Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vette presentatiesoftware

Pagina: 1
Acties:

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:15
Ik was laatst bij een presentatie aanwezig en daar hadden ze een prachtige presentatie vooral door de software die ze gebruikten en ik wou aan ze vragen wat voor software dat was alleen ben ik dat vergeten |:(

Het zag er als volgt uit, 1 groot vel met daarop verspreid je afbeeldingen en tekst, en je begint dan bijvoorbeeld ingezoomd in het midden vervolgens klik je dat hij naar het volgende gebied moet gaan en zoomt hij uit en zoomt hij weer in op het nieuwe stukje.

Het werkte zeer soepel en zag er overzichtelijk uit!

Ik hoop dat iemand weet wat voor product dit is

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Microsoft PowerPoint?
OpenOffice.org Impress?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:36
Keynote ?

My favorite programming language is solder.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

:?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Klinkt als Prezi. Redelijk hot en vrij gratis.

• walletje-w
Wel een beetje dat effect uit de eerste 15 seconden alleen veel minder extreem. En het ging automatisch als je op je knop klikte voor het volgende gedeelte. Het zag er dus totaal niet uit als een dia maar als één groot papieren vel met daarop verspreid je content.

• walletje-w
xtra schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:47:
Bedankt! O+
Wat een geniale software, dat ik daar nu pas achter kom :X

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
walletje-w schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:48:
Het zag er dus totaal niet uit als een dia maar als één groot papieren vel met daarop verspreid je content.
Dit is bijna letterlijk hoe Prezi omschreven wordt op hun site, heb je daar al naar gekeken?

• walletje-w
siknu schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:54:
[...]

Dit is bijna letterlijk hoe Prezi omschreven wordt op hun site, heb je daar al naar gekeken?
Haha nee daar ben ik nu dus op gekomen door de reactie van xtra, maar blijkbaar ben ik goed in beschrijven.

Trouwens ik heb gelijk een account aan gemaakt en je kunt gewoon een account aanmaken door een e-mail adres van je school te gebruiken en je school website in te vullen. Werkt erg makkelijk en je hebt gelijk wat extra voordelen. Ik ben tevreden :*)

• RemcoDelft
xtra schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:47:
Ziet er leuk uit, maar: grote valkuil bij presentaties is om het te "flashy" te maken! Als er van alles beweegt op een functionele manier is dat prima, maar als voornamelijk het flashy opvalt i.p.v. de inhoud, is het niet goed. En het lijkt me best moeilijk om dit te gebruiken op een manier die daadwerkelijk functioneel is.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-11 19:05

Sorbo

Uw hulp in huis!

RemcoDelft schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:06:
[...]

Ziet er leuk uit, maar: grote valkuil bij presentaties is om het te "flashy" te maken! Als er van alles beweegt op een functionele manier is dat prima, maar als voornamelijk het flashy opvalt i.p.v. de inhoud, is het niet goed. En het lijkt me best moeilijk om dit te gebruiken op een manier die daadwerkelijk functioneel is.
Klopt, maar je moet ook onderscheid kunnen maken tussen creatieve en zakelijke presentaties. Bij die tweede kun je je dit soort dingen inderdaad niet veroorloven, maar voor het presenteren van een (creatief) concept draagt de vorm van de presentatie wel degelijk bij aan de inhoud. Hiervoor is prezi best een leuke optie.

Wel jammer dat de gratis optie een watermerk laat zien, vind ik dan weer jammer :P

• RemcoDelft
Sorbo schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:10:
[...]

Klopt, maar je moet ook onderscheid kunnen maken tussen creatieve en zakelijke presentaties. Bij die tweede kun je je dit soort dingen inderdaad niet veroorloven, maar voor het presenteren van een (creatief) concept draagt de vorm van de presentatie wel degelijk bij aan de inhoud. Hiervoor is prezi best een leuke optie.
Als je het bij een zakelijke presentatie voor elkaar krijgt om dit op een zinnige manier te implementeren, maak je natuurlijk wel helemaal de blits :)

• walletje-w
RemcoDelft schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:15:
[...]

