Ext. HD draait niet meer !

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externa harde schijf, seagate freeagent desktop.
ik steek deze nu in, met externe voeding en usb kabel en ik zie het gele lampje branden maar ik hoor/voel de schijf van binnen niet draaien.
is er iets wat ik kan doen want mijn pc is juist geformat en alles staat daarop :(

btw, beneden staat er ook zo een exemplaar met andere data op, heb al geprobeerd de usb kadel EN externe voeding te verwisselen en dit geeft hetzelfde resultaat.

dit is dus mijn schijf :::: http://i.expansys.com/i/b/b147753.jpg

Is er iemand die mij kan helpen????

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

En de identieke hardeschijf die "beneden staat" heb je ook op jouw Pc geprobeerd, werkt dat wel?
En heb je de hardeschijf die op jouw Pc niet werkt ook "beneden" op de Pc geprobeerd?

Twee essentiele punten die ik nog in jouw topic start mis. :)

[ Voor 44% gewijzigd door _Dune_ op 08-05-2010 14:54 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jepz, die schijf beneden draait hier en die schijf van boven draait daar niet
punt is, fout zit dus wrs id schijf hier vanboven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog een belangrijk puntje misschien,
als je een werkende schijf insteekt gaat het lichtje branden, waarna je de schijf hoort draaien.
bij die van mij brand het lichtje, waarna ik een bieptoon hoor(heel zachtjes)
dus biep/2 sec niets/biep/....
mss een teken dat ze blokkeert en niet kan draaien ofzo.
bij een werkende schijf is er dus geen bieptoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:03

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Mijn ervaring met externe schijven is dat de externe voeding vaak stuk gaat. Als je een voeding met juiste aansluiting, voltage en amperage kunt vinden zou je daar eens mee moeten testen. Anders moet je de disk er uit halen en rechtstreeks op je computer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Q schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:12:
Mijn ervaring met externe schijven is dat de externe voeding vaak stuk gaat. Als je een voeding met juiste aansluiting, voltage en amperage kunt vinden zou je daar eens mee moeten testen. Anders moet je de disk er uit halen en rechtstreeks op je computer aansluiten.
Dat komt inderdaad veel voor, maar in dit geval geeft de TS aan twee identieke externe hardeschijfen te beztten waarvan hij de bekabeling (voedings adapter) reeds heeft uitgewisseld.

Als ik af ga op wat TS hoort (het gepiep) ben ik bang dat de hardeschijf mechnisch defect is, het gepiep zou van een vast zittende stappen motor kunnen komen, maar om er zeker van te zijn dat het aan de schijf zelf ligt en niet aan de behuizing, waar mogelijk ook nog enige electrinica in zit, zal de schijf ui de behuizing gehaald moeten worden. (hiermee vervalt eventuele garantie wel).

Wanneer overigens de data zeer belangrijk is dan is het misschien verstandig niet zelf te gaan sleutelen, maar de hardeschijf aan te bieden aan een datarecovery bedrijf, er zijn er bij de op een "no cure, no pay" basis werken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:03

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik las niet goed en zag niet dat er al getest was met andere voedingen etc. Ik heb zelf ook eens een defecte WD gehad, de harde schijf was prima in orde maar de printplaat piepte alleen maar. Dus disk er uit (geen garantie meer) en niets aan de hand. Overigens was het een backup disk, dus data was geen issue.
Pagina: 1