Catchall op een Cobalt RAQ?

Pagina: 1
Acties:

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Topicstarter
Ha,

Ik heb een probleem: Ik wil, net zoals je normaal bij sendmail in de virtusertable '@domein.nl' hebt, een catchall maken op een cobalt. Maar wanneer ik probeer in te voeren '@domein.nl' of '*@domein.nl' (ja, m'n fantasie is nu op ... :) ), wilt ie niet slikken :(

Iemand enig idee hoe je dit fixt? Want ik mag niet gewoon lekker met de hand met vi in de table gaan 'hacken', omdat anders die cobalt overlijdt ... Dus da's geen optie.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

@www.domein.nl
en als het een raq4 is, bij site settings niet vergeten e-mail server alias op te geven. dat moet: domein.nl zijn.
je moet niet raar opkijken dat het @www is, het werkt gewoon als *@domein.nl. probeer maar. succes

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmm... wat een onzin zeg van Cobalt, maar je hebt inderdaad gelijk. Het is
@www.test.nl
Om een catchall e-mail account te maken.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

naja, opzich is het geen onzin. je moet het je alleen effe aanleren. en weten. maar het staat duidelijk in de cobalt boekjes.

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Topicstarter
Op zaterdag 10 maart 2001 19:55 schreef blablablabla het volgende:
naja, opzich is het geen onzin. je moet het je alleen effe aanleren. en weten. maar het staat duidelijk in de cobalt boekjes.
Tja, en moet jij eens kijken waar in de gemiddelde colo de boekjes heengaan ... Juist, naar de /dev/prullenbak >:)

Modjes in action !!

-- © 2

Verwijderd

wil je er 1 hebben? ik heb er nog wel een paar liggen.

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Topicstarter
Op zondag 11 maart 2001 16:23 schreef blablablabla het volgende:
Altijd makkelijk :)

Modjes in action !!

-- © 2

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hé Peer kijk nog eens onder die tegel bij de airco, daar ligt papier voor een hele boekenkast :)

Anyway vind ik het een vreemde config. Als je mail "<alles>@domein.nl" wilt ontvangen moet je "@www.domein.nl" gebruiken, ipv (wat mij logischer lijkt) "@domein.nl".

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Dat gedonder met @www.domein.nl heb ik dus ook ....

Maak je een autoreponder aan ....krijg je mail van dat ding..stuurt de cobalt als afzender user@www.domein.nl

Kwamen die cobaltjes uit Belgie ??? hehehehe

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 09:23
Op zondag 11 maart 2001 16:23 schreef blablablabla het volgende:
Ik wil dr nog wel 1tje... mail me maar.

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-04 15:25

SAiKO

Grote Smurf

Schijnt trouwens een groot bekend probleem te zijn van cobalt RAQs: De catchall schijnt in veel gevallen ALLES te catchen!! Dus ook je pop en aliassen!! Let dus ff op!

Verwijderd

schijnt? kan je wat specifieker zijn? ik ben hier namelijk geen problemen bij tegen gekomen.

Verwijderd

Schijnt trouwens een groot bekend probleem te zijn van cobalt RAQs: De catchall schijnt in veel gevallen ALLES te catchen!! Dus ook je pop en aliassen!! Let dus ff op!
niet waar :+

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-04 15:25

SAiKO

Grote Smurf

das wat ashosting tegen mij verteld heeft..het zou problemen kunnen geven.
U kunt ook een catch-all emailadres maken. Dit doet u door bij aliassen @uwdomein.nl in te drukken. Wij raden u echter dit niet aan.
Op Monday 12 March 2001 23:49 schreef Xs2You het volgende:

[..]

niet waar :+

Verwijderd

Cobalt's zijn leuke apparaatjes voor mensen zonder know how zeggen ze. Maar ja dan moet je wel de boekjes eerst lezen :) Het is altijd handig Peer, we hebben ze op kantoor nog wel liggen die cobalt boekjes. Wist je trouwens dat een cobalt raq 3i met het os van de cobalt 4 gewoon perfect draait :) Daar gaat je upgrade gewoon te downloaden de iso files op ftp://ftp.nl.cobalt.com en wist je dat de standaard software van de cobalt raq 3 gewoon op een leuk pentiump pctje draait? Dan wel met wat aanpassingen zoals even dat lcd scherm eruit halen en de netwerkkaart aanpassen etc :) Werkt echt leuk!

Maar 1 goede tip RTFM!!!!! >:)

Verwijderd

Op Sunday 11 March 2001 16:23 schreef blablablabla het volgende:
:)

Verwijderd

raq3/4 iso op desktop pc? hoe heb je dat voorelkaar gekregen? aangezien de cobalt restore cd met bootp werkt. en voor zover ik weet, die cobalt software compleet van de bootrom afhankelijk is? het klopt wel dat een raq4 iso op een raq3 draait. dit is niet aan te bevelen aangezien normale raq3(i) niet genoeg geheugen hebben voor asp etc. maar als je er genoeg geheugen in propt (dimms), moet dat kunnen ja.

