[Windows 7] Usb en ps/2 apparaten werken niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik ben vandaag bezig geweest met het jailbreaken van mijn iphone. Dat ging allemaal van een leie dakje. OP een gegeven moment bevroor mijn muis en werkte het toetsenbord niet meer. Ik dacht dat de hele pc was vastgelopen dus startte ik hem opnieuw op. Muis en toetsenbord werkte nog steeds niet. Het is geen hardwareprobleem want de muis en het toetsenbord werken wel in mijn bios en ik kan in veilige modus starten en een repair disc starten (wat allemaal niets heeft opgelost "by the way"). Ik heb verschillende pogingen gedaan om dit op te lossen. Vanzelfsprekend ben ik (op een andere computer) het internet afgestruind op zoek naar mogelijk oplossingen. Ik heb het volgende geprobeerd.

1- muis aangesloten op ps/2, geen reactie.
2- usb apparaten ontkoppeld en alleen muis en toetsenbord er in.
3- muis en toetsenbord in andere connectoren gedaan.
4- bios nagekeken of usb wel aanstond, stond aan.
5- veilige modus opgestart, muis en toetsenbord reageren niet.
6- gecontroleerd of mijn printer reageerde door via een andere netwerk computer te printen, printer reageert niet.
7- dvd erin gedaan om te zien of computer wel reageert, dvd starte dus computer loopt niet vast.
8- laatste juiste configuratie geselecteerd
9- windows repair disc gestart, hij vond geen problemen en ik kon geen eerdere herstelpunten vinden

Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen zonder mijn hele windows opnieuw te installeren. Ik denk dat het een driver issue is maar ik weet niet hoe ik dat kan oplossen zonder toegang tot windows. Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen. Ik ben ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bij mij heeft libusb-win32 (of iets in die richting) meer kwaad dan goed gedaan. Na installatie daarvan werkte mijn hele usb-controller niet meer. In safe mode uiteindelijk verwijderd en de boel werkte weer. Weet niet of het iets met de PS/2 van doen heeft , maar het is misschien een idee.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Ik heb ook libusb gebruikt. Maar in safe mode kan ik mijn pc ook niet bedienen. Had jij dat probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor zover ik weet niet, is alweer tijdje terug. Wat je eventueel zou kunnen proberen is je Windows DVD booten, en vanaf daar System Restore draaien om terug te gaan naar het moment voordat je libusb installeerde.

[ Voor 5% gewijzigd door spone op 09-05-2010 00:24 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Dat wilde ik doen maar zoals je in de openingspost kan lezen vind de repair disc geen herstelpunten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Nogmaals de PS/2 maar dan met mn toetsenbord geprobeerd. Dat werkte wel. Misschien had ik de stekker er niet goed ver in geduwd. libusb gedeinstalleerd en de usb controller opnieuw geinstalleerd. Nu werkt het weer. Hier kan een slotje op. Bedankt!
Pagina: 1