HD acceleratie PCI op Atom

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Ik heb hier een Atom 230 HTPCtje staan, maar deze trekt het nét niet om fullHD af te spelen, het schokt af en toe en geluid gaat snel uit sync. Er zit nog geen videokaart in dus ik dacht om een videokaart aan te schaffen met HD acceleratie en een HDMI uitgang. Alleen het moederbord heeft alleen normaal PCI slot, het gaat om de Intel® Desktop Board DG945GCLF.

Nu is mijn budget niet super hoog, rond de €100,- maar bestaan er wel kaarten die dit kunnen, of de bandbreedte te laag hiervoor?

De pricewatch geeft geen resultaten op PCI en HDMI...

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:25
Je zal geen geschikte kaartjes voor alleen PCI vinden... helaas. Misschien is het een optie om te kijken naar een ander mobo?

Bijvoorbeeld dit: pricewatch: Asrock A330ION

Iets meer dan die €100,- en dan heb je een complete upgrade voor je HTPC :)

Kijk hier anders even tussen: http://tweakers.net/price...u_Px6XfodaYWyeq_9QYI9raFw

Je kan makkelijk voor rond dat bedrag je hele HTPC opgraden naar eentje met geschikte specificaties.

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 08-05-2010 15:32 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:53
Ik zou ook voor die Asrock gaan ja, verkoop je je huidige plankje weer voor €45 ofzo hier in V&A :)

• Megamind
Nee dan wordt het gewoon een servertje en dan koop ik liever een streamer :)

Jammer, want het had mooi geweest als het hier mee kon.

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28

Dr C

met C en CK

Megamind schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:49:
Nee dan wordt het gewoon een servertje en dan koop ik liever een streamer :)

Jammer, want het had mooi geweest als het hier mee kon.
huh? lijkt me niets meer dan een betere versie dan van wat je nu hebt en dat bijna passend in je budget.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• MicGlou
cramwinckel schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:54:
[...]

huh? lijkt me niets meer dan een betere versie dan van wat je nu hebt en dat bijna passend in je budget.
Ook de beste oplossing in zijn situatie... hij kan simpelweg geen toereikende videokaart krijgen voor zijn huidige systeem. Ik begrijp dus ook niet waarom dit geen optie is, het is eigenlijk de enige goede optie. Een goede streamer kost bijna net zoveel en is veel beperkter.

Maar goed, dat zie je wel vaker... men vraagt advies en doet vervolgens iets compleet anders. Vraag er dan aub niet om!

[ Voor 17% gewijzigd door MicGlou op 08-05-2010 17:05 ]

Verwijderd

je heb een nvidia 8400 pci slot (geen pci-e)
Kost iets van 40euro
Staat in price watch hier op tweakers

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
En er bestaat ook nog de ATI HD 4350 pci,zowel van Saphire als Club3d.
Te koop voor ong. 50 euro.

• MicGlou
De 8400 heeft geen HDMI, daar komt dus ook geen audio uit, dat was volgens mij juist 1 van de vereisten. Die HD4350 kan ik niet terugvinden in de pricewatch?...

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hij staat AFAIK ook niet meer in de PW, maar wel in V&A:
V&A aangeboden: Club3D HD4350 512MB GDDR2 (CGA-4352PLI)

You're in luck :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MicGlou schreef op zondag 09 mei 2010 @ 01:36:
De 8400 heeft geen HDMI, daar komt dus ook geen audio uit, dat was volgens mij juist 1 van de vereisten. Die HD4350 kan ik niet terugvinden in de pricewatch?...
Er word toch ook niet gezegd in de pricewatch?

Google vind er in ieder geval wel, HIS verkoopt ze aan winkels, Misco verkoopt 'm aan particulieren en andere bedrijven van Club 3D. Gewoon even gaan [google=ATI 4350 PCI].

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 09-05-2010 01:47 ]

• Megamind
CptChaos schreef op zondag 09 mei 2010 @ 01:43:
[...]
Er word toch ook niet gezegd in de pricewatch?

Google vind er in ieder geval wel, HIS verkoopt ze aan winkels, Misco verkoopt 'm aan particulieren en andere bedrijven van Club 3D. Gewoon even gaan [google=ATI 4350 PCI].
Zijn deze dan wel echt PCI en niet PCI-e? Want in de PW staat deze kaart als PCI-e:
pricewatch: Club3D HD4350 512MB GDDR2 (CGA-4352PLI)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Kijk eens naar de foto bij dat product. Let op de kaart en de opdruk op de doos. Hij staat fout in de PW.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ja die kaart is echt in PCi uitvoering. Ik heb deze kaart ook gebruikt voor een klant. Het werkte als een trein.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• MicGlou
itsalex schreef op zondag 09 mei 2010 @ 01:55:
Ja die kaart is echt in PCi uitvoering. Ik heb deze kaart ook gebruikt voor een klant. Het werkte als een trein.
Dan is die HD4350 inderdaad nog een interessante optie :) Alhoewel ik persoonlijk met het gestelde budget toch voor het Asrock bordje was gegaan... Maar nu is er iig meer keuze.

[ Voor 17% gewijzigd door MicGlou op 09-05-2010 02:35 ]

Pagina: 1