Als je het bij een zakelijke presentatie voor elkaar krijgt om dit op een zinnige manier te implementeren, maak je natuurlijk wel helemaal de blits :)
Ik denk zelf ook inderdaad dat je het bijna overal wel voor kunt gebruiken, enkel moet je het met mate doen. Dat is gewoon belangrijk. En bij die presentatie waar ik dus deze software in het echt in gebruik heb gezien zorgde het ervoor dat ik gelijk werd beetgepakt en het overzicht niet verloor.

Doordat ik me heb aan kunnen melden met een educatief account wat iedereen kan die op school zit heb je geen last van dat watermerk en kun je bestanden privé houden.

Wie weet kun je het zelfs proberen (eigen risico) door je bedrijf in te vullen als school waar je werkt.

Ik heb in ieder geval nieuwe presentatie technieken voor school.

Ook een bijkomend voordeel is dat je je presentatie's nooit meer kunt vergeten en je geen presentatie software nodig hebt omdat het in de browser gebeurt. En de editor werkt ook nog eens erg lekker, soepel en intuïtief.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:33
Gaaaf inderdaad Prezi! Wel even in verdiepen om wat tofs eruit te halen, maar dat is het zeker waard!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik kan me prima voorstellen dat in een zakelijke presentatie je door middel van Prezo prima in staat bent om de structuur van je verhaal beter in beeld te brengen. Ik maak vaak mindmaps bij het voorbereiden / structureren van een presentatie en hiermee kun je die structuur duidelijker onderdeel maken van je presentatie.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Eerlijk gezegd vind ik het ontzettend storend en ik word er zelfs draaierig van. Veel te flashy.

Gebruik zelf overal de latex extensie 'beamer' voor, dat is ook in de (beta?) academische wereld redelijk de standaard.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RemcoDelft schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:15:
Nee hoor, vaak juist niet. Het gebruik van presentatie bling bling betekent eerder vaak dat je niet zoveel te melden hebt, dus mijn advies zou zijn het achterwege te laten. Inhoud, niet presentatie.

Zelfde als flashy animaties, schreeuwende backgrounds, felle kleuren, etc.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 08-05-2010 23:00 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• L01
  • Laatst online: 24-11 10:23

L01

gambieter schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:55:
[...]

Nee hoor, vaak juist niet. Het gebruik van presentatie bling bling betekent eerder vaak dat je niet zoveel te melden hebt, dus mijn advies zou zijn het achterwege te laten. Inhoud, niet presentatie.

Zelfde als flashy animaties, schreeuwende backgrounds, felle kleuren, etc.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens.
Vaak worden in het bedrijfsleven enorm eenvoudige presentaties gemaakt. Waarbij de aanblik alleen al resulteert in een slapend publiek. Wat veel mensen niet beseffen is dat een mens visueel ingesteld is. Een presentatie moet er dus aantrekkelijk uitzien om de aandacht van het publiek te trekken en vast te houden.

Bekijk ook deze presentatie over dit onderwerp:
http://video.academy.ism....urPresentation/index.html

Als deze tool nuttig wordt gebruikt kan dit zeker een meerwaarde bieden voor je presentatie.

[ Voor 31% gewijzigd door L01 op 08-05-2010 23:27 ]

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

L01 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:25:
Vaak worden in het bedrijfsleven enorm eenvoudige presentaties gemaakt. Waarbij de aanblik alleen al resulteert in een slapend publiek. Wat veel mensen niet beseffen is dat een mens visueel ingesteld is. Een presentatie moet er dus aantrekkelijk uitzien om de aandacht van het publiek te trekken en vast te houden.
Als je publiek in slaap valt, dan doe je het uberhaupt fout en zal het echt niet aan je dia's liggen ;) . Zoals met alles geld ook met visuele fratsen: "met mate". Het moet niet saai zijn, maar ook niet van de inhoud afleiden.

Het hangt er ook vanaf wat voor soort presentatie het is, en wat voor soort publiek. Maar goed, dat gaat allemaal wat off-topic :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• L01
  • Laatst online: 24-11 10:23

L01

De vraag is al beantwoord dus waarom niet? ;)

Ik merk dat je de presentatie uit mijn vorige post niet bekeken hebt?

[ Voor 8% gewijzigd door L01 op 08-05-2010 23:35 ]

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

L01 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:25:
[...]

Ik ben het hier niet helemaal mee eens.
Dan heb je gewoon niets boeiends te vertellen.

