Soms ga ik dingen op m'n linux to-do lijstje stiekem uit de weg, maar vandaag is dat anders, ik ga er gewoon voor! The situation: Ik heb dual-boot opstelling met Windows 7 en Ubuntu 10.04 . Prachtig
(ja, linux dedicated zou nog mooier zijn
) Nu is het zo dat ik nog wel eens wat download bijvoorbeeld naar m'n /home/pictures map. Een dag later bezoek ik windows maar kan ik uiteraard niet bij het bestand. Nu zijn er diverse mogelijkheden, maar ik wilde ook wel weten of ik niet het wiel opnieuw aan het uitvinden ben. Geachte tweakers, hebben jullie ook te maken met dit probleem, en hoe pakken jullie dit aan?
Nu had ik zelf wel iets grappigs bedacht. Is het idee om bij startup van ubuntu een rsync command uit te voeren die nieuwere files uit de "my pictures" map van windows overzet naar linux. Dan ga ik daar een poosje in verpozen, en bij afsluiten van ubuntu weer een rsync check die bijvoorbeeld files die er in de linux sessie zijn bijgekomen naar de windows partitie schrijft. Nu kwam ik in mijn rondklikken op internet al tegen dat rsync niet bidirectional kan syncen. Nu heb ik echt even een zaterdag-hoofd, gaat dat een probleem worden?
Nu had ik zelf wel iets grappigs bedacht. Is het idee om bij startup van ubuntu een rsync command uit te voeren die nieuwere files uit de "my pictures" map van windows overzet naar linux. Dan ga ik daar een poosje in verpozen, en bij afsluiten van ubuntu weer een rsync check die bijvoorbeeld files die er in de linux sessie zijn bijgekomen naar de windows partitie schrijft. Nu kwam ik in mijn rondklikken op internet al tegen dat rsync niet bidirectional kan syncen. Nu heb ik echt even een zaterdag-hoofd, gaat dat een probleem worden?
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB