[Ziggo AiE] Pings van 6000+ met wireless

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Sinds kort heb ik hier voor mijn ouders een Alles in een pakket van Ziggo aangelegd. Het betreft hier de plus versie. Na alles aangesloten te hebben heb ik het ubee modem geactiveerd en de snelheden bedraad getest. Die waren 19,64mb down, en 2,5mb up. keurig dus.

Mijn ouders hebben ook de 'draadloze premium router' erbij genomen. Deze heb ik meteen ook geinstalleerd en even een wireless netwerk opgezet met beveiliging. (WPA2). De snelheden met wireless waren ongeveer hetzelfde, dus dat zat ook wel goed. Dacht ik.

Ik en mijn broer willen nog wel eens een online game spelen en voorheen ging dat altijd goed zonder lag met ons oude kpn internet. Maar sinds we Ziggo hebben is het echt huilen met de pet op.

Als een willekeurige game speelt zoals bijvoorbeeld Starcraft 2, of WoW, dan lopen de pings al snel op. Dit heeft lag tot gevolg, zelfs zo erg dat je random disconects krijgt en het bijvoorbeeld 6-7 seconden kost om een spel te casten.

Nu ben ik natuurlijk zoals de meeste hier niet voor een gat te vangen, dus heb ik al een aantal dingen geprobeerd.

Wat heb ik al geprobeerd?

- Andere router (Linksys WRT330N) aangesloten -> Geen effect
- Op de netgear en de linksys alle kanalen van 1 t/m 13 geprobeerd en getest -> Geen effect
- Ubee modem gerest -> Dat helpt wel, maar dan alleen maar voor 15 min
- Router achter de tv wegehaald (misschien storing van de tv) -> geen effect
- Router gereset -> Geen effect

Natuurlijk heb ik het ook bedraad getest, en daar heb ik geen lag. Maar zodra het daar goed gaat, gaat het wireless ook goed. Het enige wat ik morgen dus nog even ga testen is nog een andere router waarvan ik weet dat hij het goed doet, en zodra ik lag op wireless, even de lijn testen direct op de ubee.

Het gekke is dat op test zoals pingtest met wireless, ik wel goede resultaten haal. Ook downloads zijn zoals gezegd op volle snelheid. Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt? En hebben jullie dit op kunnen lossen? Of hebben jullie misschien tips? Post het dan hier even ;).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Oke, ik heb nu ook bedraad mét router ertussen lag, (met alle vier), maar direct op de ubee niet... Het wordt steeds vager. Niemand heeft dus nog een idee?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Eldariel schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:49:
Oke, ik heb nu ook bedraad mét router ertussen lag, (met alle vier), maar direct op de ubee niet... Het wordt steeds vager. Niemand heeft dus nog een idee?
Firmware update van je router, driver update van de WLAN kaarten in de PC's. Zomaar even een gooi! Probeer mogelijk eens andere beveiliging settings. Wie weet heeft dat effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
dôh schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:53:
[...]

Firmware update van je router, driver update van de WLAN kaarten in de PC's. Zomaar even een gooi! Probeer mogelijk eens andere beveiliging settings. Wie weet heeft dat effect...
De fireware update ga ik vanavond even doen, de drivers had ik van een update voorzien :). Was ik vergeten te melden. Ook zonder beveiliging heb ik lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Eldariel schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:54:
[...]

De fireware update ga ik vanavond even doen, de drivers had ik van een update voorzien :). Was ik vergeten te melden. Ook zonder beveiliging heb ik lag.
Voor de gein al met de klantenservice gebeld (is immers gratis voor AIE klanten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
dôh schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:57:
[...]

