Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Leden,

is er iemand onder ons, die mij op afstand of thuis, hulp kan bieden met de instellingen van een router. Het gaat om de routeer van BT Voyager 2110.

Het probleem is dat de poorten zich op een of andere manier dicht gooien naar verloop van tijd. Ik ben inmiddels al een dikke week bezig om dit op te lossen maar ik kom er niet uit. Begin er bijna moedeloos van te worden.

Oh ja, voor ik het vergeet, ik zit in Den Bosch
en ik hoop echt dat iemand mij uit de brand kan helpen.

groeten
Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Als je nou is eerst meldt wat je al gedaan hebt en welke poorten...
Beetje inzet graag.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ballebek schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:08:
Als je nou is eerst meldt wat je al gedaan hebt en welke poorten...
Beetje inzet graag.
Alice modem / internet delen
Beste Vrienden,

Ik zit met een probleem waar ik op dit moment de bomen door het bos niet meer zie.

Van mijn providor Alice heb ik een modem "Copperjet 1616", er zit één ethernetpoot op en die gaat via een draad in mijn pc. Verder bel ik ook via Alice, dus die poort is gaat via een draad naar mijn telefoon. uiteraard zit het binnenkomende adsl signaal in de dsl-aansluiting op de modem. Voor zover werkt alles perfect!
Nu wil ik mijn satellietreceiver dmv een ethernetkabel ook aansluiten op de modem, echter ik heb geen gaatje meer waar ik hem in kan stoppen. Nu heb ik hier een BT Voyager 2110 modem liggen, mét vier! ethernetpoorten. maar daar zit weer geen gaatje om de telefoon aan te sluiten. Hoe kan ik hiermee te werk gaan dat ik zowel internetverbinding heb, mijn sat receiver functioneerd én dat mijn telefoon het doet?

Ik wacht in spanning jullie reacties af. Alice weigert mijn verder te helpen.
Alle hoop is op jullie gevestigd.

groeten
Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er werkelijk nix van, ik zit hier dus echt met mijn handen in het haar. Dit gaat me net mijn pet te boven. ik weet toaal niet wat ik moet invullen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok
om te beginnen

1) stop met dubbelposten svp
2) wat is jou definitie van een poort ?
3) teken even hoe je de boel hebt aangesloten
4) Wat voor ip adressen krijgen je apparaten

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:21:
[...]

Alice modem / internet delen
Beste Vrienden,

Ik zit met een probleem waar ik op dit moment de bomen door het bos niet meer zie.

Van mijn providor Alice heb ik een modem "Copperjet 1616", er zit één ethernetpoot op en die gaat via een draad in mijn pc. Verder bel ik ook via Alice, dus die poort is gaat via een draad naar mijn telefoon. uiteraard zit het binnenkomende adsl signaal in de dsl-aansluiting op de modem. Voor zover werkt alles perfect!
Nu wil ik mijn satellietreceiver dmv een ethernetkabel ook aansluiten op de modem, echter ik heb geen gaatje meer waar ik hem in kan stoppen. Nu heb ik hier een BT Voyager 2110 modem liggen, mét vier! ethernetpoorten. maar daar zit weer geen gaatje om de telefoon aan te sluiten. Hoe kan ik hiermee te werk gaan dat ik zowel internetverbinding heb, mijn sat receiver functioneerd én dat mijn telefoon het doet?

Ik wacht in spanning jullie reacties af. Alice weigert mijn verder te helpen.
Alle hoop is op jullie gevestigd.

groeten
Ben
je hebt dus gewoon een router nodig, waarbij je die internet kabel die nu naar je pc gaat, in de WAN poort stopt (meen ik) en vanuit de router poort 1 naar je pc, en de 2e internet kabel naar je 2e aansluitapparaat

en je hebt al een router, dus dan doe je wat ik hierboven heb beschreven;) de telefoon kabel laat je in je modem, en je modem blijft ook liggen!