Verwijderd

Op Saturday 17 March 2001 20:29 schreef blablablabla het volgende:
raq3/4 iso op desktop pc? hoe heb je dat voorelkaar gekregen? aangezien de cobalt restore cd met bootp werkt. en voor zover ik weet, die cobalt software compleet van de bootrom afhankelijk is? het klopt wel dat een raq4 iso op een raq3 draait. dit is niet aan te bevelen aangezien normale raq3(i) niet genoeg geheugen hebben voor asp etc. maar als je er genoeg geheugen in propt (dimms), moet dat kunnen ja.
Opzich heel simpel je pakt een gewone pc met bootable cdrom en een raq 3 die installeer je eerst kaal met de iso. Daarna ga je de pc installeren met redhat 6.2 gewoon een standaard server installatie. Je doet een tar zcvf op de cobalt en met ftp sluis je het nieuwe cobalt os over naar de nieuwe redhat 6.2 machine. Doe een tar zxvf in de root van de redhat 6.2 machine. Even de /etc/rc.d/ scripts aanpassen en de netwerkinstellingen etc... Dus de hele mikmak en rebooten die handel.

Dan doe je iets van http://mijncobalt.pc.nl :) en hoppa!

Even nog erbij zeggen dat die bootrom ook wel omstreden kan worden door een boot diskette te maken met lan ondersteuning. Dat ga ik vanavond eens proberen als ik niks leuks heb te doen :) Ik laat het je wel weten...

Verwijderd

hmm.. lijkt mij dat de kernel ook nog wat aanpassingen nodig heeft. die hoef je niet opnieuw te compilen?

oowja. volgens mij is het zo dat de raq3 software op redhat 5.x is gebaseerd, en raq4 software op redhat 6.x. dus lijkt mij dat ook nog wel problemen geven.

Verwijderd

Op Saturday 17 March 2001 20:39 schreef blablablabla het volgende:
hmm.. lijkt mij dat de kernel ook nog wat aanpassingen nodig heeft. die hoef je niet opnieuw te compilen?
Nee ik heb geen aanpassingen gedaan aan de kernel. Om een of andere rede vind ik dat op redhat zo een werk. Op slackware gaat dat van make mrproper make menuconfig make dep make bzImage make modules make modules_install... Maar op redhat moet je dan van alles nog kopieeren.. Vind redhat eigenlijk best wel zuigen. :)

Verwijderd

enige wat je extra moet doen is je bzImage en system.map naar je /boot copieren, en lilo.conf aanpassen. valt best mee.

Verwijderd

Op Saturday 17 March 2001 20:43 schreef blablablabla het volgende:
enige wat je extra moet doen is je bzImage en system.map naar je /boot copieren, en lilo.conf aanpassen. valt best mee.
:) weet ik dat ook weer. Heb het niet zo op redhat systemen moet altijd teveel securitty updates downloaden en altijd alles in de gaten houden. Doe mij maar slackware. Maar ik zal binnenkort een cobalt maken en in de serverruimte gooien ken je er is mee pielen op een P III 800 met 512 mb geheugen dan is de cobalt een stuk leuker :)

Verwijderd

Wel als je simpelweg een ghostimage maakt van de harddisk van de cobalt, en deze in een computer stopt :)

Verwijderd

Op Saturday 17 March 2001 20:55 schreef Xs2You het volgende:

[..]

Wel als je simpelweg een ghostimage maakt van de harddisk van de cobalt, en deze in een computer stopt :)
Zo kan het ook :)

Verwijderd

eeeh.. zo werkt het dus niet. ik weet dit uit de praktijk dat dit niet gaat werken. wederom komt hier de bootrom weer kijken.
de bootrom is een soort bios van de cobalt, en die bios is alleen te benaderen via serialcable. er zijn op dat vlak teveel technische verschillen om de hardeschijf simpel weg in een normale pc te zetten.

Verwijderd

Op zaterdag 17 maart 2001 20:47 schreef wazzup2k het volgende:

[..]

:) weet ik dat ook weer. Heb het niet zo op redhat systemen moet altijd teveel securitty updates downloaden en altijd alles in de gaten houden. Doe mij maar slackware.
[..]
als je het goed doet, moet je op een slackware systeem net zoveel security updates doen dan op een redhat systeem. tis maar hoe je hem installeerd. ik ben persoonlijk een *bsd voorstander.

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 01:20 schreef blablablabla het volgende:
eeeh.. zo werkt het dus niet. ik weet dit uit de praktijk dat dit niet gaat werken. wederom komt hier de bootrom weer kijken.
de bootrom is een soort bios van de cobalt, en die bios is alleen te benaderen via serialcable. er zijn op dat vlak teveel technische verschillen om de hardeschijf simpel weg in een normale pc te zetten.
Lilo erop zetten zou kunnen helpen :)

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 01:22 schreef blablablabla het volgende:

[..]

als je het goed doet, moet je op een slackware systeem net zoveel security updates doen dan op een redhat systeem. tis maar hoe je hem installeerd. ik ben persoonlijk een *bsd voorstander.
Hmm dat heeft niets te maken met of je "het goed doet" het heeft meer te maken dat RedHat tegenwoordig veel beta en alpha versies gebruikt in zijn software en dat er voor RedHat omdat dat tien keer zo populair is dan slackware er voor RedHat meer exploits te vinden zijn.

Named en WuFTPD is natuurlijk een pre om die meteen te vervangen op beide distributies. :)

Even nog als toevoeging dat jij een BSD voorstander bent. Ik ben eerder een voorstander van SUN (SOLARIS dan wel). :)

Verwijderd

ik vraag me af of het zo simpel met lilo op te lossen is. maar als het jou gelukt is zal dat wel.

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 15:06 schreef blablablabla het volgende:
ik vraag me af of het zo simpel met lilo op te lossen is. maar als het jou gelukt is zal dat wel.
Mij was het by the way alleen gelukt met die redhat 6.2 oplossing... Zodra ik zin en tijd vind ga ik de rest eens proberen. :)
Pagina: 1