Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met het gebruiken van Remote Desktop vanaf een PC naar mijn Server.
Gebruiker A heeft administrator rechten en de remote desktop rechten en kan prima connecten naar mijn server en inloggen , gebruiker B heeft geen admin rechten maar wel de remote desktop rechten en kan niet inloggen en krijgt de melding dat hij de rechten niet heeft. Zodra ik gebruiker B admin rechten geeft kan die wel inloggen.
Via eigenschappen PC en remote zie ik zowel gebruiker A als B daar ook gewoon instaan (Net als in AD).

Weet iemand wat ik verkeerd doe???

Bvd

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://social.technet.mic...f4-4ea4-843c-1ea63007d6b8
I had to go to Control Panel -> System, click on 'Remote Settings' link, then click the 'Select Users' button, and then add the users/groups there.
Er staan daar nog 2 andere truuks in die thread.
-regfix
-console parameter

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de gebruikersnamen daar al bij staan , regedit heeft ook niet geholpen. Vreemd dit

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
Over welk OS gaat het eigenlijk?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Wat is de precieze foutmelding? Ik gok op iets met interactive logon.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op een server mogen niet-admins niet interactief (desktop) inloggen, staat me iets van bij. In ieder geval niet op een domain controller.

[ Voor 20% gewijzigd door spone op 08-05-2010 23:34 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
Server 2003, foutmelding is nog steeds dat de persoon niet zou zijn toegevoegd bij Remote Desktop :

''To log on to this remote computer , you must be granted the allow log on through Terminal Service rights. By default members of the Remote Desktop Users group have this right.
If you are not a member of the Remote Desktop Users group or another group that has this right , or if the Remote Desktop user does not have this right , you must be granted this manually.''

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:40:
Server 2003, foutmelding is nog steeds dat de persoon niet zou zijn toegevoegd bij Remote Desktop
Is dit een domain controller of niet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is inmiddels opgelost.

Het was inderdaad een Domain Controller daarom moest ik via domain controller security policy ' Allow log on terminal services' aan users toekennen om zo iedereen te laten loggen via RDP.

Bedankt voor de reacties
Pagina: 1