Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Muis langzaam, toetsenbord reageert niet

Pagina: 1
Acties:

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-11 12:42
30 mei: probleem léék opgelost, maar toch niet... zie mijn bericht onderaan op zondag 30 mei 2010 00:03

Geen idee of dit probleem hardware of software related is, hoop dat het hier goed staat.

Ik heb een Trust Deskset 15220 op een door mij samengestelde en geassembleerde PC (AMD X4 955 BE, HD5770, 4GB RAM, Windows 7 64).

Na de eerste installatie draaide alles perfect, geen enkel probleem tegen gekomen. Vervolgens besloten om na een paar week een herinstallatie van Windows 7 te doen en alles te formatteren (hardnekkig virus via pen drive van een vriend).

Sinds die herinstallatie loopt mijn muis soms heel traag voor een paar seconden, en dan weer goed. Toetsenbord reageert heel af en toe ook niet. Het lijkt erop alsof er onder "zware" load problemen komen. Bij een beetje internetten komt het probleem bijna niet voor, maar met bijvoorbeeld gamen (BF BC2, Mass Effect 2) gaat het af en toe (niet voortdurend) dusdanig traag lopen dat ik niet normaal kan gamen.

Uiteraard drivers al geïnstalleerd, verwijderd, en weer een re-install etc. Het mag niet baten. Batterijen zijn niet op (lampje brandt niet). Andere muis niet aanwezig om te testen. Trust Deskset 15220 loopt wel soepel op mijn laptop.

Het irriteert me behoorlijk, aangezien ik de PC heb gekocht om te gamen, en juist dat kan nu niet. Suggesties? Oplossingen?

[ Voor 4% gewijzigd door Barns op 30-05-2010 00:03 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Goede drivers? (deze installed win7 automatisch.. heb het wel eens gezien dat deze niet goed installed zijn)

Schone install eroverheen & kijken of het probleem zich dan nog steeds laat zien?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Barns
Juiste drivers zijn geinstalleerd (http://www.trust.com/prod...tdrivers.aspx?artnr=15220 - Windows 7 64-bit). Schone install ook al geprobeerd (net weer) geen succes so far.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Heb je al geprobeerd chipset drivers en dergelijke te updaten? Met alleen de muis-driver kom je er vaak niet.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Barns
Goede tip! Niet aan gedacht, stom. Ga het direct even proberen. Kan het beste mijn chipsets vinden via programma's als Everest toch?

• Petervanakelyen
Barns schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:27:
Goede tip! Niet aan gedacht, stom. Ga het direct even proberen. Kan het beste mijn chipsets vinden via programma's als Everest toch?
Apparaatbeheer wil soms ook nog wel iets kwijt, net als de doos van je moederbord, of google + type + chipset :)

• Barns
Petervanakelyen schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:28:
[...]

Apparaatbeheer wil soms ook nog wel iets kwijt, net als de doos van je moederbord, of google + type + chipset :)
Dank, zag toevallig ook dat er een nieuwe BIOS beschikbaar was, direct ook maar even ge-update. Morgen 's checken met een game, het is mooi geweest voor vandaag... Dank nogmaals.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Barns schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:27:
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een combo van een schroevendraaier en google op wat je vindt. Software is namelijk vaak afhankelijk van... drivers. Als die niet goed geinstalleerd zijn kan het goed zijn dat tooltjes de juiste info niet kunnen vinden.

Het is kenmerkend dat je wel CPU, GPU, RAM en OS noemt maar niet moederbord in je specs. Hoogstwaarschijnlijk zit daar dus je probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 09-05-2010 13:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Barns
Probleem opgelost (zo lijkt het tot nu toe in ieder geval). De USB-receiver van het hele gebeuren zat op de front-USB's en nu op de achterste USB poort gezet, daar geen probleem...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Beetje dom :P Het 1e wat een IT'er leert is dat je eerst de kabels moet controleren.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Petervanakelyen
D4NG3R NL schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:14:
Beetje dom :P Het 1e wat een IT'er leert is dat je eerst de kabels moet controleren.
Ach, ik snap soms nog steeds niet waarom ze die front-USB-poorten op sommige moederborden zo weten te vernaggelen. Waarom bijvoorbeeld in hemelsnaam USB1.1 op de front en USB2.0 op de achterste (gebeurde vaak bij OEM-bordjes in de overgang van USB1.1 naar 2.0)?

• Barns
Petervanakelyen schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 08:30:
[...]

