• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-01 19:08
Ik heb hier een Sony P100 waar de gewone Memory Stick, Duo, Pro Duo en nog meer varianten in kunnen. Nou wil ik er eigenlijk het liefst een Pro Duo 4 GB stick in stoppen, maar ik weet eigenlijk niet of dit toestel het wel aankan. In de gebruiksaanwijzing staat:
Opmerking betreffende de "Memory Stick PRO" (niet bijgeleverd) Een "Memory Stick PRO" met een capaciteit van maximaal 1GB is getest en goed bevonden voor gebruik met deze camera.
Dat gaat dus over de pro en niet de pro duo. Of zit er sowieso een beperking aan wat het toestel kan lezen en schrijven?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ten tijde van uitbrengen van de camera, had Sony, ik dacht, maximaal 2GB te leveren. Lijkt me precies de limitatie die geldt voor het toenmalige filesystem onder Windows. Of het werkt, weet ik niet maar meer dan 2GB is een twijfelachtig gevalletje...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

De camera is in ieder geval niet gebonden door Pro kaartjes (oudere series wel). Een Duo kaartje kan altijd met adapter worden omgevormd naar een gewoon kaartje. Het gaat alleen om Pro of non-Pro. Hoe het met de FAT indeling zit dat weet ik niet. Mijn advies is om een kaartje te kopen en in de winkel uit te proberen, waarbij je het direct kunt terug geven als het niet werkt. Laat de winkelier desnoods een uitspraak doen of het wel of niet lukt. ;)

• Dancing_Animal
Dank. Even samen met de verkoper in de winkel geprobeerd. Opnemen, afspelen, wissen, alles werkt. Maar hoger dan 2 GB moest ik volgens hem niet gaan met dit toestel.

Verwijderd

Dan ben ik wel even benieuwd waar die verkoper zijn info vandaan haalt. Ik heb toch al aardig wat jaartjes retail ervaring en ik weet niet waar je dat kunt vinden ;)

Kortom: ik denk dat de verkoper voor zekerheid heeft gekozen.

• Dancing_Animal
Geen idee. Misschien wist hij dat ook wel van die beperking waar MAX3400 het over had.

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11-2025
http://pdf.crse.com/manuals/2149853421.pdf Nederlands blz 124 of blz 260 als pdf gezien

[ Voor 17% gewijzigd door photofreak op 08-05-2010 21:57 ]

• Dancing_Animal
Ik zie een tabel met soorten memory stick die er in kunnen, maar die kende ik al. Mijn quote uit de openingspost kwam van de bladzijde daarop, waar de 1GB beperkin voor Pro besproken werd.
Voor de volledigheid : ik heb er nu Pro Duo inzitten van 2GB.

[ Voor 7% gewijzigd door Dancing_Animal op 08-05-2010 23:13 ]

Pagina: 1