H.264/AAC met ConvertXtoDVD niet geslaagd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een film gekeken met een H.264/AAC-indeling (.mp4) die geript is van een Blue Ray (BDRip dus). De beeldkwaliteit op mijn laptop was zééééér goed en ik wilde deze film dan ook op DVD branden om hem vervolgens op mijn TV te kunnen zien (i.p.v. zo'n klein 15 inch scherm).

Deze film heb ik geconverteerd en gebrand met behulp van ConvertXtoDVD, omdat je ook gelijk de ondertiteling (.srt) erbij kan invoegen en het een zeer makkelijk te gebruiken progje is (naar mijn mening).
Eenmaal in de DVD-speler afgespeeld, viel de kwaliteit van het beeld vies tegen :(
De audio was wel gewoon goed.

Ik denk dus dat ConvertXtoDVD de kwaliteit van de film met een H.264-indeling heeft aangetast (anders gecodeerd?) waardoor het er op TV minder mooi uit ziet dan op mijn laptop.

Wat ik mij dus afvraag:
Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen en hoe ik dezelfde beeldkwaliteit kan behouden zoals die op mijn laptop is? Mijn DVD-speler speelt helaas geen .mp4 bestanden af...

Ik heb trouwens niet zo superveel verstand van coderen, bitframes enz...dus hoor graag of er extra info nodig is om deze vraag te kunnen beantwoorden. Ik heb trouwens gebruik gemaakt van de 'search' knop maar heb helaas niks kunnen vinden waar ook ik wat aan heb....of ik heb het over het hoofd gezien... :$

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 15:55
Een DVD speler kan over het algemeen maar 1 formaat aan MPEG2 met (in het geval van PAL) een resolutie van 704x576 pixels.

Een goede blu-ray rip heeft een resolutie van 1920x1080 (of 1280x720)
Tevens heeft de h.264 een veel betere compressie dan MPEG2 (waardoor er een betere kwaliteit in de zelfde bestandsgrote past)

Wat programma´s zoals ConvertXtoDVD doen is de resolutie verkleinen en de film overzetten naar de MPEG2 codec, dit zorgt er dus voor dat de film een veel lagere resolutie en een lagere kwaliteit krijgt, en er dus een stuk slechter uit ziet dan de originele film.

Je zult dus nooit een Blu-ray rip om kunnen zetten naar iets wat je DVD-speler snap en de zelfde kwaliteit behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eXcyle schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:02:
Een DVD speler kan over het algemeen maar 1 formaat aan MPEG2 met (in het geval van PAL) een resolutie van 704x576 pixels.

Een goede blu-ray rip heeft een resolutie van 1920x1080 (of 1280x720)
Tevens heeft de h.264 ......
Oh okee. Dus als ik het goed begrijp, hoef ik niet verder te zoeken naar een ander programma dat een h.264 (.mp4) om kan zetten naar DVD met dezelfde kwaliteit als ik op mijn laptop heb...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Nee, je hoeft niet verder te zoeken, omdat het gewoonweg niet mogelijk is. Het enige wat je zou kunnen bekijken of je DVD4 of DVD9 hebt gebruikt; oftewel: single/dual layer. Als je de opslag capaciteit van een dual layer DVD kunt gebruiken (8,7GB ofzo), dan kan de compressie minder "ruw" dan met slechts een single-layer DVD.

Feit is en blijft dat je op een resolutie 1/5e van Full HD blijft werken, en mpeg2 écht een hele andere slag is dan H264.

Wil je je HDTV van leuk beeld voorzien, sluit dan je laptop aan met een HDMI kabel, schaf een streamer kastje aan, bouw een HTPC, of ga voor bluray. Transcoden naar een Xbox360 of PS3 werkt ook wel leuk. Zat alternatieven voor DVD als je een leuke HDTV hebt.