3/4 van de presentaties die ik zie is zonde ropmaak in LaTeX gemaakt (jep in beamer) en ik val zelden in slaap ;). Bij marketingmannetjes die vlug zijn met powerpoint daarentegen .... ;).

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

L01 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:35:
De vraag is al beantwoord dus waarom niet? ;)

Ik merk dat je de presentatie uit mijn vorige post niet bekeken hebt?
Ik heb er een stukje van bekeken. Maar de regel hier is: als een filmpje belangrijk is, dan mag je het samenvatten ;)

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-11 12:45
Ik heb zelf ook een presentatie mogen bijwonen welke door middel van Prezi werd gevisualiseerd. Zelf vond ik het erg storend en het was eerder afleidend dan ondersteunend.

Daarentegen denk ik wel dat de software potentie heeft, mits inderdaad (zoals eigenlijk al wel 5 keer in dit topic is geconcludeerd) goed wordt toegepast.

Zijn er anders mensen die een (Prezi) presentatie willen uploaden welke wel goed overkomt?

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Veel PowerPoint-presentaties zijn ook geen pretje. (zie filmpje.)

Om je presentatie volledig te verknallen of juist een prima aanvulling te geven maakt het volgens mij niet uit of je PowerPoint of Prezi gebruikt. De uitdaging is vooral om zoveel mogelijk mogelijkheden niet te gebruiken.

• walletje-w
MrPepper schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:13:
Ik heb zelf ook een presentatie mogen bijwonen welke door middel van Prezi werd gevisualiseerd. Zelf vond ik het erg storend en het was eerder afleidend dan ondersteunend.

Daarentegen denk ik wel dat de software potentie heeft, mits inderdaad (zoals eigenlijk al wel 5 keer in dit topic is geconcludeerd) goed wordt toegepast.

Zijn er anders mensen die een (Prezi) presentatie willen uploaden welke wel goed overkomt?
Stuur me maar een berichtje, dan kan ik je iets sturen wat ik nu zelf gemaakt heb. Het is voor een wedstrijd dus ik ga hem niet online zetten en hij is nog niet helemaal af, maar je krijgt een goed idee hoe ik het bijvoorbeeld mooi vind werken.

• walletje-w
Ik ben ondertussen druk bezig geweest samen met mijn teamgenotes om aan de presentatie te werken en wij hebben hem nu wel af. En ik vraag mij af wat jullie ervan vinden!

https://prezi.com/secure/...09e91c2c7af1e3f5bc32f556]

Graag een onderbouwde mening en iets meer dan "mooi" of "afschuwelijk!" :>

[ Voor 4% gewijzigd door walletje-w op 06-06-2010 16:04 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je hebt een "APP_ERROR". "Something seems broken".

• walletje-w
Boudewijn schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:07:
Je hebt een "APP_ERROR". "Something seems broken".
Nog steeds? Bij mij als ik op de link klik opent hij de presentatie.
Ik raad aan om trouwens bij more op full-screen te klikken en dan met de pijltjes volgende of vorige.

In de eisen stond dat het niet meer dan 4 dia's mocht wezen, als je je verbaasd over het korte aantal.

@boudewijn, uit je eerdere standpunten komt naar voren dat je het niet echt had op deze software ik hoop dus (als de presentatie het doet) ik jou ook een goede presentatie kan laten zien die duidelijkheid verschaft maar niet afleid O-) .

[ Voor 21% gewijzigd door walletje-w op 06-06-2010 16:12 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Weet niet meer wie er riep dat ie er draaierig van werd maar die wil ik een hart onder de riem steken: ik word het ook van de presentatie van walletje-w. De overgangen zijn mooi maar voor mij te snel en de afstand van de beweging is teveel. Die combinatie zorgt er voor dat ik me niet meer zo lekker voel. Dan heb ik liever de slomere en zachtere standaard fade-in/out overgangen die je bij standaard presentatie software krijgt. Als je met de presentatie die bewegingen wat korter en een stuk langzamer (2x zo langzaam misschien) kunt maken wordt het denk ik een stuk beter. Verder is ie qua design en layout wel prima. Misschien dat je de 5 punten op slide 3 nog wat kunt animeren zodat ze bij je praatje 1 voor 1 in beeld komen, dat maakt het volgen welk punt nou het actieve punt is wat makkelijker.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:07

Wish

ingwell

walletje-w schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:10:
[...]

