Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 18:25
Ik heb een probleem met mijn HTC Desire. Voorheen had ik hem gewoon gelinkt aan mijn normale gmail account, dat werkte prima. Maar sinds kort ben ik over gestapt op Google Apps for your domain, en nu probeer ik een email adres daarvan te linken aan mijn Desire. Ik doe dit door te resetten naar fabrieksinstellingen en dan mijn nieuwe account als google account toe te voegen. Dit gaat helemaal goed en ik kom gewoon in mijn homescreen met mijn gesyncte contacten, agenda en email.

Maar nu het probleem, als ik iets probeer te downloaden uit de Market blijft hij heel lang op "Download starten..." staan (en begint niet) na verloop van tijd komt er opeens een melding binnen van Google Talk(?): "Verificatie van Google Talk mislukt". Als ik hier op klik krijg ik het volgende: "Kan niet aanmelden bij Google Talk. Als dit een Google Apps-account is, moet u controleren of de chatservice voor dit account is ingeschakeld."

Ten eerste wat heeft Talk te maken met het downloaden uit de Market (ik had Talk nog nooit opgestart)? En ten tweede waarom kan ik niet gewoon inloggen terwijl ik 100% zeker weet dat ik de chatservice wel degelijk heb aangezet op mijn domein?

Alvast heel erg bedankt voor de tijd die jullie nemen om mij te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich wel vreemd. Maar meldt je eens aan met de applicatie 'Talk' met dat nieuwe account. Staat bij je programma's, en kijk eens wat ie dan doet. Als dat niet lukt, ga dan eens naar instellingen/toepassingen beheren/talk, en wis daar de gegevens en log daarna opnieuw in op talk met die nieuwe gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Google Talk wordt toch helemaal niet aangeboden in Nederland? Laat maar ik was in de war met Google Voice

[ Voor 33% gewijzigd door Marzman op 08-05-2010 14:15 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:14:
Op zich wel vreemd. Maar meldt je eens aan met de applicatie 'Talk' met dat nieuwe account. Staat bij je programma's, en kijk eens wat ie dan doet. Als dat niet lukt, ga dan eens naar instellingen/toepassingen beheren/talk, en wis daar de gegevens en log daarna opnieuw in op talk met die nieuwe gegevens.
Krijg ik na een tijdje de foutmelding die ik al in de openings post neer had gezet. En bij het beheren van de toepassing vallen er geen gegevens te wissen bij Talk (0.00B)...

Hmmm als ik mijn Desire opnieuw opstart en niks met de Market doe krijg ik ook die melding. Het is dus nu verspreid naar twee problemen ben ik bang. En ik kan niet op Talk, en ik kan niks Downloaden uit de Market (zowel Wifi als 3G niet)...

[ Voor 17% gewijzigd door Kale Kiwi op 08-05-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

ik heb hetzelfde helaas sinds gisteren
en deze mensen http://www.google.co.uk/s...id=1528c8fb795819ff&hl=en ook.

Heeft te maken met een google apps account waarschijnlijk in combinatie met een gewone google account :(
Ik hoop dat het snel gefixed wordt bij google want nu kan ik niks meer met me foon (geen push mail en geen market etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

hm volgens mij had je het zelf al gevonden en is de laatste reactie van jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Argh, hier loop ik al een tijd te prutsen met mijn Legend... ook een app- en een normaal account. Waardeloos... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:27

Ibex

^^ met stom.

Ik heb hetzelfde probleem.

Wat ik denk dat het zou kunnen zijn is dat google talk probeert te zoeken naar een chatserver binnen jouw domeinnaam. Als je bij de settings van de chat kijkt op google apps, kan je zien dat je om google talk extern bereikbaar te maken de nodige SRV records moet toevoegen. Helaas bied zoneedit.com deze functionaliteit niet aan, waardoor ik niet meteen kan testen of het daaraan ligt.

Jij zou eventueel eens kunnen proberen: http://www.google.com/support/a/bin/answer.py?hl=nl&answer=60227

[ Voor 6% gewijzigd door Ibex op 09-05-2010 08:30 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
Ok ben er inmiddels dus achter dat het een bekend probleem is, nou maar hopen dat het snel opgelost wordt (wel toevallig dat ik precies nu dit alles heb gedaan :p )

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Op die thread op het Google forum is er al iemand bij wie het terug werkt. Bij mijzelf echter nog niet, enige verbetering bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Laatst online: 15-09 09:57

Thyzz

-=leeg=-

Ik heb het probleem ook en helaas werkt het nog niet. Genoeg mensen te vinden iver het internet met het zelfde probleem...

