[PHP/SQL] Verstreken werkdagen berekenen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:10
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met een webbased applicatie om reparaties in bij te houden voor de computershop waar ik werk.

Als hoofdscherm is er een lijst met reparaties welke we per reparatie een bepaalde kleur willen geven:
  • Groen: Minder dan 3 werkdagen geleden toegevoegd.
  • Oranje: 3 tot 5 werkdagen geleden toegevoegd
  • Rood: Meer dan 5 dagen geleden toegevoegd.
  • en Grijs/geen kleur wanneer de reparatie is afgehandeld.
Onze werkdagen zijn van dinsdag t/m zaterdag.

Ik wil dit berekenen door middel van PHP maar ik kom er echt niet uit hoe ik verstreken normale werkdagen (maandag tot vrijdag) kan berekenen, laat staan onze werktijden.

Weet iemand toevallig een handige manier hoe dit kan worden gedaan? Ik heb me rot gezocht op Google, maar kom alleen voorbeelden voor Excel formules tegen.

De enige informatie die ik kan gebruiken is de datum van toevoegen, maar dit lijkt mij voldoende voor zo'n berekening.

Wie kan mij helpen?

offtopic:
In topic-titel: Vertreken = Verstreken

[ Voor 12% gewijzigd door Exception op 08-05-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je nou eens voor jezelf in pseudocode uitschrijft hoe je het aantal werkdagen met pen en papier zou berekenen. Ik kan me niet voorstellen dat je met een paar minuten nadenken hier niet zelf uit komt.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
[google=working days php] geeft oa Calculate business days in PHP. Lijkt me vrij eenvoudig om te zetten naar jouw situatie (desnoods met dagnr = (dagnr+5)%7+1)? :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:10
pedorus schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:27:
[google=working days php] geeft oa Calculate business days in PHP. Lijkt me vrij eenvoudig om te zetten naar jouw situatie (desnoods met dagnr = (dagnr+5)%7+1)? :p
Snap niet waarom ik daar niet op terecht ben gekomen. Ik ga even het een en ander proberen. Mocht het niet lukken, laat ik het weten.

Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:36
Als je geen beschikking hebt over PHP5.2 en dus niet over het DateTime-object, dan zou ik deze berekening door MySQL laten doen. Die heeft een aantal sterke datum & tijd functies.

Als je weet hoeveel dagen er zijn verstreken, en wat voor dagen de begin- en einddag zijn, dan kun je bepalen hoeveel zon- en maandagen daar inzitten.

[ Voor 35% gewijzigd door frickY op 09-05-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je hoeft maar t/m vijf werkdagen terug te gaan, dus ik zou gewoon net zolang teruggaan in de tijd totdat je vijf werkdagen hebt gevonden of de toevoegdatum. Per dag kun je dan nagaan of het misschien een feestdag is, wat met de andere methoden niet lukt.
Pagina: 1