Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een server opgezet (Windows Server 2003 op een HP proliant) die via een Link USB netwerk verbinding heeft met onze Linksys draadloze router. Mijn computer heeft via een wireless netwerkkaart ook draadloos verbinding met deze router. Mijn probleem is dat ik mijn server via remote desktop bereikbaar wil maken voor andere mensen , lokaal lukt dit prima (Doe ik gewoon via de naam van mijn server maar zou ook met het ip van de router moeten kunnen toch?) maar als ik de server van buiten ons netwerk wil bereiken via rdp moet ik als het goed is alleen bij het onderdeel waar ik nu de naam invoer het IP van mijn router invoeren toch? Echter kan ik dit IP niet achterhalen , als ik naar de website www.mijnip.nl ga geeft hij aan dat mijn Server het ip adres 62.163.118.xx heeft. Dit is precies hetzelfde IP adres als mijn computer. Ze kunnen wel beiden tegelijk op internet. Hoe kan ik het juiste IP van mijn server achterhalen om op die manier andere mensen van buiten het netwerk erop te laten?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 04:18
Die website ziet enkel jouw internet IP, het IP dat jouw router heeft dus. De adressen binnen jouw eigen netwerk ziet ie niet omdat jouw router deze interne adressen vertaalt naar het internet IP(dat heet Network Address Translation, NAT).

[ Voor 5% gewijzigd door FatalError op 08-05-2010 19:42 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ok bedankt voor de snelle reactie.
Maar om mijn server van buiten ons netwerk te bereiken wat moet ik invoeren? Met het IP van de router lukt het niet , moet ik dan achter dat IP nog iets intikken waardoor die word doorgelinkt naar mijn server ipv de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:05

allure

Titaan fase 2/3

Je router reageerd op poort80? zoja, dan zul je die interface uit moeten zetten en poort 80 moeten forwarden naar het internet ipadres van de server.

Moment, even de Ts GOED lezen...

Als je je server van buitenaf wil bereiken met Remote desktop zul je poort 3389 moeten forwarden naar het ip van je server.
Om van buitenaf verbinding te krijgen met je server moet je dan in plaats van de naam van je server, het EXTERNE ipadres van je internetverbinding moeten invoeren.

[ Voor 64% gewijzigd door allure op 08-05-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 18:12
Het gaat toch om rdp? Hij moet dus poort 3389 forwarden op zijn router naar zijn server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Het gaat over RDP. Dat is poort 3389.

Wil je trouwens nooit meer iemand adviseren de webinterface van een router uit te schakelen, voor zover dat uberhaupt mogelijk is ;)

rfender1: je moet in de router portforwarding aanzetten op poort 3389 naar het interne IP van je server. Dan kan vanaf de buitenkant je server via RDP benaderd worden op het externe IP.

* Dysmael slaps Craven87 around with a large trout.

[ Voor 45% gewijzigd door Dysmael op 08-05-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat begrijp ik niet helemaal? Ik ben vrij nieuw met dit alles. Als ik inlog op de router waar kan ik dan zien op welke poort hij 'reageerd' ? En hoe werkt / wat is forwarden precies?

bvd

Edit : ja gaat inderdaad om RDP poort 3389 , maar ik ben nogal verward waar ik nu mijn externe ip kan zien? 62.163.118.xx geeft mijnip aan , dat zou dus de ip van mijn router --> Inet moeten zijn? En hoe forward ik? Als ik het goed begrijp is dat dat ik alles wat binnekomt op de router doorstuur naar mijn server? hoe werkt dit?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

RolfLobker schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:07:
Het gaat over RDP. Dat is poort 3389.

Wil je trouwens nooit meer iemand adviseren de webinterface van een router uit te schakelen, voor zover dat uberhaupt mogelijk is ;)
Ik las de TS te snel en miste wat essentiele dingen, ik dacht dat hij een website public probeerde te krijgen. De interface van een router valt vaak prima uit te schakelen hoor O-) Maar niet nodig in deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:09:
Ok dat begrijp ik niet helemaal? Ik ben vrij nieuw met dit alles. Als ik inlog op de router waar kan ik dan zien op welke poort hij 'reageerd' ? En hoe werkt / wat is forwarden precies?

bvd
Welke router gebruik je?
op http://portforward.com/ kun je een HOW-TO vinden hoe je een poort moet forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Linksys WRT54GL router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 00:19
De daadwerkelijke internet verbinding komt binnen op je router, je router zorgt er vervolgens voor dat je computers op internet kunnen, de techniek die hier voor zorgt heet NAT.

