naar je ip thuis.
Als je geen vast ip hebt wordt dit wat lastiger en zou ik persoonlijk de site ergens laten hosten.
Poort 80 forwarden naar de pc/server waar je site op draait en gaan met die banaan.
Let er wel op, met XP kon je maximaal 10 connecties leggen naar IIS, weet niet of dat wel verandert is met Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:46
Domein pointen naar je Home IP adres als je een vast IP adres hebt.

Waarom geen hosting provider? Zit zelf bij Antagonist en betaal 30 tientjes p/j met domein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:03
In Windows 7 bestaat die limiet niet meer, kan er even geen bron voor vinden maar je meot me maar op m'n woord geloven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

The Realone schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:58:
In Windows 7 bestaat die limiet niet meer, kan er even geen bron voor vinden maar je meot me maar op m'n woord geloven. ;)
IIS 7.0 on Vista does not limit the number of allowed connections as IIS on XP did, but limits concurrent requests to 10 (Windows Vista Ultimate, Business, and Enterprise Editions) or 3 (Vista Home Premium). Additional requests are queued, which hampers performance, but they are not rejected as with XP.
Wikipedia: Internet Information Services

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
console schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:57:
Domein pointen naar je Home IP adres als je een vast IP adres hebt.

Waarom geen hosting provider? Zit zelf bij Antagonist en betaal 30 tientjes p/j met domein :)
Bedankt voor je reactie.
Zoals ik begrijp (voor zover ik begrijp wat er allemaal geroepen wordt :-)) hoef ik dus alleen mijn domein naam te registreren.

Waarom ik niet kies voor een hosting provider? Heel simpel. Omdat ik zelf wil leren om een site te beheren, straks nog mail erbij, security, gewoon als hobby. Kijken hoe ver ik ermee kom. etc etc Ik zeg klein beginnen.
PS: verwachtte traffic....0,001 bezoekers per jaar of zo hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Als het toch voor de hobby is zou je ook gebruik kunnen maken van een gratis dns service zoals http://www.dyndns.com/

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

species2175 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:13:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Zoals ik begrijp (voor zover ik begrijp wat er allemaal geroepen wordt :-)) hoef ik dus alleen mijn domein naam te registreren.
Ja, en dus uit te zoeken hoe het zit met je IP adres. Als je een dynamisch IP hebt (net zoals 99% van mensen in NL en BE) zal je site onbereikbaar worden iedere keer dat je IP wisselt. Om dat op te vangen heeft met dynamic DNS uitgevonden - een dienst dat verschillende bedrijven kunnen leveren.
Waarom ik niet kies voor een hosting provider? Heel simpel. Omdat ik zelf wil leren om een site te beheren, straks nog mail erbij, security, gewoon als hobby. Kijken hoe ver ik ermee kom. etc etc Ik zeg klein beginnen.
PS: verwachtte traffic....0,001 bezoekers per jaar of zo hehe.
Twee punten:

1) bij een hosting provider beheer je ook gewoon je eigen site. Alle zaken die je hierboven noemt kom je daar ook tegen.
2) je kunt ook gewoon een (virtuele) server huren bij een hosting provider. Dan doe je echt alles zelf, maar wel achter een vast IP en een verbinding die (als het goed is) vele malen betrouwbaarder is dan jouw eigen consumentenlijntje.

Daar komt nog bij dat als je serieus wilt leren hoe een website te beheren incl achterliggende services en servers, het ten zeerste af te raden is om dat te doen op een consumentenOS. Als je al voor Windows en IIS (vooral dat laatste: :X ) kiest, neem dan een MS serverOS. En overweeg serieus Apache of iig iets anders dan IIS
Niet omdat het niet zou kunnen op Windows 7 je kunt op een Commodore 64 nog een website hosten, wel omdat je anders als je dit ooit elders in praktijk gaat brengen veel dingen zult moeten afleren en andere dingen aanleren. Dat is verspilde tijd.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

dion_b schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:49:
En overweeg serieus Apache of iig iets anders dan IIS
Sterkte .. Hij geeft in zn TS al aan dat het een ASP.NET site betreft ;)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dion_b schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:49:
Als je al voor Windows en IIS (vooral dat laatste: :X ) kiest, neem dan een MS serverOS. En overweeg serieus Apache of iig iets anders dan IIS
offtopic:
Ik snap die afkeer van IIS niet zo eigenlijk - nergens meer voor nodig sinds 2003. Maar dat terzijde.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1