[htaccess] redirect (wel/geen) iPhone of iPad

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Ik heb een site met daarop een Flash applicatie, voor de mensen met een iPhone (site bevat tool voor iPhone game) stuur ik de mensen met een iPhone door voor de webapp. Mensen met een PC die de iPhone url bezoeken worden teruggestuurd naar de gewone URL.

Gebruik nu de volgende (werkende) htaccess scriptjes:

Op de basis URL (voor PC/Mac gebruikers) http://werule.moodbenders.nl/:
code:
1
2
3
4
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} iPhone
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/iphone
RewriteRule .* /iphone [R]

In de map met webapp (voor iPhone bezitters http://werule.moodbenders.nl/iphone/:

code:
1
2
3
4
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} !iPhone
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/iphone
RewriteRule .* http://werule.moodbenders.nl/ [R]

Dat was al puzzelen maar werkt prima. Nu heeft de maker van het spel mijn URL lopen twitteren wat wel grappig is maar daardoor komen ook de vragen binnen.

Nu kreeg ik net de vraag van iemand met een iPad dat zij niet op de http://werule.moodbenders.nl/iphone/ terecht kon komen. Klopt natuurlijk ook want de iPad heeft 'iPad' in de regel van USER_AGENT staan.

Ik heb al wat zitten proberen met [OR] en regel toevoegen maar of het één of het ander werkt niet meer. Omdat de pagina nu wel druk bezocht wordt durf ik ook niet teveel te proberen.

Kan iemand me helpen en de iPad aan mijn lijstje toevoegen zodat hij ook bij de welles/nietes van de iPhone komt te staan en gelijk behandeld wordt?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Aangezien regexes gewoon werken kun je in gevalletje 1 gewoon "iPhone|iPad" gebruiken.

Hoe dat "groeppeert" met dat uitroepteken in geval 2 weet ik (nog) niet. :P

Hm, volgens mijn testjes kun je ook probleemloos "!iPhone|iPad" gebruiken. Apache 2.2.15 hier :)

[ Voor 23% gewijzigd door Osiris op 08-05-2010 18:26 ]

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Osiris schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:23:
Aangezien regexes gewoon werken kun je in gevalletje 1 gewoon "iPhone|iPad" gebruiken.
Hoe dat "groeppeert" met dat uitroepteken in geval 2 weet ik (nog) niet. :P

Hm, volgens mijn testjes kun je ook probleemloos "!iPhone|iPad" gebruiken. Apache 2.2.15 hier :)
Ga ik dat toch maar even proberen :) was net door je post weer aan het googelen op htaccess !iphone|!ipad maar deze post was alweer 4e, Google lijkt wel live ;)

edit:
Geeft in ieder geval geen errors, ik zal die chick met de iPad eens een e-mail sturen

edit:
Iemand op twitter die blij zat te tweeten dat ze met een iPad in NYC aan het spelen was heb ik even laten kijken en ze zij dat ze dacht dat ze op de webapp uit kwam :)

[ Voor 20% gewijzigd door OzBoz op 08-05-2010 19:16 ]

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
De basis vraag is opgelost maar nu wil ik eigenlijk dat Google Adsense wel bij de /iphone URL kan. Ik heb het volgende geprobeerd maar als ik kijk via een site die Google spoofed krijg ik een 302 terug. Hoe krijg ik dit aangepast zodat Google wel toegang heeft?
code:
1
2
3
4
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} !iPhone|iPad|iPod
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/iphone
RewriteRule .* http://werule.moodbenders.nl/ [R]

Ik had de tweede regel aangepast in het volgende maar zonder succes:
code:
1
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} !iPhone|iPad|iPod|Mediapartners-Google*

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 17:38
Een 302 is wat je doet, dat is een redirect naar die andere site :) Een normale client zal dit "snappen" en begrijpen dattie eigenlijk daar moet kijken in het vervolg. Je krijgt als het goed is wel gewoon de site te zien, maar met een 302 header.

[ Voor 48% gewijzigd door _eXistenZ_ op 10-05-2010 17:58 ]

There is no replacement for displacement!

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
_eXistenZ_ schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:58:
Een 302 is wat je doet, dat is een redirect naar die andere site :) Een normale client zal dit "snappen" en begrijpen dattie eigenlijk daar moet kijken in het vervolg. Je krijgt als het goed is wel gewoon de site te zien, maar met een 302 header.
Mmm maar juist die iPhone/iPod/iPad en Google moeten hier niet geredirect worden, daar zorgt de ! voor. Normale PC's en mac's worden door deze htaccess terug gestuurd naar werule.moodbenders.nl en de andere devices mogen zeg maar blijven (en Google). .htaccess staat dus ook in werule.moodbenders.nl/iphone

Of begrijp ik je verkeerd :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nee, je begrijpt _eXistenZ_ niet verkeerd, _eXistenZ_ begrijpt zelf niet dat Google nooit moet redirecten, maar altijd gewoon de pagina die hij opvraagt moet kunnen indexeren ;)
Pagina: 1