Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviaVir
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06-2023

DeviaVir

Sigma Octanus IV

Topicstarter
Hallo GoT,

Laat ik me nu maar eens hier wagen met een vreemd probleem waar ik tegenaanloop met de draadloze adapter van Linksys, ik hoop dat menig geek me verder kan helpen of anders nog tips heeft.

Het probleem wat ik ervaar omschrijft zich complex, om de zoveel tijd; het lijkt willekeurig; trilt het geluid (herhaald de laatste 0.5s) en blijft de muis hangen waarna die na een tijdje een stuk verder is, dit gebeurt soms vlak achter elkaar (continu), soms plotseling en soms totaal niet.

Hoe weet ik dat de WMP600N hiervan de oorzaak is? Zodra ik de adapter uitschakel doet het probleem zich niet voor, gebruik ik LAN (ipv Wireless) heb ik ook geen problemen.

Wat heb ik al geprobeert;

googled it
adapter opnieuw geïnstalleerd
adapter updated met linksys drivers
adapter in ander pci slot geplaatst
gekloot met de antenne's

Iemand? :)

(Het probleem doet zich voor op de PC uit mijn profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Laatste drivers van Linksys wil niet zeggen dat je ook werkelijk de laatste driver hebt. Kijk eens na welke chipset dat ding bevat en ga daar op zoeken. Verder kan je misschien ook eens kijken of je de drivers van je chipset en audio kan updaten.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviaVir

DeviaVir

Sigma Octanus IV

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:34:
Laatste drivers van Linksys wil niet zeggen dat je ook werkelijk de laatste driver hebt. Kijk eens na welke chipset dat ding bevat en ga daar op zoeken. Verder kan je misschien ook eens kijken of je de drivers van je chipset en audio kan updaten.
Imo staat dat er los van, er zijn situaties dat dat daadwerkelijk inderdaad wat oplost (chipset + audio) maar dat lijkt er niet aan de hand te zijn. Heb ook de check gedaan @ versie vergelijking, en die kwam overeen.

Vervelende is wel dat het zich willekeurig voordoet en dat ik er nog niet achter ben wat de trigger is, wellicht veel netwerkload? Zodra het zich dan voor begint te doen; heb ik dan te kampen met een kapotte adapter?

Edit: Veel netwerkload is niet de trigger, willekeurigheid ten top

[ Voor 4% gewijzigd door DeviaVir op 08-05-2010 23:45 . Reden: uitgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Probeer eens een LiveCD van een ander OS om te testen of het aan de hardware ligt of je het eventueel kan oplossen met een driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviaVir

DeviaVir

Sigma Octanus IV

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:46:
Probeer eens een LiveCD van een ander OS om te testen of het aan de hardware ligt of je het eventueel kan oplossen met een driver.
Interessante tip.

Heb hem geprobeert, en in plaats van hangen verloor hij (bij ubuntu) continu de connectie. (soms deed ie d'r wat langer over, soms gelijk achter elkaar)

Edit: Kwam op GoT zelf overigens ook twee topics tegen met hetzelfde probleem:

PC hapert bij draadloos internet
Windows 7 X64 hapert?

Heb zojuist contact opgenomen met de chat support van Linksys, op zich wel leuk, totdat het lastig wordt. Ze gaan me binnen 24-48 uur bellen of e-mailen.
(chat: http://pastebin.com/wTCsQn1e, details: geen waarschuwing dat ik met iemand anders werd verbonden; toen hij zei "give me 2-3 mins" waren we alweer 45 minuten verder toen hij reageerde op mijn "are you still there?"; ik vraag me af wat het betekent: take this to the higher department, maakte die een grapje?)

[ Voor 45% gewijzigd door DeviaVir op 09-05-2010 00:59 . Reden: Vooruitgang ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Opvallend dat in dat andere topic iemand anders exact dezelfde problemen heeft met dezelfde WLAN kaart. Volgens mij is het gewoon een fabrieksfout (eventueel enkel bij de combinatie chipset van de kaart + linksys modificaties). De vraag is hoe je dat gaat bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviaVir

DeviaVir

Sigma Octanus IV

Topicstarter
Ik had dit van de Ralink site afgetrokken en geïnstalleerd, en het lijkt te zijn opgelost. Weet het alleen niet zeker, omdat de storingen zich willekeurig en soms na een lang verloop van tijd pas gaan voordoen... Als het nog niet is opgelost laat ik het ook wel weten, sowieso dat ik nog wat ga horen van Linksys, wat ik ook hier zal posten.

Wellicht dat in de toekomst het probleem met die dingen dan opgelost kan zijn.

http://www.ralinktech.com...VdU55NHdWMUJmUm5KbFpRPT1D

@Hieronder: Had al sneaky geëdit ;)

[ Voor 2% gewijzigd door DeviaVir op 09-05-2010 13:19 . Reden: Realtek -> Ralink ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Het is dus een Ralink-chipset, geen Realtek ;)

Pagina: 1