Windows schijven delen met computers buiten netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Bij mijn ouders vind ik het fijn om series te kunnen kijken vanaf mijn andere computer. Vorige week heb ik dus een webserver geïnstalleerd op mijn thuiscomputer, zodat ik live kan streamen vanaf mijn computer.

Ik zou ook graag vanaf de computer bij mijn ouders de map willen kunnen benaderen zoals dat intern normaal gaat via \\hostname en doorzoek de schijven maar.

Een mogelijkheid zou inloggen zijn op een VPN, maar ik weet niet hoe dat moet en of dat wel een makkelijke manier is. De computer bij mij thuis staat dus 24/7 aan en bevat gewoon streamende media op een aangesloten externe harde schijf. Thuis kan ik op mijn thuiscomputer en laptop heel makkelijk kijken, maar zou dat ook graag willen als ik bij mijn ouders was.

Dus gewoon de schijf mounten en streamen... het internet is snel genoeg en ik vind het overdreven om honderden gb's over te pompen. VLC met installatie van webserver is overigens ook wel redelijk, maar het kan altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Schijf delen buiten je netwerk is niet handig en aardig gevaarlijk, ik zou mezelf toch verdiepen in VPN technoogie als ik jou was. Volgens mij zijn hier ook softwarematige oplossingen voor, Hamachi bood zoiets in het verleden bijv. aan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:04

allure

Titaan fase 2/3

Je zou kunnen kijken of FTP een oplossing voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Windows heeft een ingebouwde ftp-server, dit lijkt me veel gemakkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Correct me if i'm wrong maar het is wel mogelijk om de mount die jij nu intern doet te strekken over het het WAN (en dan zonder VPN).

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

@ battler
Ja klopt, het kan wel. Maar is security-wise niet aan te bevelen.

Ik zou toch eens kijken naar VPN. Is niet zo heel moeilijk op te zetten, kijk bijvoorbeeld eens naar PPTP of OpenVPN. Hoewel ik met OpenVPN onder Windows (windows client & linux server) niet zulke goeie ervaringen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:34
battler schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:11:
Correct me if i'm wrong maar het is wel mogelijk om de mount die jij nu intern doet te strekken over het het WAN (en dan zonder VPN).
Bij de meeste providers wordt Netbios geblokkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:56
Forget it. Meeste providers blokkeren nou juist de poorten die nog zijn om schijven te sharen (en gelukkig maar, gezien het aantal virussen wat daarvan gebruik maakt(e)). VPN dus, en/of RDP en je schijven "meenemen".

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Als ik het goed begrijp ben je op zoek naar iets WebDAV-achtigs?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1