Je router heeft 2 IP-adressen, de ene 62.163.118.xx deze zit aan de buiten kant (op het internet dus), de andere meestal iets in de geest van 192.168.1.250 zit aan de binnenkant (je LAN / Netwerk)

Als ik vanaf mijn PC met RDP verbinding maak met 62.163.118.xx kom ik op je router uit, want dat is het enige wat van buiten je netwerk te zien is, je router weet vervolgens niet wat die met RDP aanmoet (er draait echter geen remote desktop op je router) dus mijn PC geeft terecht aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden, en sluit de RDP client weer af.

Wat je hier dus aan kan doen is in je router aangeven dat als er vanaf internet een RDP verbinding binnen komt deze naar het locale IP-adress van je server moet worden doorgestuurd (dit heet Portmappen, of in sommige routers Virtual Server).

Hoe dit moet staat meestal wel in de handleiding van je router beschreven.

Hiervoor moet je een aantal dingen weten;
• De poort van RDP, dit is 3389
• Het IP adress van je router;
kan je vinden door via start --> uitvoeren --> CMD en dan in het zwarte venster wat je krijgt intikken ipconfig, hier moet je de waarde achter "Default Gateway" hebben
• En het ipadres van je computer
zelfde stappen, maar dan de waarde achter "Ip Adress"

edit:

Spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Hierzo, gewoon stap voor stap volgen :)
http://portforward.com/en...RT54GL/Remote_Desktop.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ok bedankt , fijne uitleg zodat het voor mij wat duidelijker word.

Default gateway: 192.168.1.1 en IP 192.168.1.104.

Inderdaad als ik probeerde met alleen het 62.163.118.xx ip in te loggen op de server gaf RDP meteen een foutmelding.
Ik moet in de router dus aangeven dat alles via een bepaalde poort (Poort 3389 in dit geval voor RDP) door moet worden gezet naar het locale IP van mijn server moet worden gestuurd? (192.168.1.104) Ja toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt dan ga ik het nu ff uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 00:19
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:24:
Hey,

Ok bedankt , fijne uitleg zodat het voor mij wat duidelijker word.

Default gateway: 192.168.1.1 en IP 192.168.1.104.

Inderdaad als ik probeerde met alleen het 62.163.118.xx ip in te loggen op de server gaf RDP meteen een foutmelding.
Ik moet in de router dus aangeven dat alles via een bepaalde poort (Poort 3389 in dit geval voor RDP) door moet worden gezet naar het locale IP van mijn server moet worden gestuurd? (192.168.1.104) Ja toch?
Klopt, en hierna kan je van buiten je netwerk gewoon verbinding maken naar je internet IP (62.163.118.xx)
houd er trouwens even rekening mee dat je dit bij de meeste routers vanaf je eigen computers niet kan testen, het testen moet dus echt vanaf een andere internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Je portforwarding werkt ;) Nu moet je je Ip-adres uit je startpost halen.
Nouja, het hoeft niet maar je servertje zou t wel eens heel druk kunnen krijgen met Rdp-reqs ;)

[ Voor 40% gewijzigd door allure op 08-05-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eXcyle schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:28:
[...]

Klopt, en hierna kan je van buiten je netwerk gewoon verbinding maken naar je internet IP (62.163.118.xx)
houd er trouwens even rekening mee dat je dit bij de meeste routers vanaf je eigen computers niet kan testen, het testen moet dus echt vanaf een andere internet verbinding.
Ok , ik heb het zojuist wel vanaf mijn PC naar de server getest , eerst kon dit alleen via de naam van mijn server en zodra ik het via het router IP (62.163.118.xx) probeerde ging het mis. Ik heb net de stappen gevolgd voor het forwarden en nu lukt het wel met het IP adres ipv de naam dus als het goed is werkt het nu wel?

Ik probeer het binnekort vanaf een ander netwerk om zeker te zijn maar volgens mij is het goed zo :)

Heel erg bedankt iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Edit: hij werkt inderdaad. Ik kom in het inlogscherm.

Post de volgende keer niet je echte externe IP adres mee i.c.m. dit soort topics ;) Het kan niet zo heel veel kwaad maar is toch beter om achterwege te laten.

[ Voor 58% gewijzigd door Dysmael op 08-05-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal in Edit wel even weghalen dan
Pagina: 1