Toon posts:

Van MiniDVbandje naar DivX, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een eigengemaakt filmpje op een MiniDV bandje staan.
Ik heb een speciale videorecorder op mijn computer aangesloten waar DV bandjes inkunnen.
En dan heb ik een proggie om hem op schijf te zetten. Dat wordt en Avi bestandje als ik het goed heb.

Is er geen proggie om het meteen van dat bandje naar DivX om te zetten??

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27
tsjonge jonge UTFS

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 21:38 schreef jordyb het volgende:
Ik heb een eigengemaakt filmpje op een MiniDV bandje staan.
Ik heb een speciale videorecorder op mijn computer aangesloten waar DV bandjes inkunnen.
En dan heb ik een proggie om hem op schijf te zetten. Dat wordt en Avi bestandje als ik het goed heb.
Is er geen proggie om het meteen van dat bandje naar DivX om te zetten??
Welk progie gebruik je om DV om tezetten naar AVI op je schijf.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Pinnacle Studio 7 kan dat!
Op vrijdag 09 maart 2001 21:52 schreef ddc het volgende:
tsjonge jonge UTFS
Heb je zelf al eens gekeken? 13 pagina's in AV&H aan resultaten.
Op heel GoT 26 pagina's ofzo.

• Sieking
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-12-2023

Sieking

Freelance ITer

Het is héél simpel:
In Adobe Première gewoon je filmpjes achter elkaar op de tijdlijn plakken (eventueel met overgangen) laten renderen (= Enter) nu via file -> export naar een avi exporteren en als codec de DivX Codec selecteren. Je kan nu nog wat spelen met de compressieverhouding, maar volgens mij kan je geen max grootte opgeven dus dan moet je een beetje schipperen.

If you can't take the heat, get burried!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01 17:13
Op maandag 25 maart 2002 11:41 schreef Sieking het volgende:
Het is héél simpel:
In Adobe Première gewoon je filmpjes achter elkaar op de tijdlijn plakken (eventueel met overgangen) laten renderen (= Enter) nu via file -> export naar een avi exporteren en als codec de DivX Codec selecteren. Je kan nu nog wat spelen met de compressieverhouding, maar volgens mij kan je geen max grootte opgeven dus dan moet je een beetje schipperen.
OK, nu het volgende. Ik heb Premiere, ik gebruik DivX codec voor video (en in VirtualDub MP3 voor audio voor dezelfde video), maar in tegenstelling tot de DVD's die ik gekopieerd heb naar DivX, geven mijn eigen DV-video's in DivX formaat een veel hogere proc. belasting bij gelijke compressie instellingen. Bij volledig scherm kan mijn pc het zelfs niet eens meer aan en gaat het stotteren (AMD 1700+)

Iemand een idee?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
Het maken van divx'jes is al regelmatig besproken en ook de problemen die daarbij kunnen optreden zijn al vrij goed behandeld.

je kan bijvoorbeeld [search=divx maken]

en in dit topic geeft JvS wat handige links:
[topic=520914]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.