Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:38
Hallo,
Ik heb een 17" TFT scherm van Sony gekregen welke geen beeld meer gaf. Na wat zoeken op internet kwam ik erachter dat de signaal-print vervangen moest worden. Deze heb ik met veel zoeken kunnen bestellen. Eenmaal vervangen krijg ik wel beeld, maar met heel veel strepen, verkleuringen en flikkeringen. Het heeft niets met de videokaart van de pc te maken, want als ik de VGA-kabel loshaal krijg ik dezelfde flikkeringen op het no signal-scherm.
Ik heb alle condensators van de voedingsprint vervangen maar het probleem blijft bestaan. Ik heb dus 3 VGA-boards, waarvan de monitor bij de orginele helemaal niet aan gaat. En bij de andere twee (de nieuwe) krijg ik dus die strepen.
Zou het de moeite waard zijn om van de VGA-printen onderling componenten om te wisselen? En welke dan?
Het gaat dus om het volgende bord waarbij de originele helemaal geen beeld geeft en de 2 nieuwe storing en verkleuring geven:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4029/4571089988_7a19f992fc_o.jpg
Let niet op de rode pijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:55
Druk eens zachtjes op de kabel naar het tft scherm of de band bovenaan het scherm.
Ik bedoel dus zonder behuizing daarnaast maak er een foto van als het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
Op de kabel drukken geeft geen verandering van het beeld.
Hier wat fotos:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1040/4608398801_93a286dbf9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4006/4608398545_d8f831eb79.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm..... ik zou vermoeden dat er ergens een dikke aansturings chip naar de klote is
strepen in het beeld begin ik zelf meestal niet eens aan maar dat is ook luiheid
maar zoals iedereen weet dat is maar een vermoeden want meten is weten

ik zou zelf eens langs de electronicaboer lopen of een toko waar ze freeze 75 verkopen
dit is koudspray en als je zon chip even op zijn donder geeft kan je wellicht uitvinden welke het euvel heeft

wellicht dat iemand anders een andere insteek kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:34
Heeft dit scherm nog een bepaalde waarde voor je? Want anders zou ik niet al te veel moeite meer doen. 17" schermpjes kosten tegenwoordig nog maar een spreekwoordig appel en een ei in V&A En als je veel onderdelen moet vervangen is het waarschijnlijk rendabeler om een andere te kopen :)

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 15-05-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Op die tweede foto, is dat beeld dat langzaam wegtrekt naar wit (in een 5 à 10 seconden)? Dat is door de aansturing die wegvalt, dat kan op zich nog wel een defect in de LVDS kabel zijn, maar als je vertelt dat je originele driverboard defect is dan lijkt het me eerder dat die driverboard in zijn doodsstrijd de panel mee heeft gesleurd.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
Het beeld op de tweede foto trekt eerder van wit naar blauw/paars ipx omgekeerd. Maarja zoveel waarde heeft het scherm niet voor me, ik dacht ik neem de gok maar en hopelijk heb ik voor 30 euro (prijs van de driverboards) een mooie, werkende LCD. Maar als het echt veel duurder wordt denk ik inderdaad niet dat het dat nog waard is. Veel tijd erin steken vind ik echter niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
*Schopje* Zou ik nog iets kunnen proberen of is het einde LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 12:25
Tha Ra schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:21:
*Schopje* Zou ik nog iets kunnen proberen of is het einde LCD?
Als ik jou was zou ik er zeker geen tijd meer aan besteden, en lekker een ander schermpje kopen, voor het spreekwoordelijke appel en het ei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:22
Tha Ra schreef op zondag 16 mei 2010 @ 11:40:
Het beeld op de tweede foto trekt eerder van wit naar blauw/paars ipx omgekeerd. Maarja zoveel waarde heeft het scherm niet voor me, ik dacht ik neem de gok maar en hopelijk heb ik voor 30 euro (prijs van de driverboards) een mooie, werkende LCD. Maar als het echt veel duurder wordt denk ik inderdaad niet dat het dat nog waard is. Veel tijd erin steken vind ik echter niet erg.
Voor 30 eur koop je ook een compleet werkend 17" LCD scherm...

Dus of dat het waard is? Persoonlijk denk ik het niet, tenzij dit ding bijzondere opties heeft die je bij een simpel LCDtje niet hebt (dvi zit er niet altijd op, tuner, composite input en dat soort onzin)
Pagina: 1