Ik raad aan om trouwens bij more op full-screen te klikken en dan met de pijltjes volgende of vorige.

In de eisen stond dat het niet meer dan 4 dia's mocht wezen, als je je verbaasd over het korte aantal.

@boudewijn, uit je eerdere standpunten komt naar voren dat je het niet echt had op deze software ik hoop dus (als de presentatie het doet) ik jou ook een goede presentatie kan laten zien die duidelijkheid verschaft maar niet afleid O-) .
Geen app error, maar hij blijft in in de laadstand, dus er beweegt bijzonder weinig. Wel zie ik de volgende zinsnede staan:
This is our presentation about healt care improving through water with ozone.
Daar zit 1 grammaticale en 1 semantische fout in wat mijn Engels betreft:
This is our presentation about improving health care through treating(?) water with ozone
Tenminste, zonder je presentatie te hebben gezien, denk ik dat dit is wat je bedoelt.

No drama

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

walletje-w schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:10:
[...]

Ik heb Linux en krijg hem nog steeds? Uiteraard geef ik mijn mening ja, domweg ranten op dingen zonder verbeterpunten te noemen is nooit goed ;).

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11 14:21
Ik vind het wel duidelijk, de korte blokjes met statements zijn effectief, en het ziet er zeker beter uit dan de gemiddeld powerpointpresentatie. Het is me alleen niet duidelijk waarom de pomp twee keer afgebeeld staat, zonder noemenswaardig verschil. Daar wordt het wat rommelig van. Het beeld wordt sterker als je de pomp maar 1 x afbeeldt denk ik. En verder doet het engels her en der pijn om te lezen ;)

• walletje-w
http://dl.dropbox.com/u/4...0ozone%20purification.zip

Vanaf deze link is de presentatie ook te downloaden. Het is een rar bestand en als hij uitgepakt is het bestand "prezi" openen. Het is wel op flash georiënteerd dus weet niet of dat goed draait op linux. Heb daar te weinig ervaring mee (vermoed van wel).

Bedankt Marko_J
Ik ben wel benieuwd naar dat slechte engels, want dat kan ik dan direct doorschuiven naar mijn Engelse leraar die het gecontroleerd zou hebben!!

De waterpomp staat 2 keer afgebeeld omdat ik dit plaatje zo gemaakt heb in photoshop (eerst vormgegeven in sketch up) maar omdat het anders zo'n rommeltje werd met namen heb ik die 2e er nog bij gedaan voor de air and water pressure valves. En door tijdgebrek heb ik niet nog meer plaatjes kunnen maken (of verkeerde planning, het is maar hoe je het noemt (A))

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

De presentatie ziet eruit alsof je een grote poster hebt waar dan op delen wordt ingezoomd. Kun je dit nou ook op bijv. A3 laten uitprinten zodat je ook daadwerkelijk een poster hebt?

• Marko_J
Is dat tweede plaatje echt noodzakelijk? Ofwel; ga je tijdens je presentatie de exacte werking van de pomp in detail uitleggen? Als het alleen om een globale introductie van het concept gaat, dan zou ik het lekker weglaten namelijk :)

En het engels, ik zie geen spel- of grammaticafouten, maar de zinsopbouw is soms te herkenbaar 'nederlands'. Voorbeeld; "important is that mothers and children will benefit from clean water". Technisch niets mis mee denk ik, maar je zult het een engelsman niet snel horen zeggen.

"infected jerrycans are disinfected" klopt ook helemaal, maar het is gewoon geen mooie zin. Geinfecteerde jerrycans worden gedesinfecteerd... zodat ze niet meer geinfecteerd zijn ;)

"In developing countries health care will improve considerably because it is a better way of purification than the soap we know" - Bedoel je hier inderdaad te zeggen dat de hele gezondheidszorg er flink door zal verbeteren? Of gezondheid? En 'than the soap we know', klinkt echt heel raar.

En in de uitleg hoe het proces werkt wordt steeds van vorm veranderd. Kies een vorm en voer deze door.
- Pumping action generates spark
- Spark creates ozone
- Ozone purifies water
etc

"electric energy" > electricity?

"This is our presentation about healt care improving through water with ozone.", daar klopt geen reet van. Wellicht iets als 'Improving healthcare through ozonated water'

Maar het gaat nu wel erg off-topic..

