[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
@atlas voor zover ik weet ruikt stof niet naar een brand;d
Je wil namelijk echt niet dat ie je andere hardware naar de kl*te helpt hoor.
Koop een A-merk voeding, wil je zeker zijn van kwaliteit. Dan kun je ook met een gerust hart je PC laten draaien.
Ik spreek met een steekvlam uit ervaring, Het gebeurde bij mij ´s nachts. Eerst knetterde de voeding en daar werd ik wakker van. Toen ik ging kijken kwam er ineens een steekvlam aan de achterkant uit. Snel trok ik maar de stekker eruit.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Als ik jou was zou ik gewoon een nieuwe kopen van een beter merk (Zalman, be quiet, dat soort dingen) en niet iets van Spire of Thermaltake ofzo...
*lolcode gebruikt al 3 jaar dezelfde Zalman voeding, en deze zit tegenwoordig in een PC die 24/7 aanstaat. Nooit ergens een probleem mee gehad*
Enermax, Corsair, OCZ, CoolerMaster, Antec, XFX.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Lekkende condensatoren stinken niet naar brandluchtkfaessen schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:45:
Vaak is die brandlucht een lekkende condensator in de voeding, dat is heel moeilijk te zien. Voeding weggooien en een nieuwe kopen als het inderdaad de voeding is die je ruikt. Je ruikt het ook als de pc uit staat. Ga je zo verder dan mag je misschien binnenkort in het ergste geval de brandverzekering aanspreken, zo doorgaan betekend uiteindelijk dat de voeding doorbrand wat met behoorlijk wat vonken of een steekvlam gepaard gaat.
Dat kan ook stof gewoon zijn.Ik spreek met een steekvlam uit ervaring, Het gebeurde bij mij ´s nachts. Eerst knetterde de voeding en daar werd ik wakker van. Toen ik ging kijken kwam er ineens een steekvlam aan de achterkant uit. Snel trok ik maar de stekker eruit.
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Knap dat jij in mijn voeding hebt kunnen constateren dat een lekkende condensator, stof lekt.Atlas schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:49:
[...]
Lekkende condensatoren stinken niet naar brandlucht
[...]
Dat kan ook stof gewoon zijn.
Ik heb de voeding helemaal uit elkaar gehaald en er lekte 1 condensator, waarschijnlijk had die lekkage de kortsluiting veroorzaakt wat het geknetter verklaarde. De steekvlam zal wel zijn gekomen omdat die condensator "ontplofte".
Overigens stinken die lekkende condensator wel degelijk naar brandlucht.
Houd er rekening mee dat er in de voeding niet met 5-12V wordt gewerkt zoals op een moederbord, als op een moederbord een condensator lekt zal er waarschijnlijk minder gebeuren.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Echter zou ik met een voeding van 14 euro geen enkel risico lopen en hem er z.s.m. uit halen. Dan gelijk een A merk voeding kopen en inbouwen. Zeker die goedkope voedingen hebben namelijk mochten ze "ploffen" de eigenschap om meerdere onderdelen mee te nemen in de val, ik weet inmiddels dat een A merk (in ieder geval Antec) dat ook kan maar de kans daarop is kleiner.
Sowieso zou ik het risico niet nemen om een voeding van 14 euro in mijn pc te zetten.
Ik zeg nergens dat een condensator stof lekt.kfaessen schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:48:
[...]
Knap dat jij in mijn voeding hebt kunnen constateren dat een lekkende condensator, stof lekt.
Die steekvlam kan ook van hele andere componenten komen dan de condensator, ook van stof.Ik heb de voeding helemaal uit elkaar gehaald en er lekte 1 condensator, waarschijnlijk had die lekkage de kortsluiting veroorzaakt wat het geknetter verklaarde. De steekvlam zal wel zijn gekomen omdat die condensator "ontplofte".
Ik heb er nu al ongeveer 200 vervangen, en naar brandlucht stinken doen ze echt nietOverigens stinken die lekkende condensator wel degelijk naar brandlucht.
Ik weet hoe een voeding in elkaar zit, heb er zelf ook een groot aantal al gefixed. De condensatoren die ik daarin vervangen heb (en dus kapot waren), waren allemaal <35Volt elco's. Dezelfde die op moederborden zitten. In het 230Volt circuit ben ik ze nog nooit kapot tegengekomen.Houd er rekening mee dat er in de voeding niet met 5-12V wordt gewerkt zoals op een moederbord, als op een moederbord een condensator lekt zal er waarschijnlijk minder gebeuren.
Zoek eens met google op 'stofexplosie', dan zul je zien dat stof wel degelijk een grote steekvlam kan veroorzaken
Ik heb het hier ook al eens meegemaakt, pc draait heel goed, krijg je na een tijdje een brandlucht en na een nadere controle blijkt dat de fan niet meer draait.
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.