[ Voor 5% gewijzigd door ErgoStijn op 09-05-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:57

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je bent geen router nodig, maar een switch. Zet gewoon een switch achter je huidige Alice Copperhead modem en je bent klaar.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
Compizfox, hij heeft al een router, deze zou het ook prima moeten kunnen doen toch?;) hier thuis ook een modem, daarachter een router met 4 poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:57

Compizfox

Bait for wenchmarks

Klopt, kan op 2 manieren.

1. Je degradeerd de router naar switch. Dan moet je dus alle zooi (NAT, firewall, DHCP, DNS) uitzetten en de WAN-poort niet gebruiken.

2. Je maakt een router-achter-router-situatie, wat iets ingewikkelder is. Je maakt dan 2 ip-ranges en je gebruikt de WAN-poort wel.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
Compizfox, een modem is toch geen router? ik voorzie het probleem niet helemaal, een router achter een modem is wat anders dan router achter router. imo zou je de router gewoon aan kunnen sluiten, en zou het bekabeld moeten werken. eventueel een pass op je wireless zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Die tweede router ga je dan (mis)bruiken als switch door alleen de vier ethernetpoorten te gebruiken en het ding in de stand te zetten waarmee het alleen de switch functies gebruikt. Dus geen dhcp, geen routering, geen firewall. Ongetwijfeld staat ergens in de handleiding hoe het op die manier is in te stellen. Dan gaat de LAN poort van de Alice Copperjet in één van de vier poorten van de router/switch, dan heb je drie poorten over voor aansluiten van andere zaken. De telefoon blijft in de Alice Copperjet zitten, mede omdat Alice geen VOIP gebruikt maar VDSL, dat gaat niet over een switch.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
stijnovinchi schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:45:
Compizfox, hij heeft al een router, deze zou het ook prima moeten kunnen doen toch?;) hier thuis ook een modem, daarachter een router met 4 poorten.
Die BT Voyager 2110 is geen router, maar een ADSL-modem met ingebouwde router. Echter zonder ondersteuning voor digitale telefonie. Ik vermoed dat deze gewoon op stand-by gaat wanneer er geen ADSL signaal binnenkomt binnen bepaalde tijd.

@Ben Henkes: Gooi die BT Voyager 2110 in de prullenbak en koop een echte router. Die BT is niet bedoeld waar je het voor wilt gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Atomsk op 09-05-2010 13:06 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
Atomsk schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:03:
[...]

Die BT Voyager 2110 is geen router, maar een ADSL-modem met ingebouwde router. Echter zonder ondersteuning voor digitale telefonie.

@Ben Henkes: Gooi die BT Voyager 2110 in de prullenbak en koop een echte router (of een switch). Die BT is niet bedoeld voor waar je het voor wil gebruiken.
ahzo, dat was me niet helemaal duidelijk, mijn excuses. Dan ben ik het idd met Atomsk eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dat is een duidelijk verhaal!

Maar............ wat moet ik dan voor een router aanschaffen, kunnen jullie er een waarop ik dit allemaal kan doen en die ook nog eens eenvoudig is?

Ik laat me graag door jullie adviseren!

groeten

Ben ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Koop de eerste de beste switch die je kunt vinden, want alle modems uit de Copperjet-serie hebben al een router aan boord.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ja een switch dan inderdaad, dat is het goedkoopste en makkelijkste. Tenzij je ook draadloze toegang wil, dan is een router met wifi beter. In zo'n geval zet je de Copperjet modem in "bridged" modus. Bij een switch is het gewoon aansluiten en klaar.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke vrienden, ik ga snel effe zo'n ding aanschaffen! harstikke bedankt voor jullie support!

Ben _/-\o_

Nou, ik heb vandaag zo'n switch gekocht, en HET WERKT, alleen de stekkers erin steken en jawel, alles werkt zoals ik graag zou hebben.

Bedankt

groeten

Ben :9~

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 19:43 ]

Pagina: 1