• walletje-w
Marko_J schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:42:
Is dat tweede plaatje echt noodzakelijk? Ofwel; ga je tijdens je presentatie de exacte werking van de pomp in detail uitleggen? Als het alleen om een globale introductie van het concept gaat, dan zou ik het lekker weglaten namelijk :)
We leggen hier inderdaad de globale introductie uit van het concept maar wij (ons groepje) vinden het toch wel dusdanig belangrijk dat dit verteld wordt dat we het erin laten.
edit: ik denk dat je niet de 2e dia bedoeld maar het 2e plaatje, de waterpomp. Daar zou wat in kunnen zitten. Maar omdat deze dia waarschijnlijk blijft staan op het einde van de presentatie en er vervolgens nog vragen komen uit het publiek en de jury zullen mensen die toch interesse hebben in de afbeelding er langer naar kunnen kijken en dus snoepen we stiekem nog wat extra tijd.
En het engels, ik zie geen spel- of grammaticafouten, maar de zinsopbouw is soms te herkenbaar 'nederlands'. Voorbeeld; "important is that mothers and children will benefit from clean water". Technisch niets mis mee denk ik, maar je zult het een engelsman niet snel horen zeggen.

"infected jerrycans are disinfected" klopt ook helemaal, maar het is gewoon geen mooie zin. Geinfecteerde jerrycans worden gedesinfecteerd... zodat ze niet meer geinfecteerd zijn ;)

"In developing countries health care will improve considerably because it is a better way of purification than the soap we know" - Bedoel je hier inderdaad te zeggen dat de hele gezondheidszorg er flink door zal verbeteren? Of gezondheid? En 'than the soap we know', klinkt echt heel raar.
Goede punten! Daar had onze Engelse leraar ons best op mogen wijzen vind ik persoonlijk. Ook al hadden we hier misschien zelf ook nog langer op kunnen gaan zitten maar we zijn al bijna een week bezig geweest (tussen de gewone school dingen door) met verbeteringen.
En in de uitleg hoe het proces werkt wordt steeds van vorm veranderd. Kies een vorm en voer deze door.
- Pumping action generates spark
- Spark creates ozone
- Ozone purifies water
etc
Ja dom van ons. Top!
"electric energy" > electricity?
:+ :X
"This is our presentation about healt care improving through water with ozone.", daar klopt geen reet van. Wellicht iets als 'Improving healthcare through ozonated water'
Dit is de beschrijving van de presentatie en heb ik snel aangemaakt toen we begonnen, vervolgens totaal vergeten daar aandacht aan te schenken. Dus dat is inderdaad niet goed opgebouwd.
Maar het gaat nu wel erg off-topic..
Dat maakt me nu niet zoveel uit ;) Erg veel nuttige en bijna noodzakelijke tips! Hartelijk bedankt d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door walletje-w op 07-06-2010 19:00 ]

• walletje-w
En we hebben gewonnen!! *O* Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.195/987400001-987450000/987438401-987438500/987438477_5_tUiw.jpeg

Bedankt allemaal! Nu gaan we naar zweden (stockholm) om nederland te vertegenwoordigen op de world water week en doen we mee voor de stockholm junior water prize junior water prize :D

Verwijderd

Gefeliciteerd.

Ik ben erg onder de indruk van prezi (heb er net even 30 minuten mee gespeeld). Als je de standaard beamer/prosper templates gebruikt val je niet meer heel erg op bij conferenties. Terwijl dat toch is wat je wil. Ook vervallen mensen bij het gebruik van beamer/prosper/powerpoint vaak in de valkuil van eindeloze lijsten met bulletpoints en veel tekst.

Je moet de bewegingseffecten bij prezi wel met mate gebruiken. Ik heb ook nog niet een soort van "fade in" effect kunnen vinden in prezi. Dat zou wel mooi zijn. Ik speel nog even verder.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:49
Ik zit er ook even mee te spelen, misschien iets voor mijn eindpresentatie op school, maar weet iemand of dit ook goed werkt met een presentatie afstandsbedieninkje. Omdat ik steeds perse op het pijltje moet drukken om naar volgende scheet te gaan.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:33
is een FAQ van op de site zelf met info... beetje zelf zoeken :)

• Marko_J
Ik hoef eigenlijk nooit lang te wachten op de volgende scheet. Gaat redelijk vanzelf.
Pagina: 1