Airport extreme met externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe airport extreme gekocht en een western digital my book home van 1TB. Deze heb ik dmv de usb aangesloten op de airport extreme. Ik gebruiken een Toshiba laptop met windows Vista. Normaal gesproken zou een icoontje met de toegang tot de harde schijf moeten verschijnen. Echter gebeurt dit nu niet. Ik heb geen id waar ik de schijf kan benaderen. In het airport configuratie programma wordt de schijf wel herkend, maar ik kan er nergens toegang toe krijgen.

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 21:51

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

volgens mij moet je dan Airport software voor Windows installeren! En dan zie hem wel.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
De schijf wordt 'vanzelf' gevonden als er Bonjour op de Windows machine is geïnstalleerd. Alternatief is in een adresbalk backslash-backslash [ip_adres_van_Airport_Extreme] in te vullen en op enter te drukken.

Zodra je verbinding maakt wordt er gevraagd om een gebruikersnaam/wachtwoord. (Als je een schijfwachtwoord hebt ingesteld). Mocht het inloggen niet lukken dan kan deze link uitkomst bieden.

offtopic:
Waarom worden backslashes niet weergegeven?

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx guys,
Helaas werkt het nog niet. ik heb de Airport software van de CD geinstalleerd. Die heb je ook nodig om de airport in te stellen.
Ook Bonjour heb ik geinstalleerd.
Het invullen van het ip adres werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05:46
Alle benodigde software heb je vanzelf wanneer de airport software geinstalleerd staat.

Check of de schijf FAT32 of HFS of HFS+ geformatteerd is. Pas dan zie je ook de echte share in de airport software onder de herkende schijf en pas dan kan deze gemapped worden.

Ik ben benieuwd of jouw schijf niet telkens disconnect wanneer je grotere bestanden gaat kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 12:17
Wellicht moet je eerst naar partition manager / disk manager om de schijf te zien en te formateren.
Je kan hem ook eerst aan je notebook hangen, formateren en daarna aan je airport hangen.
Het zou zoals velen hiervoor hebben gezegd moeten werken met de installatie cd.
Maar kijk voor de zekerheid ook voor de nieuwste drivers op de apple support site.
Ik heb dezelfde combinatie en bij mij werkt die perfect zowel op mijn mac als de pc van mn vrouw.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
@buayakeren: Welk OS draait de pc bij jou thuis?

Al mijn windows 7 clients zorgen voor disconnects met mijn schijf, zowel FAT32 als HFS+ en ook een aantal andere USB sticks geprobeerd. Helaas hier nog geen Mac kunnen proberen of een ander pc OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de HD geformatteerd. Via de windows verkenner zijn er 2 opties: NTFS of exFAT. Ik heb exFAT gekozen maar het is nog niet gelukt. Hoe kan ik FAT32 of HFS of HFS+ formatteren?
Ik werk met Windows Vista Home Premium met Service Pack 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Exfat is geen FAT32 nee.

Airdisk werkt alleen met een paar smaakjes. Windows kan alleen schijven of partities kleiner dan 4GB formatteren naar FAT32.

Anders moet je echt met formatteer tooltjes aan de slag. Er zijn er genoeg te downloaden, ook gratis. Weet er zo geen uit mijn hoofd van naam maar Google is je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

Buayakeren schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:11:
Ik heb dezelfde combinatie en bij mij werkt die perfect zowel op mijn mac als de pc van mn vrouw.
Bij mij ook!

Apple MacBook Pro 15" (Snow Leopard)
Acer Aspire 15" (Windows XP)

Airport Extreme +Externe Freecom HDD (HFS+)
Netwerk printer op zolder verbonden met Sitecom Homeplug (LAN over elektriciteit bekabeling)

Alles werkt "out of the box"

Printen,
HDD,
Internet 8)7

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Maar is er ook iemand die dit werkend heeft met Windows 7???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jawel! Formatteren met FAT32 (gratis download) heeft gewerkt. Verbining lijkt op het eerste gezicht stabiel. Ik heb een filmpje van 0,5 GB gekopieerd zonder probleem.
Dank voor jullie adviezen! :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Welke firmware versie heeft je airport? En heb je misschien een Windows 7 systeem waar mee het ook zou kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ai...
Ik ben er nu wat langer mee bezig maar de stabiliteit is inderdaad niet optimaal. Bij grote bestanden lukt het vaker niet dan wel om ze naar de externe HD te zetten. Had je hiervoor ook al bij Apple zelf naar een oplossing gevraagd?
Ik heb trouwens frimware versie 7.5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Voor zo ver ik weet heben met name Windows gebruikers dit probleem. FAT32, HFS of HFS+... verschillende harde schijven, verschillende USB sticks... XP, Vista of Windows 7, allemaal dezelfde problemen met de Airport.

Mac gebruikers schijnen deze problemen zo goed als niet te hebben, als ze het wel hebben dan ligt het aan de schijf die niet compatibel is. Met een goede schijf werkt het probleemloos.

Wij Windows gebruikers dus continue problemen, kleine bestanden vaak geen probleem. Maar als ze een paar honderd MB groot zijn dan verliest de airport al snel de verbinding met de schijf.

Het hele Apple forum staat er ook vol mee. Tot nu toe geen 100% oplossing.
Pagina: 1