Voor de gein al met de klantenservice gebeld (is immers gratis voor AIE klanten)?
Ja, die zeggen dat zolang hij het op het modem hoed doet, het probleem niet bij hun ligt. Hier en daar lees ik wel wat over capaciteits problemen met het docsis 3.0 netwerk, maar dan zou alles moeten laggen. Dus aan de klantenservice heb ik niet veel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Je gebruikte encryptie met WPA2 is AES (dus niet TKIP&AES)? Als je lag hebt krijg je dan ook slechte resultaten met pingtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Nivk schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:55:
Je gebruikte encryptie met WPA2 is AES (dus niet TKIP&AES)? Als je lag hebt krijg je dan ook slechte resultaten met pingtest?
Ja, al hoewel dat verschilt per keer. Soms krijg ik een A, en soms een F. Ik vond het wel grappig dat volgens de Ziggo helpdesk pingtest geen goed medium is. Alleen de Ziggo speedtest is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

dôh schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:57:
[...]

Het probleem ligt niet bij Ziggo, dus om de klantenservice daarmee te belasten lijkt me onnodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Exorcist schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:32:
[...]

Het probleem ligt niet bij Ziggo, dus om de klantenservice daarmee te belasten lijkt me onnodig
Tja, na vier routers geprobeerd te hebben ga ik toch echt denken dat het aan Ziggo ligt hoor ;). Ik zou niet weten waaraan anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Eldariel schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:49:
[...]

Tja, na vier routers geprobeerd te hebben ga ik toch echt denken dat het aan Ziggo ligt hoor ;). Ik zou niet weten waaraan anders..
Als je direct op het modem bent aangesloten, en je hebt de problemen niet, is je verbinding tot de Ubee (of Motorala for that matter) in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Exorcist schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:52:
[...]

Als je direct op het modem bent aangesloten, en je hebt de problemen niet, is je verbinding tot de Ubee (of Motorala for that matter) in orde :)
Ja klopt, maar het verschilt wel per tijd. Morgen ga ik maar even de hele dag testen (lees gamen) om te kijken of ik enige lag krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Welke types heb je nog meer geprobeerd naast die Netgear 3500 en de Linksys?
Beide vind ik namelijk niet denderend. De 3500 is sowieso een waardeloos ding, en linksys en ziggo gaat helaas niet altijd even goed samen. Probeer ergens een D-Link te scoren zou ik zeggen. Heb je uberhaupt de bekabeling tussen modem en router al eens gewisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Eldariel schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:50:
[...]

Ja klopt, maar het verschilt wel per tijd. Morgen ga ik maar even de hele dag testen (lees gamen) om te kijken of ik enige lag krijg.
Als je direct op het modem zit, doe dan 's een ping -t naar bijv. nu.nl . Na 10 minuten 's zien of je dan veel packet loss hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Welke draadloze adapter heb je ?
Is een serie van ik geloof realtek die laggen als wat.

Oplossing is een ander wifi kaartje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Timmert schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:53:
Welke types heb je nog meer geprobeerd naast die Netgear 3500 en de Linksys?
Beide vind ik namelijk niet denderend. De 3500 is sowieso een waardeloos ding, en linksys en ziggo gaat helaas niet altijd even goed samen. Probeer ergens een D-Link te scoren zou ik zeggen. Heb je uberhaupt de bekabeling tussen modem en router al eens gewisseld?
De speedtouch 780 die ik nog had liggen van KPN, en inderdaad nog een andere linksys. Typenummer weet ik even niet zo uit mijn hoofd.
Exorcist schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:59:
[...]

Als je direct op het modem zit, doe dan 's een ping -t naar bijv. nu.nl . Na 10 minuten 's zien of je dan veel packet loss hebt.
Goed idee, ga ik ook nog doen.
TRAXION schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:03:
Welke draadloze adapter heb je ?
Is een serie van ik geloof realtek die laggen als wat.

Oplossing is een ander wifi kaartje halen.
Had ik al gedaan. Zowel met een pci-kaartje als met zo'n usb-adapter lagged het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Nou, ik heb toch het idee dat de 'Premium draadloze router' van Ziggo het probleem is. Pings zijn goed direct op het modem. Op internet en hier las ik veel problemen met de 3500 van Ziggo. Misschien toch maar eens tijd voor een goede router.

