Win7 installeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik weet weinig van pc’s en heb een nieuwe 2e hands computer gekocht. Op deze pc staat windows xp 2-maal geinstalleerd (op de c-drive en de d-drive; bij opstarten kun je kiezen welke je opstart). Deze Windows XP’s zijn van de oude eigenaar en hiervoor heb ik geen licentie. Ik ben van plan Windows 7, welke ik heb gekocht, te installeren.

Ik wil hierna nog steeds kunnen opstarten met Win7 en WinXP (voor als je problemen met 1 van de 2 ervaart). Ik zou Win7 op de d-drive willen installeren en WinXP op de c-drive. Ik heb echter geen licentie voor WinXP. Maar ik heb wel eens begrepen dat als onderdeel van Win7 je ook in WinXP kunt opstarten. Klopt dit?

Groeten,
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat is VirtualXP, virtueel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ben je niet in de war met het starten van een programma in 'XP modus'?

Aangezien jij geen licentie hebt voor windows XP en je eigenlijk een probleem creëert dat er nog niet is (stel dat ik problemen ervaar...), zou ik lekker alleen Windows 7 installeren.

Je kunt wel Dualboot installeren hoor, maar ik zie er in dit geval het nut niet zo van in. Als er geen bestanden op die PC staan die jij wilt bewaren zou ik de partities gewoon wegknikkeren, opnieuw indelen en lekker alleen Windows 7 gaan draaien. Mijn voorkeur gaat uit naar 1 partitie voor Windows en programma's en 1 partitie voor overige data.

Het indelen van partities kan tijdens de Windows 7 installatie (ik denk dat je dan wel ergens voor geavanceerde opties moet kiezen wanneer je aan moet geven waar Windows geïnstalleerd moet worden).

[ Voor 14% gewijzigd door saviour op 08-05-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als die XP die op die machine staat een oem versie is dan is die gekoppeld aan die pc en is die licentie nu van jou. Dan moet er wel ergens een sticker op de pc met de key plakken.

Maar, indien je die windows 7 gekocht hebt als oem dan is die in principe ook niet legaal. Dus daar moet je ook mee oppassen. Ik vermeld het maar even omdat je aangeeft zelf niets van computers te kennen.

Om die XP-mode te installeren en te gebruiken heb je een Windows 7 professional of ultimate nodig.

En als je een dual boot wilt met XP en win7 moet je even opletten welke hdd/partitie. Tijdens de installatie zijn er geen station letters beschikbaar dus je zal niet zien welke C: is en welke D: alleen eventueel aan de grootte of hoe vol die hdd/partitie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nickkk schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:39:
Deze Windows XP’s zijn van de oude eigenaar en hiervoor heb ik geen licentie. Ik ben van plan Windows 7, welke ik heb gekocht, te installeren.

Ik wil hierna nog steeds kunnen opstarten met Win7 en WinXP
Dat gaat dus niet als je daar geen spullen en licentie voor hebt he ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device