Ach, ik snap soms nog steeds niet waarom ze die front-USB-poorten op sommige moederborden zo weten te vernaggelen. Waarom bijvoorbeeld in hemelsnaam USB1.1 op de front en USB2.0 op de achterste (gebeurde vaak bij OEM-bordjes in de overgang van USB1.1 naar 2.0)?
Tsja, ik heb trouwens als mobo de MSI 770-G45, maar blijkbaar inderdaad nog steeds de rear-USB-poorten die beter zijn.

• Barns
Valse hoop, na een tijd niet ge-gamed te hebben, net wel weer even tijd gevonden, toch weer mis gegaan. Zowel muis als toetsenbord (Trust Deskset 15220) problemen.

Muis nu: Razer Copperhead.
Nieuwste firmware (6.30), nieuwste drivers (6.10).

1000hz polling rate, 2000dpi switcher.

Eerste minuut in-game, soepel, kleine beweging muis (+/- 2 cm) is afdoende om in-game een beweging van 180 graden te maken (en het pijltje v/d muis op het scherm over het gehele beeldscherm te verplaatsen). Na ongeveer 1 minuut in-game is ongeveer 5 cm beweging naar links of rechts nodig om in-game een beweging van 180 graden te maken, kortom, muis reageert veel langzamer (geen lag), en er is meer beweging nodig.

Alle verbindingen (printer, muis, webcam, Trust Deskset wireless ontvanger voor keyboard) op achterste USB-poorten, verder niets aangesloten.

USB v/d Copperhead eruit en erin lost het probleem weer tijdelijk (ongeveer 1 minuut) op. Dit gaat aardig irritant worden. Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Barns op 30-05-2010 17:55 ]

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Probeer eens de je rate te verlagen naar 125 of 512? Ik heb geen bron, maar mij was verteld dat windows vista/7 gelockt is op 125Hz, en ook te weinig mouse acceleration toepast als je een hogere rate hebt.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Barns
kKaltUu schreef op zondag 30 mei 2010 @ 00:26:
Probeer eens de je rate te verlagen naar 125 of 512? Ik heb geen bron, maar mij was verteld dat windows vista/7 gelockt is op 125Hz, en ook te weinig mouse acceleration toepast als je een hogere rate hebt.
Brengt geen verschil. Weer na ongeveer 1 minuut een langzame muis.

• Delichon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:23
ik had zo'n soort probleem ook eens. Het bleek aan de muismat te liggen. De muis kon het oppervlak niet goed lezen. Maar aangezien bij jou ook het toetsenbord is zou het ook gewoon aan de pc liggen. Kijk eens naar je FPS ingame. Indien die laag is kan dat de reden zijn dat je muis traag is. Proberr anders de video instellingen lager te zetten

• Barns
ik had zo'n soort probleem ook eens. Het bleek aan de muismat te liggen. De muis kon het oppervlak niet goed lezen. Maar aangezien bij jou ook het toetsenbord is zou het ook gewoon aan de pc liggen. Kijk eens naar je FPS ingame. Indien die laag is kan dat de reden zijn dat je muis traag is. Proberr anders de video instellingen lager te zetten
Het ligt niet aan de ondergrond. Zet ik de laptop neer op hetzelfde bureau, en sluit ik daar de muis en toetsenbord op aan (muis dus op dezelfde ondergrond), dan werkt alles wél goed.

De FPS zijn hoog zat. Het gaat om de game Battlefield BC2, die loopt echt wel soepel op mijn PC (AMD X4 955 BE, HD5770, 4GB RAM, MSI 770-G45, Windows 7 64)

• Barns
Bump? Iemand, ik weet dat het een lastig probleem is, maar er moet toch een oplossing voor zijn?

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 12:39

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dus je muis loopt traag en niet je pc in het algemeen?
Het is een draadloze set? Het lijkt me dan gewoon waarschijnlijk dat er ergens sprake is van interferentie, waardoor het niet goed werkt. Is er geen mogelijkheid om de set een andere frequentie te laten kiezen?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• Barns
Ghost Dog schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 16:00:
Dus je muis loopt traag en niet je pc in het algemeen?
Het is een draadloze set? Het lijkt me dan gewoon waarschijnlijk dat er ergens sprake is van interferentie, waardoor het niet goed werkt. Is er geen mogelijkheid om de set een andere frequentie te laten kiezen?
De muis loopt traag, de PC totaal niet.

Het probleem doet zich voor bij de draadloze set (Trust Deskset 15220) én bij een bekabelde muis (Razor Copperhead). Dus jou antwoord is helaas geen oplossing, toch bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1