nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedamien
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05-2023
Ik heb op dit moment een oud vaio'tje van 5 jaar oud, die bijna de pijp uit is. Het lijkt me dus duidelijk dat het de bedoeling is om binnenkort maar weer ff een pc'tje voor mezelf te bouwen met daarnaast een netbookje. Kan iemand zijn mening even geven voor de volgende set-up?

Behuizing HKC 3011GS 400W
Moederbord Asrock X58 Extreme3
Videokaart Sapphire Vapor-X HD5830
Geheugen Transcend TS1333KLU 6GB
Processor Intel Core i7 920 2,66Ghz

Paar vraagjes verder om het gebruik in kaart te brengen:

- Heeft het nut om een ssd schijf met een sata-600 aansluiting aan te stellen als C-schijf, zodat er veel sneller wordt opgestart? Krengen kosten 350 euro, maar als er een significant verschil is t.o.v. van een 7200rpm of 10000rpm schijf, dan vind ik het wel de moeite waard. Ik wil binnen drie seconden op het bureaublad zijn zonder gezeik!

- De videokaart moet straks een ledje van 118cm aansturen vanuit de HDMI en ik wil veel film- en fotobewerking (niet-professioneel) gaan doen, verder geen games. Ik wil geen geratel en niet te lang wachten voor een bewerking (filmpjes opdelen en plakken nu superlang!) Volstaat deze? Of moet ik echt denken aan een 5850 of 5870? Misschien zelfs de 5970? Ik vind de 550 euro die je voor de laatste moet leggen wel een beetje veel van het goeie.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Desktopbrowsen en booten etc, daar ga je wel tijd mee pakken met een SSD.

Niet gamen? HD57xx voldoet dan prima en kan je ook nog goed op gamen mocht de tijd rijp zijn. De rest = overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik denk niet dat dit helemaal de plaats is voor dit topicje. valt niet echt onder case modden denk ik

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een SSD gaat zeker flink in prestaties schelen, met name bij lees acties. Het is natuurlijk onzinnig om te denken dat je pc in 3 seconden is opgestart, of je moet hem alleen maar in stanby/hibernate zetten.

Het afspelen van HD content op je tv is voor de meeste recente videokaarten geen enkel probleem, elke 5xxx kaart kan dit voor je doen en deze bieden ook ondersteuning voor TrueHD audio ed. Deze kaartjes kan je ook passief krijgen :) Wat betreft videobewerking hangt het er maar net vanaf welke programma's je daar voor gebruikt en of deze de videokaart kunnen benutten. Ook in het geval dat dat kan, lijkt mij een 5770 meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Een led aansturen van 118cm? dat hoort meer thuis in electronica lijkt mij.

ontopic: prima systeem! start zeker in 3 seconden op!

'significant' dat is toch een woord uit de wasmiddelreclame?

echt, sorry hoor :/

[ Voor 17% gewijzigd door Rebels op 09-05-2010 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21

D4NG3R

kiwi

:)

Dit valt niet onder casemodding maar onder complete systemen en laptops.. daarnaast zijn dit soort topics daar ook al niet meer toegestaan en dienen dit soort vragen geplaatst te worden in een van de BBG's ;)

Gigantisch overdreven videokaart voor videobewerking.. een HD5750 of 5770 volstaat hiervoor al. (Scherm grote zegt weinig over het eindbeeld.. het gaat om de resolutie, welke bij TV's meestal maximaal 1920x1080 is.. wat voor een hedendaagse kaart niks is)

SSD's zijn leuk.. maar niet future proof (korte levensduur) en behoorlijk duur.

Daarnaast nog 1 ding: Die voeding in die kast gaat het niet trekken.. koop een losse kast met een losse voeding van 500w minimaal (en 600w als je toch voor de HD5830 gaat) van een A-merk.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 09-05-2010 02:10 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Rebels schreef op zondag 09 mei 2010 @ 02:06:
Een led aansturen van 118cm? dat hoort meer thuis in electronica lijkt mij.

ontopic: prima systeem! start zeker in 3 seconden op!

'significant' dat is toch een woord uit de wasmiddelreclame?

echt, sorry hoor :/
Ik denk dat zijn LED staat voor zijn tv scherm, een beetje popie taal denk ik.

Leuke setup, wel jammer dat je "bespaard" op het moederbord. Ik heb niet zulke goed ervaringen met Asrock. Wat Jejking al zegt, de meeste prestatiewinst heb je met SSD. Als bootschijf voldoet een SSD prima van 60GB. Ik weet echter niet of een Sata 600 aansluiting op je Asrock bord zoveel verschil zal maken met een Sata 300 en een SSD met 300 S-ata aansluiting op een A-merk bord.

nb. met mijn i5 en W7 64bit heb ik binnen 9 seconden beeld.... ; ) alleen mijn Evga moederbord heeft meer tijd nodig. Uit slaapstand is het systeem binnen 2 seconden wakker!

[ Voor 27% gewijzigd door GNOOM172 op 09-05-2010 02:10 ]

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Allereerst staat je topic op de verkeerde plaats. Dit hoort niet in casemodding thuis.

Je topic zou passen in Complete Systemen & Laptops Maar daarvoor is de opzet onvoldoende. Vragen á lá "wat moet ik kopen? Worden daar namelijk ook gesloten ;)

Ik stel voor dat je daar wat topics doorleest. Bekijk bijvoorbeeld een Best Buy Guide, en dan kom je vast een heel eind :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.