Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 18:56

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
Ik wilde een muis bestellen als verjaardags cadeautje. Nu zweer ik zelf erg bij bedrade muizen. Zelf gebruik ik momenteel een Razer Diamondback 3G, en soms switch ik even naar een Logitech G5.

Als cadeau zoek ik echter een draadloze muis die te gebruiken is voor dagelijks werk maar ook voor hier en daar een potje gamen.

Mijn oog is gevallen op een Logitech VX Revolution of een Logitech Wireless m505. De m505 heeft een kleinere receiver wat handig is in combinatie met een notebook, maar is zelf ook wat kleiner voor zover ik uit de reviews kan opmaken. De VX revolution heeft meer opties maar is volgens mij wat ouder en heeft ook een grotere receiver.

Ik kan echter geen degelijke vergelijkende reviews vinden, waarschijnlijk omdat de muizen te ver uit elkaar liggen kwam release datum. Toch zoek ik naar hints en tips die mij voor 1 vd 2 muizen kunnen laten kiezen. Op looks / size zou ik nu voor de VX Revolution gaan omdat deze ook nog eens een duimknop heeft en de m505 niet. Maar ik kan nergens echt vinden of de VX Revolution ondertussen verouderd is en ingehaald kwa techniek etc. door de m505.

Iemand ervaringen?

//edit
MAX3400 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:29:
De VX is volgens de Pricewatch al 2 jaar langer in dienst dan de 505. Alleen op basis daarvan (maar bel desnoods Logitech) zou ik al vermoeden dat de interne techniek en misschien de nauwkeurigheid van de laser minder goed is.
Een terechte opmerking. Ik heb het hier echter wel over een merkbaar verschil waardoor je sowieso de VX Revolution al moet afschrijven.

[ Voor 17% gewijzigd door Flapmo op 08-05-2010 13:31 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De VX is volgens de Pricewatch al 2 jaar langer in dienst dan de 505. Alleen op basis daarvan (maar bel desnoods Logitech) zou ik al vermoeden dat de interne techniek en misschien de nauwkeurigheid van de laser minder goed is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:29:
Terechte opmerking, echter doelde ik meer op een merkbaar verschil wat direct de doorslag zou geven niet meer de VX Revolution te kopen. Heb je reactie even opgenomen in de TS. Bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tja, het enige wat ik dan op te merken heb, de Revolution staat ook al niet meer op de site van Logitech als "current line-up". Zou betekenen dat als jij nu een VX koopt, over 2 maanden is ie kapot, dat je dan geen VX terugkrijgt onder garantie. Of de receiver dan nog compatible is met het produkt wat je terug krijgt, weet ik ook niet.

Muizen zijn zoooo persoonlijk; zou zelf de 505 kopen qua ergonomie... Moet het helaas doen met een G5 en G500

/edit: specs in de PW-reviews van beide muizen zetten me mogelijk op het verkeerde been maar de VX kan 800dpi doen, lijkt het, en de 505 een paar duizend dpi... Dat lijkt me een merkbaar verschil, zeker als je met je laptop in een wat kleiner oppervlak moet/willen werken.

[ Voor 52% gewijzigd door MAX3400 op 08-05-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:35:
Tja, het enige wat ik dan op te merken heb, de Revolution staat ook al niet meer op de site van Logitech als "current line-up". Zou betekenen dat als jij nu een VX koopt, over 2 maanden is ie kapot, dat je dan geen VX terugkrijgt onder garantie. Of de receiver dan nog compatible is met het produkt wat je terug krijgt, weet ik ook niet.

Muizen zijn zoooo persoonlijk; zou zelf de 505 kopen qua ergonomie... Moet het helaas doen met een G5 en G500
offtopic:
Helemaal waar als je zelf, net als ik, hoge eisen stelt aan je muis :). Diegene voor wie het is boeit het allemaal iets minder en hij gaat er van uit dat ik, omdat ik altijd goed zoek voor ik mijn muis koop, wel iets moois en degelijks voor hem koop. Sterker nog, ik denk dat hij beide prima zal vinden maar zelf koop ik graag na een weloverwogen keuze :d.

//edit
Ik begin nu ook te neigen naar de m505, 2 jaar is een lange tijd. Alleen ziet hij er zo veel simpeler uit, en toendertijd werd de VX Revolution toch afgeschilderd als een van de beste. De m505 wordt nu afgeschreven als degelijk. Hmm..

Afijn, maar even boodschappen doen en laten rusten :+. Geeft dit topic ook even de tijd :).

[ Voor 15% gewijzigd door Flapmo op 08-05-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-07 14:50
Ik ben een bezitter van de VX, maar vind hem toch te klein voor mijn redelijk grote handen. Ik ben mn MX mee gaan slepen als laptop muis, gezien deze vele malen fijner is. Ik zou de VX zeker bestempelen als degelijk, maar niet meer dan dat.

Over de afmeting van de receiver, maakt het veel uit? De receiver van de VX kan je in de muis doen, waarmee de muis ook direct uit gaat (en weer aan wanneer je hem eruit haalt). Van de m505 kan blijven zitten, maar ik neem aan dat je steeds de muis aan & uit moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Flapmo schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:41:
[...]
Afijn, maar even boodschappen doen en laten rusten :+. Geeft dit topic ook even de tijd :).
:N :N Heb even rondgespit op wat sites en de trend is als volgt: de 505 kan wat problematisch zijn voor mensen met grote handen; je kan je hand dan niet laten rusten op de muis maar je moet 'm "vasthouden". Verder lees ik dat de 3e muisknop in sommige series voorzien is van een nogal hardnekkig veertje; het indrukken van de knop wordt dan een acrobatische oefening.

De VX daarentegen is inderdaad minder accuraat qua dpi en inderdaad de receiver zal je moeten vervangen als je een moderner model muis op je laptop wil aansluiten. Ook de batterijduur van de 505 is een groot pluspunt ten opzichte van de VX; afhankelijk van wat je doet (zoals gamen) kan het bijna 50% schelen.

Ondanks onze persoonlijke meningen over draadmuisjes, zou ik in dit geval toch de 505 aanschaffen. Mijn hand is niet al te groot maar ik stel wel hoge eisen aan dpi omdat ik op hoge resoluties werk en het is natuurlijk niet handig als je 's avonds hebt zitten gamen en de volgende dag moet je bij je klant om een muis bedelen omdat de VX leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie ! Alle punten die je aandraagt spookten ook een beetje door mijn hoofd. Ik denk dat ik inderdaad maar voor de m505 ga. Bij mijn weten heeft de persoon in kwestie geen enorme handen en als ik via google plaatjes bekijk waar de 505 in de hand ligt valt het allemaal wel mee met de grootte (kleinte).

Hoewel ik het ontwerp van de VX Revolution nog wat mooier. Maar de 505 voldoet aan alle requirements en heeft gewoon nog goede voordelen tov de VX Revolution die toch gewoon een beetje 'outdated' is.

Pagina: 1