Gister heb ik een Linksys router getest, deze deed het dus goed, maar het gevolg was dat ik prima kon internetten, maar iemand anders niet meer. Die raakte geen eens verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Eldariel schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:50:
Nou, ik heb toch het idee dat de 'Premium draadloze router' van Ziggo het probleem is. Pings zijn goed direct op het modem. Op internet en hier las ik veel problemen met de 3500 van Ziggo. Misschien toch maar eens tijd voor een goede router.

Gister heb ik een Linksys router getest, deze deed het dus goed, maar het gevolg was dat ik prima kon internetten, maar iemand anders niet meer. Die raakte geen eens verbonden.
Ja klopt, wat ik heir gelezen heb is dat de 3500 echt bagger is, maar dat de 3700 (die ik ook heb) één van de betere routers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
ulTimaS schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:56:
[...]

Ja klopt, wat ik heir gelezen heb is dat de 3500 echt bagger is, maar de 3700 (die ik heb) één van de betere is.
Dan toch maar even kijken naar een andere goede router. Maar ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat ik straks nog precies hetzelfde probleem heb met een router van +- 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn wel veel problemen met die Ubee modem betreffende de snelheid. Binnenkort komt er weer een firmware update welke mogelijk weer wat problemen op zou moeten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:03:
Er zijn wel veel problemen met die Ubee modem betreffende de snelheid. Binnenkort komt er weer een firmware update welke mogelijk weer wat problemen op zou moeten lossen.
Heb je enig idee wanneer die komt? En heb je misschien een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin werkt bij Ziggo, zodoende weet ik er van. Of het ook ergens publiekelijk beschikbaar is weet ik niet.

Ik weet ook niet wanneer de update precies komt (ze zullen eerst een aantal gebruikers laten testen en vervolgens in fases alle modems updaten), nog of het dit probleem op gaat lossen. Maar ik weet wel dat er veel problemen zijn met de Ubee modems (stabiliteit en snelheid) en dat Ziggo dus hart werkt aan een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Weer even een update: Ik heb nu mijn oude vertrouwde Linksys WRT54Gv2 erop gezet, en na een aantal ubee reboots werkt alles gewoon super. Geen lag meer, hoogstens 200ms met wireless. Alleen jammer dat het een G router is..

Mijn ouders willen nu weer dezelfde router van Ziggo hebben. (Als vervanging uiteraard). Als dat maar goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Neeheeee, niet doen! Ik kan er soms 3 uit de doos halen (nieuw!), die allemaal voor geen meter werken.
Overtuig je ouders alsjeblieft van de meerwaarde van een D-Link ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Timmert schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:12:
Neeheeee, niet doen! Ik kan er soms 3 uit de doos halen (nieuw!), die allemaal voor geen meter werken.
Ben ik aan het proberen. Ik heb ze nu zover gekregen dat ze hun geld (99 euro) terug willen voor de Netgear). Ziggo wou hem niet meteen terug, ze wouden eerst een email/brief/iets van netgear hebben. Of zoals de man aan de telefoon zij: Ja, daar zitten de toch iets meer technische mensen, en die weten meer dan ik, en kunnen waarschijnlijk zo zeggen wat het is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Timmert schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:12:
Grappig, ik heb er tot nu toe iets van 30 uitgeleverd. Ik heb er geen een gehad die niet werkt. 1x heb ik even lopen zoeken voor de juiste kanaalkeuze, maar dat was ook alles.
Maar ik log wel in op de router en haal de kanaalkeuze van de auto af en test hem dan met mijn laptop.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zijn dat de echte Netgears of de Ziggo branded dingen?

Wired werken ze echt prima, maar het wireless gedeelte is erg teleurstellend. Kanaal stel ik ook altijd handmatig in (kijk eerst even met netstumbler welke er ongeveer vrij is), B/G/N laat ik op automatisch staan, verander het SSID en de WPA key. Soms werkt dat prima, maar eigenlijk vaker niet dan wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Mijn ouders hebben een tp-link gekocht. (Die aangeraden wedrt in het Ziggo ervaringen topic). Aankomende week even aansluiten en genieten maar! (Hopelijk :P)

Pagina: 1