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

bij mij werkt het weer sinds deze ochtend, ik heb wel zoals sommige andere in die help-thread van google zo'n formulier ingevuld en ingestuurd, misschien dat ze de zaken persoonlijk aanpakken?

Ik moest wel eerst in google talk aanmelden op me telefoon! ookal gebruik ik dat niet, na veel tips heb ik dat wel steeds geprobeert, en dat werkte vanochtend en toen deed alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

CT schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:23:
bij mij werkt het weer sinds deze ochtend, ik heb wel zoals sommige andere in die help-thread van google zo'n formulier ingevuld en ingestuurd, misschien dat ze de zaken persoonlijk aanpakken?

Ik moest wel eerst in google talk aanmelden op me telefoon! ookal gebruik ik dat niet, na veel tips heb ik dat wel steeds geprobeert, en dat werkte vanochtend en toen deed alles het weer.
Heb jij een google apps account? Want ik kan dus ook niet insignen op google talk (ondanks dat de chat service aanstaat)

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ja ik heb een apps account en het zelfde mailadres van me hoofdaccount is ook een google account.
Maar ik heb voor de zekerheid tijdens mijn problemen een 2e email adres aan me google account toegevoegd om te zien of hij niet probeerde in te loggen via de google account, en dat was niet het geval.
Ik kreeg een password/username error in de gtalk client met me apps account en met me google account (dus andere email adres) een popup dat ik geen gmail had etc..
Dus het is echt me apps dat weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Ik heb ook alleen een apps account gekoppeld. Maar hier vertikt hij het nog.
Heb je een link naar dat formulier? Ik ben het wel ergens tegen gekomen, maar kan het niet meer terug vinden...

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Crash_neo schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:40:
Ik heb ook alleen een apps account gekoppeld. Maar hier vertikt hij het nog.
Heb je een link naar dat formulier? Ik ben het wel ergens tegen gekomen, maar kan het niet meer terug vinden...
Ik heb dit ingevuld:
http://mail.google.com/su..._type=direct&hl=en&group=
Ook al past het issue er niet helemaal in kwa vragen die erop staan, met een beetje fantasie krijg je het er wel op :P Ik heb alleen nooit een reactie van google gehad, maar het werkt wel weer me account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij mij vertikte die het nog steeds, maar er bleek een restart nodig. Wel dikke onzin dat dit zo lang moet duren! Hoe betrouwbaar is dit platform / google dan vraag je je af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Ja bij mij werkt het ook weer ...
Eriksk schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 08:32:
Hoe betrouwbaar is dit platform / google dan vraag je je af...
^^^^^

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Nja het is gemaakt binnen ongeveer een week, dat is nog vrij 'snel' voor iets waar je niet voor betaald en duidelijk met 'beta' overal bestempeld is. Overigens ben je ook met allerlei voorwaarden akkoord gegaan toen je de dienst af nam.
Hoewel ik dit zelf maar als een incident beschouw (ik kon tenslotte nog wel email ontvangen, op een pc gmail checken en me domeinen werkte nog etc..) en de ernst niet zo heel hoog was (hoeveel mensen zullen er in totaal een apps account hebben en een android toestel?) hoop ik wel dat dit niet betekend dat ze zo omgaan met alle diensten in de toekomst.
Maarja, mag dit uitlopen op meer dan een incident, dan denk ik dat veel 'klanten' hun spullen wel ergens anders gaan onderbrengen en ze de tent kunnen opdoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

En ook hier was het opgelost. Blijkbaar was (hier althans) een reboot van de telefoon nodig, dus mogelijk was het al een dag eerder opgelost.

Ik beschouw het echter niet als een erge issue. De enige last die ik had was dat ik Google Talk noch de Android Market kon gebruiken. Mail checken ging nog op mijn telefoon (zij het via de standaard mail application toch). Uiteindelijk is het een gratis service, en de mail van mijn ISP (waar ik elke maand een flink bedrag voor neertel) heeft er al vaker uitgelegen. Mensen die hiervoor hun Android zouden inruilen voor een ander platform reageren overdreven imho.

Pagina: 1